Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:497331
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.09.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 38 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    6
1.  Organizācijas kultūras teorētiskā analīze    9
1.1.  Organizācijas kultūras jēdziens    9
1.2.  Organizācijas kultūras nozīme    12
1.3.  Organizācijas kultūras tipi    15
1.3.1.  Hierarhiska kultūra    15
1.3.2.  Tirgus kultūra    17
1.3.3.  Klanu kultūra    17
1.3.4.  Adhokrātiskā kultūra    19
1.4.  Organizācijas kultūras noteicošie faktori    21
1.4.1.  Organizācijas dominējošās raksturīgās iezīmes    21
1.4.2.  Organizācijas vadība    23
1.4.3.  Darbinieku vadīšana    25
1.4.4.  Organizācijas vienotība    27
1.4.5.  Stratēģiskie mērķi    29
1.4.6.  Panākumu kritēriji    31
1.5.  Uzņēmuma organizācijas kultūras pilnveidošana    32
1.5.1.  Organizācijas kultūras izvērtēšana    33
1.5.2.  Organizācijas kultūras maiņas nepieciešamība    35
1.5.3.  Organizācijas kultūras izmaiņu veikšanas iespējamība un veidi    36
2.  organizācijas apraksts    41
2.1.  Aģentūras apraksts    41
2.2.  Pētāmas grupas apraksts    45
3.  VAlsts aģentūras „Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra” organizācijas kultūras analīze    49
3.1.  Pētījuma metodes apraksts    49
3.1.1.  Teorētiskais modelis    49
3.1.2.  Pētījuma norises apraksts    51
3.2.  Empīrisko datu analīze un interpretācija    54
3.3.  Aģentūras organizācijas kultūras pilnveidošanas iespējas    74
  Secinājumi un priekšlikumi    79
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    82
  Pielikums    85
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Veicot šajā darbā aprakstīto pētījumu, tiek iegūti sekojoši secinājumi.
1. Organizācijas kultūra ir kopējo vērtību, noteikumu un uzvedības normu sistēma, kas tieši ietekmē attiecīgās organizācijas efektivitāti. Šī ietekme ir atkarīga no tās spēka un satura.
2. K. Kamerons un R. Kvins, balstoties uz citu teorētiķu atziņām un saviem pētījumiem izveidoja savu pieeju organizācijas kultūras analīzei. Savā konkurējošo vērtību rāmju konstrukcijā īpaši ir izdalījuši sekojošus četrus galvenos kultūras tipus: hierarhiskā kultūra, tirgus kultūra, klanu kultūra, adhokrātiskā kultūra. Šie visi kultūras tipi ir vienādi vērtīgi un nepieciešami organizācijas kultūras veidošanā. Katrai atsevišķai organizācijai atkarībā no tās pamatuzdevumiem iekšējās un ārējās vides ir vajadzīgs savs individuālais šo visu četru kultūras tipu iezīmju kopums.
3. Organizācijas kultūrai ir seši noteicošie faktori: dominējošās raksturīgās iezīmes, organizācijas vadība, darbinieku vadīšana, organizācijas vienotība, stratēģiskie mērķi un panākumu kritēriji. Tie visi ir vienlīdz svarīgi organizācijas kultūras veidošanā un attīstībā un starp tiem pastāv cieša savstarpējā saistība. Konkrētās organizācijas kultūras attīstības tendences nosaka tas, kāda veida noteicošus faktorus savā darbā izmanto uzņēmuma vadība. Visi organizācijas kultūras noteicošie faktori ir atkarīgi no konkrētas organizācijas kultūras tipa.
4. Organizācijas kultūras analīze parāda, kāds atšķirības lielums ir starp ideālo un reālo organizācijas kultūras novērtējumu. Atšķirības lielums starp ideālo un reālo organizācijas kultūras novērtējumu parāda, kāda veida izmaiņas būtu vēlamas organizācijai un cik lielām tām jābūt, kā arī palīdz noskaidrot, kāds organizācijā ir dominējošais kultūras tips.
5. Izmaiņas organizācijas kultūrā var notikt tikai tad, ja paši organizācijas dalībnieki grib mainīties un saredz tam spēcīgu motivāciju un jēgu. Organizācijas kultūras izmaiņas pamatā ir vadītāja uzdevums. Kultūra mainīsies, ja vadītāji uzskatāmi demonstrēs jaunās sadarbības normas un neatlaidīgi tās izmantos praksē. Svarīgas ir vadītāju un darbinieku komunikācijas izmaiņas. Nozīmīgi ir vadītājiem ieklausīties un izprast savus darbiniekus. Jāspēj tos nenoraidīt, bet veicināt atklātu savstarpējo diskusiju un vienošanos par turpmākajiem soļiem.
6. Valsts aģentūras misija, darbības mērķi un pildītie uzdevumi liecina, ka tā pamatā veic uz zināšanām balstītus, administratīvus un servisa tipa uzdevumus. Visi aģentūras
darbinieku darba uzdevumi ir saistīti ar informācijas pieņemšanu, pārstrādi un nodošanu. Tā pamatā ir intelektuālā organizācija.
7. Valsts aģentūrā vispārēja krasa organizācijas kultūras maiņa nav nepieciešama.
8. Visos apskatītajos organizācijas kultūras profilos spēcīgi dominē klanu kultūra, kas ir raksturīgs intelektuālajām organizācijām. To kā pašreizējā un vēlajamā situācijā visspēcīgāko novērtēja gan dažādu aģentūras darba kolektīva apakšgrupu novērtējumos, gan arī katrā atsevišķi izvērtētajā organizācijas kultūras faktora profilā.
9. Kopumā kā otra ietekmīgākā pašreiz tiek novērtēta hierarhiskā kultūra. Organizācijas darbinieki visvairāk izsaka vēlmi samazināt tieši šīs organizācijas kultūras tipu.
10. Lai gan adhokrātiskā kultūra vērtējumu profilos neieņem stabilu novērtējuma pozīciju, visos izvērtējumos tai ir paredzēts vislielākais ietekmes kāpums. Nākotnē lielākoties šis kāpums norāda uz vēlamās otrās pozīcijas iegūšanu, nomainot Hierarhisko kultūru.
11. Tirgus kultūra visbiežāk (ar pāris izņēmumiem) tiek novērtēta kā vismazāk raksturīgā un ir izteikta vēlme tās ietekmi nedaudz samazināt.

Veiktais pētījums dod iespēju sniegt aģentūras vadītājai sekojošus priekšlikumus.
1. Apdomājot organizācijas kultūras maiņu, sekot pētījumā iegūtajiem rezultātiem un kopumā koncentrēties uz dominējošās klanu kultūras nostiprināšanu, adhokrātiskās kultūras ietekmes būtisku palielināšanu un tirgus un hierarhiskās kultūras kopēju samazināšanu.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация