"ES - MINISTRU PREZIDENTS" |
| У Вас есть возможность посоветовать оценить это эссе своим друзьям
|
|
28.02.2010. |
Es – ministru prezidents
Katram cilvēkam ir savi mērķi dzīvē, bet tomēr dzīve ir neparedzama, un tagad es, domājot par savu nākotni, sapņoju: „Bet var būt arī es kādreiz kļūšu par Latvijas ministru prezidentu?”
Man ir tiesības pasapņot...
Ja es būtu Latvijas premjerministrs, es, izmantojot savas pilnvaras un funkcijas, kā rakstīts Satversmē: „Ministru prezidentam pakļaujas visas valsts pārvaldes iestādes un ministru kabinets un katrs atsevišķs ministrs var izdot instrukcijas, kuras ir obligātas tiem pakļautām institūcijām.”, reanimētu” valsti, it īpaši izglītības jomā.
Kas tad ir izglītība? Personīgi es uzskatu, ka tā ir ceļazīme dzīvē katram cilvēkam. Runājot par izglītības kvalitāti visā pasaulē, mēs redzam, ka daudzās valstīs izglītība ir diezgan augstā līmenī. Mums, neapšaubāmi, vajag sekot šīm valstīm līdzi! Viena no problēmām mūsu valstī ir bērnudārzu skaits, kurš ir strauji samazinājies 90. gados. Un ja es būtu Latvijas premjermimstre šodien, es panāktu to, lai Latvijā bērnudārzi celtos un būtu mūsdienīgi aprīkoti, un apmaksa par bērnu uzturēšanos šajās iestādēs būtu samazināta, vismaz maznodrošinātiem vecākiem. Šīsdienas vecāku problēma ir tāda: lai bērns savlaicīgi tiktu bērnudārzā, ir jāaizņem rinda no pašas bērna dzmšanas, un nav nekādas garantijas par to, ka cena par bērna uzturēšanos bērnudārzā būs pieejama.
Kas ir atkarīgs uz skolas izglītību, es gribu salīdzināt to ar Eiropu. Eiropā tā dalās uz dažādām nozarēm, un tur populārākas ir koledžas un liceji. Tie ir specializēti – ekonomiski vai, piemēram, ar padziļinātu angļu valodas mācīšanos. Ņemot vērā augstāko izglītību Eiropas Savienībā, var secināt, ka Latvijai līdz tādam līmenim ir vēl tālu, kas mani ļoti apbēdina.
Ko var teikt, runājot par mūsu valsts skolām? Mēs redzam, ka skolēniem mācību apstākļi ir visai apmierinoši, un mēs saņemam ļoti kvalitatīvu pamatizglītību un vidējo izglītību. Mums vienīgi ir jāuzlabo skolēnu ēdināšana – tā ir pārāk dārga un neatrodas labākajā līmenī. Skolēnu uzturā ir pārāk maz augļu un dārzeņu, kas ir nepieciešami pilnvērtīgai bērna attīstībai. Es censtos nodrošināt visus, kas mācās sākumskolā ar bezmaksas pārtiku. Vēl viena problēma ir tāda, ka skolēnu somas ir pārāk smagas. Es apgādātu visas skolas ar lielāku grāmatu skaitu, lai skolēni varētu saņemt otru mācību grāmatu komplektu. Var iedomāties, cik lieku kilogramu satur sevī bērna soma. Soma katru rītu ir jānēsā bērna vecākiem, jo bērni vienkārši nevar to pacelt, jau nerunājot par to, ka tā ir jānes. Taču vecāko klašu skolēni gan ir atrisinājuši šo problēmu – daudzu mācību priekšmetu grāmatas vienkārši netiek ņemtas līdzi vai tiek ņemtas, bet pēc kārtas.
Daudzi vidusskolēni sūdzas par liekiem priekšmetiem viņu stundu sarakstā – par mūziku, zīmēšanu, biznesu un kulturoloģiju. Ir nepieciešams labot arī šo kļūdu, jo skolēns, cenšoties iegūt augstas atzīmes visos priekšmetos – vajadzīgos un ne pārāk, nevar pievērst pietiekošu uzmanību pamatpriekšmetiem, tiem, kuri ir simtprocentīgi nepieciešami gan eksāmenu kārtošanai, gan iestāšanai augstākās izglītības iestādēs. Kas ir atkarīgs uz skolotājiem – te arī ir pietiekoši daudz problēmu. Skolotāji nav apmierināti ar savu algu, nav apmierināti ar attieksmi pret savu profesiju, kurai tie ir veltījuši visu savu dzīvi. Skolotājs, saņemot tik zemu algu mūsu valstī, jūtas pazemots un strādā tikai pateicoties savam entuziasmam un mīlestībai pret savu darbu, bet daudzi vispār atstāj savu Dzimteni, meklējot labāku darbavietu ārzemēs. Mēs, savukārt, zaudējam izcilus speciālistus, zaudējam mūsu nākotni un mūsu valsts nākotni! Mums ir jānovērš tas un jāpaaugstina skolotāju algas un citu skolas darbinieku algas un nekādā gadījumā nav jāaiztiek šī sfēra, nav jāsamazina finansējums tajā. Valdībai ir jānodrošina skolotāji ar papildus atvieglojumiem, piemēram, ar transporta izmantošu bez maksas. Mēs pamanām, ka mazāks kļūst to jauno cilvēku skaits, kuri izpauž velmi saistīt savu nākotni ar pedagoģiju, un ir nepieciešams paaugstināt šis profesijas popularitāti, citādi mūsu valstij nav nākotnes! Un, rādot par piemēru citu Eiropas valstu pedagogus, mēs redzam, ka tur ir daudz vairāk cilvēku, kuri vēlas kļūt par skolotājiem, jo tur ir visi šim darbam nepieciešamie nosacījumi un apstākļi – skolotāji saņem pietiekoši lielu algu!
Ko lai mēs darām ar augstāko izglītību? Tā mums arī nav labākajā stāvokli, vislielākais abiturientu un absolventu skaits, izvēloties starp mācībām pie mums, Latvijā, un labi apmaksātu darbu kādā citā valstī, tomēr izvēlas otro variantu, kas ir diezgan skumji, jo kurš gan strādās un centīsies Latvijas labā, kurš uzturēs sirmgalvjus, ja ne jaunieši? Neskatoties ne uz ko, viņi nevar atļauties studēt Latvijā, jo augstākās izglītības saņemšana mūsu valstī ir greznums. Atrisināt šo problēmu arī ir mūsu spēkos, jo mēs varam nesamazināt budžeta vietu skaitu un pat palielināt to.Ar laiku mēs apsolām visiem bezmaksas studijas Latvijā! Tāpat mums ir jānodrošina piemērota alga pasniedzējiem, piemērotus darba apstākļus, mūsdienu tehnoloģijas, pieejamas mācību programmas, atbilstošas grāmatas. Arī var paaugstināt augstākās izglītības līmeni, izmaksājot pedagogiem prēmijas, stimulējot to darbu un pūles. Piesaistot lielāko studēt gribējušo skaitu augstākajās izglītības iestādēs, mums ir jānodrošina bezmaksas dokumentu iesniegšana, kā arī iestāšanās eksāmenu kārtošana. Arī ir nepieciešama bezmaksas uzturēšanās kopmītnēs un ir jāuzlabo dzīvošanas apstākļi tajās. Jāsamazina maksa par pārtiku studentu ēdnīcās, kuru skaits diemžēl samazinās.
Vārdu sakot, problēmu un uzdevumu ministru prezidentam ir daudz, un tam ir nepieciešams milzīgs gribasspēks, pacietība, neatlaidība un vēlme uzlabot situāciju valstī, it īpaši izglītības jomā. Skolēni, studenti – bērni ir mūsu nākotne! Vēl premjerministram ir nepieciešama vienota palīgu komanda, jo, kā ir zināms – vientulībā neko nesasniegsi.
|
Оценка публики: Нет
Для того, что-бы оценить эссе:
- Зарегистрированные пользователи Atlants.lv (авторы) могут оценивать эссе бесплатно, для этого нужно авторизироваться;
- Незарегистрированным пользователям необходимо отослать СМС с текстом AT W2034 и оценку от „1” (наименьшая оценка) до „5” (наивысшая оценка) на номер 1800, например, AT W2034 4. Услуга доступна клиентам LMT, Tele2 и Bite. Цена СМС: 0,50 €.
Назад
|