Реферат
Точные науки и природа
Медицина, гигиена, анатомия
Bērnu kreiļu integrācijas īpatnības mācību vidē-
Bērnu kreiļu integrācijas īpatnības mācību vidē
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskās literatūras apskats | 4 |
1.1. | Kreiļu vispārīgais raksturojums, galvenās atšķirības no labročiem | 4 |
1.2. | Kreilības izpausmes dažādos vecumposmos | 5 |
1.3. | Kreilības rašanās cēloņi | 7 |
1.3.1. | Iedzimtie faktori | 7 |
1.3.2. | Traumatiskais faktors | 8 |
1.3.3. | Sadzīves faktori | 9 |
1.4. | Grūtības ar kurām sastopas bērni – kreiļi | 9 |
1.5. | Kreiļu pārmācīšana | 11 |
1.5.1. | Pārmācīšanas iemesli | 11 |
1.5.2. | Pārmācīšanas sekas | 12 |
1.6. | Slavenākie pasaules kreiļi | 13 |
2. | Praktiskā daļa | 15 |
2.1. | Praktiskās daļas kopsavilkums | 15 |
2.2. | Ieteikumi skolotājiem | 20 |
2.3. | Ieteikumi skolēniem | 21 |
Secinājumi | 22 | |
Anotācija | 24 | |
Abstract | 25 | |
Izmantotie materiāli | 26 |
Secinājumi.
Izstrādājot zinātniski pētniecisko darbu tika iegūti šādi secinājumi:
1. Atšķirībā no labročiem, kuriem vadošā smadzeņu puslode ir kreisā, kreiļiem vadošā smadzeņu puslode ir labā.
2. Kreiļiem ir bagāta iztēle un bieži rodas jaunas idejas, kreiļi ilgstoši nevar darīt kaut ko vienu – ir jāmaina darba veids, darba apstākļi.
3. Kreiļiem ir mainīgs garastāvoklis un viņus ir viegli emocionāli ievainot un aizskart.
4. Lielu iespaidu uz kreiļiem var atstāt medikamenti, narkotikas, viņus ir grūti atradināt no atkarībām.
5. Kreiļiem vislielākās grūtības mācību procesā rodas mājturībā un sportā, bērnībā – lasītprasmes un rakstītprasmes apgūšanas laikā.
6. Pārmācot kreili, bērnam rodas dažādi veselības traucējumi – sāpes, psihiskas dabas problēmas, nogurums. Pārmācot kreili par labroci, bērnam var rasties arī grūtības saglabāt informāciju atmiņā un vēlāk to atrast, koncentrēšanās grūtības, problēmas orientēties telpā, valodas grūtības.
7. Visbiežāk sastopamais bērnu-kreiļu pārmācīšanas iemesls ir no senajiem laikiem saglabājušies stereotipi.
8. Kreilības izcelsmē zināma nozīme ir iedzimtībai.
9. Pie traumatiskajiem faktoriem, kā dēļ bērns var kļūt par kreili, pieskaitāmi mātes sliktie ieradumi, veselības problēmas grūtniecības laikā.
10. Bērna kreiso smadzeņu puslodi var traumēt bērna piedzimšana nelaikā, dzemdību traumas, bērna smakšana dzemdībās un dzemdību stress, kā rezultātā bērnam par vadošo smadzeņu puslodi var kļūt labā.
11. Rudzātu vidusskolā kreiļi no labroču puses tiek respektēti un tas ir viens no iemesliem, kas palīdz integrēties mācību vidē.
12. Labroči neapstrīd faktu, ka bērniem-kreiļiem ikdienā ir jāsakaras ar grūtībām, bet viņi nespēj un bieži arī nemēģina rast tām risinājumu.
13. Rudzātu vidusskolas skolēni uzskata, ka vislabāk risināt grūtības, kas saistītas ar kreilību, pielāgojot darbarīkus un mācību materiālus, taču, kā jau minēju iepriekš, nezina, kā to izdarīt.
14. Galvenās ar kreilību saistītās problēmas Rudzātu vidusskolas skolēniem – neērti rakstīt, ja blakus sēž labrocis, kā arī grūtības, kas rodas sporta un mājturības stundās.
15. Ir kreiļi, kuriem bija jāmaina kādi paradumi (piemēram, adīšana, datorpeles lietošana), lai pielāgotos mācību videi, kas liecina par to, ka jau minētā mācību vide Rudzātu vidusskolā nav piemērota bērniem – kreiļiem.
16. Pārsvarā kreiļi mūsu skolā ir apmierināti ar to, ka viņiem vadošā roka ir kreisā.
17. Kreiļi neapzinās, ka vide, kurā noris mācības, varētu, un tai arī vajadzētu būt piemērotākai viņu vajadzībām, lai paši kreiļi varētu veiksmīgāk apgūt mācību vielu, nepieliekot liekas pūles, lai pielāgotos labroču pasaulei.
18. Nepieciešams izveidot padomus skolēniem un ieteikumus skolotājiem, lai atvieglotu bērnu kreiļu integrēšanos mācību vidē, un mācību procesu padarītu patīkamāku.
…
Zinātniski Pētnieciskais darbs. Pievienota arī prezentācija un buklets par kreilību ( tika izstrādāts ZPD ietvaros) Imants Ziedonis savā publicistiskajā darbā „Kurzemīte” raksta: „No cilvēku daudzveidības var katrs kaut ko gūt, no vienveidības – nekā negūst!” Iespējams, ka tieši tādēļ mēs esam tik dažādi. Mēs atšķiramies pēc matu, acu un ādas krāsas, pēc sejas veidojuma un citiem ārējiem parametriem, pēc valodas, balss, kustībām – un jo īpaši pēc savas iekšējās pasaules: domām, jūtām, rakstura iezīmēm, interesēm, redzesloka. Un šī pasaule šķiet interesanta tieši tādēļ, ka pastāv dažādība un iespēja atklāt ko jaunu, neredzētu, nepazīstamu. Tā nu mēs esam ar brūniem, melniem, blondiem, rudiem matiem, zaļām, zilām, pelēkām acīm, liela, maza un vidēja auguma, ar tumšāku un gaišāku ādu un vēl visādi citādi atšķirīgi. Viena no šādām atšķirībām ir cilvēku iedalījums pēc vadošās rokas. Daudzi no mums ir labroči, bet daļa – kreiļi vai abroči. [1] Joprojām daudzi vecāki un skolotāji seko vecajam uzskatam, ka labāk būt labrocim, nekā kreilim. Tāpēc daži vecāki un arī vecās paaudzes skolotāji cenšas savu bērnu kreili pārmācīt. Daudz saprātīgāk būtu censties iepazīt savu bērnu, saprast, ko nozīmē būt kreilim un kādas īpatnības viņiem piemīt, lai varētu bērnam palīdzēt pārvarēt grūtības, ar kurām viņam tik bieži nākas sastapties labrocīgajā pasaulē.
- Bērnu kreiļu integrācijas īpatnības mācību vidē
- Sociālās vides ietekme uz mācību procesu
-
Zīdaiņa psihiskās un personības attīstības īpatnības
Реферат1 Психология, Педагогика, Медицина, гигиена, анатомия
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sociālās vides ietekme uz mācību procesu
Реферат для средней школы2
-
Zīdaiņa psihiskās un personības attīstības īpatnības
Реферат для средней школы1
-
Bērnu socializācijas process
Реферат для средней школы22
Оцененный! -
Televīzijas ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanos
Реферат для средней школы29
-
Mācību vides raksturojums
Реферат для средней школы3