Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:438175
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.04.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Pastāv vairāki nosacījumi, kas ir ļoti būtiski neredzīgu cilvēku integrācijai kā izglītības, tā darba un sociālajā vidē. Tomēr šīs integrācijas sekmīgai norisei ir ļoti svarīgi, lai ikviens sabiedrības loceklis būtu informēts par šiem specifiskajiem nosacījumiem. Nav iespējams tos visus aprakstīt dažos vārdos, tāpēc dažas lietas, ar ko var nākties saskarties jau pirmajā sarunā ar neredzīgu cilvēku.
Runājot par konumicēšanu ar neredzīgu cilvēku, ir jābūt gatavam, ka šis cilvēks var aizgriezties no sarunu biedra, tā kā viņš nevar uzturēt acu kontaktu. Tāpat jābūt gatavam pievērst neredzīga cilvēka uzmanību ar pieskārienu (piemēram, ja nav zināms viņa vārds), tā kā neredzīgam cilvēkam uzruna: „Vai jūs nevarētu..?” neko neizteiks, jo viņš nevar saskatīt pie kā vēršas runātājs. Jābūt gatavam arī uz to, ka pašam neredzīgajam cilvēkam ir grūtības vērsties pir apkārtesošajiem. Šis cilvēks nevar saskatīt, vai iespējamie sarunu biedri ir tuvu, vai viņi nav aizņemti ar kādu nodarbi, vai viņi saklausīs neredzīgā cilvēka teikto utt. Tāpēc var gadīties, ka arī neredzīgais cilvēks mēģinās jums pieskarties, jo tā viņš pārliecināsies par to, ka viņa sarunu biedrs ir tuvumā. Šīs ir tikai dažas nianses neredzīgo komunikācijas sarežģītajā procesā, tāpēc veiksmīgas saskarsmes attīstībai būtu svarīgi šos jautājumus apspriest ar vājredzības un neredzības jomā strādājošiem speciālistiem.
Ļoti svarīgi ir ņemt vērā to, ka neredzīgu cilvēku orientēšanās telpā process ir ļoti komplicēts. Neredzīgi cilvēki viens no otra atšķiras pēc savām spējām un iespējām, taču neviens no viņiem, nonākot jaunā vidē, bez apkārtējo palīdzības izmanto daudzas metodes, kas ir sistemātiski mācāmas. To dara speciālās skolas vājredzīgajiem un neredzīgiem bērniem speciālisti un Neredzīgo Biedrības rehabilitologi.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация