Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:203264
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Ilgtermiņa iedarbība uz uzņēmuma spēju nodrošināt mērķus.
Stratēģija ir atkarīga no mērķa. Tādēļ ir svarīgi, lai uzņēmums vienkārši un skaidri formulētu savu galveno mērķi, t.i., misiju.
Definīcija: Misija ir uzņēmuma pastāvēšanas vispārējs pamatojums, fundamentālu nodomu
apgalvojums.
Misijā parasti norāda:
1)uzņēmuma darbības jomu;
2)sadarbību ar ārējo vidi;
3)galvenās vērtības, t.i., iekšējo kultūru.
Uzņēmuma formulētā misija ir kā pamats, lai izstrādātu uzņēmuma stratēģiju. Misijas izstrādāšana ir ļoti svarīga, jo tā dod iespēju uzņēmumam koncentrēt savu darbību noteiktā virzienā.
Pēc misijas formulēšanas, uzņēmums izstrādā mērķus, kuri jāsasniedz, lai pildītu misiju.
Mērķiem ir jābūt:
1)Konkrētiem;
2)Izmērāmiem (ja iespējams, ar skaitliskiem lielumiem);
3)Ar noteiktu izpildes termiņu;
4)Jābūt reāliem, tas ir, sasniedzamiem (motivācija sasniegt mērķus būs tikai tad, ja tie ir izpildāmi);
5)Tiem ir jābūt atklātiem (uzņēmuma darbiniekiem ir jābūt informētiem par mērķiem un jābūt ieinteresēti to sasniegšanā);
6)Tiem ir jābūt saskaņotiem visos līmeņos;
7)Mērķiem ir jābūt daudzveidīgiem.
Ir 4 mērķu grupas:
1.Saimnieciskie mērķi (jaunu tirgu apgūšana, kvalitātes paaugstināšana u.t.t.);
2.Sociālie mērķi (darbinieku sociālā nodrošināšana, dažādi labdarības pasākumi u.t.t.);
3.Vides aizsardzības mērķi;
4.Personiskie mērķi (ekonomiskās varas iegūšana, noteikta statusa iegūšana sabiedrībā u.t.t.).
Īpašu diskusiju izraisa – „Peļņa, kā uzņēmuma svarīgākais mērķis”. Tomēr pēdējā laikā attieksme pret peļņu kā uzņēmuma svarīgāko mērķi ir būtiski mainījusies.
Ir 3 etapi:
1.Ražošanas attīstības sākuma periodā uzņēmumu uzskatīja kā mašīnu sistēmu, kuras mērķis ir radīt peļņu tā īpašniekiem. Par uzņēmumā strādājošiem arī domāja kā par nomaināmām mašīnām vai to sastāvdaļām. Šādā situācijā pilnīgi tika ignorēti strādājošo personīgie mērķi.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,70 €
Комплект работ Nr. 1115700
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация