Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:467327
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.03.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 11 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Jaunieši    4
1.1.  Jauniešu psihiskās attīstības raksturojums    4
1.2.  Jauniešu intelektuālā attīstība    5
1.3.  Jauniešu emocijas un jūtas    6
1.4.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    7
1.4.1.  Savstarpējās attiecības ar pieaugušajiem    8
1.4.2.  Attiecību īpatnības ar vienaudžiem    10
2.  Stress    12
2.1.  Kas ir stress?    12
2.2.  Fiziskās reakcijas uz stresu    13
2.3.  Visizplatītākie fiziskie stresa simptomi    14
2.4.  Stresa izpausme    15
2.5.  Kā cīnīties ar stresu?    17
2.5.1.  Ilgstoša stresa novēršana    17
3.  Jauniešu stress skolā    20
3.1.  Aptaujas analīze    20
3.2.  Intervijas analīze    27
  Secinājumi    29
  Izmantotie informācijas avoti    30
  Pielikumi    31
Фрагмент работы

Secinājumi
1. Ne velti jauniešu dzīves periodu sauc par „vētras un dziņu” laikmetu cilvēku dzīvē, kad cilvēks meklē savu īsto ES (patību), uzdod jautājumus: kas viņš ir; kāda ir dzīves jēga un kas gaida nākotnē? Jauniešus uztrauc vientulība, viņi tiecas pēc mīlestības, pēc tuvības, tajā pašā laikā mēģinot izprast sevi, tāpēc arī viņiem ir paaugstināta tieksme uz pašanalīzi un savas iekšējās pasaules izpēti.
2. Vidusskolēniem īpaši svarīgas ir sekmes, jo vidusskola ir jau apzināts ceļš uz augstskolu, tieši vērtējums mācībās lielai daļai skolēnu ir viens no iemesliem justies pastāvīgā uztraukumā, jo mūsdienu izglītības sistēmā ir ļoti augstas prasības, ko nereti skolēns nespēj izpildīt, tas rada stresu un līdz ar to tiek ietekmēta mācību motivācija.
3. Stress ir organisma emocionālā reakcija uz dažādiem nelabvēlīgiem ārējiem vai iekšējiem faktoriem, kas, piemēram, var būt gan laika trūkums, gan arī briesmas savai vai tuvinieka dzīvībai. Taču stress var būt arī pozitīvs, piemēram, liels prieks. Stress ir diskomforta stāvoklis.
4. Vairums jauniešu aizmirst stresa viltīgo dabu, kad jūtas „slikti”. Pat tad, kad stress ir acīmredzams iemesls viņu sliktajai pašsajūtai un tam, ka viņi jūtas nelaimīgi, viņi vispirms meklē citu vainu.
5. Daudzi zina, ka stresu vairāk izraisa priekšnojautas un neziņa par to ,kas sagaidāms nākotnē, nevis paši notikumi, tāpēc ir ļoti svarīgi saprast galvenos stresa izraisītājus un iemācīties ar tiem sadzīvot.
6. Diemžēl stress ir neatņemama skolēna dzīves sastāvdaļa, tā pētījumā uzskata 90% respondentu. Pie biežākajiem stresa izraisītājiem tiek minēti kontroldarbi, ieskaites, pārbaudes darbi, dažādu darbu aizstāvēšanas un prezentācijas, kā arī savstarpējās attiecības klasē, ar skolotājiem un vecākiem.
7. Mazināt stresu var, uzklausot un uzslavējot skolēnu, jo jaunietis vēlas gūt atzinību. Reizēm vajag tikai nedaudz aprunāties ar skolēnu, lai viņš justos saprasts, kas var mainīt viņa nostāju pret kādu skolotāju, mācību priekšmetu, klases kolektīvu u.tml. Tāpat arī ir svarīgi palīdzēt skolēnam saskatīt sevī tās unikālās lietas, ko neredz citi vai pats skolēns pat neapzinās.
8. Ieteikums skolēniem- darīt visu savu iespēju robežās, necensties būt perfektiem, kas ir liela kļūda, jo agri vai vēlu tas var radīt garīgu un fizisku spēku izsīkumu, kas var radīt problēmas nākotnē.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация