Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:163267
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 32 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa vispārējs raksturojums    5
1.1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazināšanu un ar to saistītie finanšu un sociālekonomiskie aspekti    5
1.2.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa tendences, neapliekamā minimuma apmērs un progresīva skala Eiropas Savienības dalībvalstīs    12
1.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa loma Latvijas Republikas kopbudžeta veidošanā    19
2.1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa struktūra un nodokļu maksātāju reģistrēšanas kārtība    23
2.2.  Ekonomiskās aktivitātes un iedzīvotāju ienākumu līmeņa savstarpējās sakarība    27
  Secinājumi    31
  Priekšlikumi    32
  Izmantotās literatūras saraksts    33
Фрагмент работы

IEVADS

Saskaņā ar Latvijas Republikas likumu „Par nodokļiem un nodevām” Iedzīvotāju ienākuma nodoklis un Uzņēmuma ienākuma nodoklis veido vienotu ienākuma nodokļu sistēmu valstī. Jebkura persona, kas gūst ienākumus Latvijas Republikā ir vai nu Iedzīvotāju ienākuma nodokļa vai Uzņēmuma ienākuma nodokļa maksātājs.
Nodokļu sistēma Latvijā pilda tai izvirzītos uzdevumus, jo tā spēj nodrošināt valsts un vietējo pašvaldību budžetu ar finansiālajiem resursiem.
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir tiešais nodoklis - nodoklis tiek aprēķināts un budžetā pārskaitīts tieši no maksātāja ienākumiem. Latvijā IIN ir proporcionālā jeb nemainīgā nodokļu likme - 25% apmērā. Tas nozīmē, ka 25% apmērā nodokļa likme tiek piemērota neatkarīgi no nodokļa bāzes lieluma. Nodokļu maksātājam gūstot lielāku ienākumu nodokļu likme nemainās, bet budžetā pārskaitāmā summa palielinās. Nodokļa aplikšanas objekts Latvijā ir fiziskās personas apliekamo ienākumu apjoms, kas ir saņemti kalendārā gada laikā.
Likums „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” ir vissvarīgākais likums tiešo nodokļu sistēmā Latvijā. Nodokli administrē Valsts ieņēmumu dienests kopā ar pašvaldībām. No fiziskajām personām ieturētā nodokļu summa tiek ieskaitīta pašvaldību budžetos. Nodokļu maksājumi faktiski ir vietējo pašvaldību budžetu pamats, it īpaši to pašvaldību, kurām neattīstītās infrastruktūras dēļ trūkst citu ienākumu avotu.
Līdz 2006.gadam iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi, saskaņā ar likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 25.pantu tiek sadalīti šādos budžetos (izņemot patentmaksu):
28,4% - valsts speciālajā Veselības aprūpes budžetā;
71,6% - nodokļu maksātāja pašvaldības budžetā un pašvaldību izlīdzināšanas fondā.
Nodokļa administrēšana ir savstarpēji saistītu procesu kopums, kura mērķis ir nodrošināt nodokļu un nodevu ieņēmumu pilnīgu, savlaicīgu un taisnīgu iekasēšanu saskaņā ar nodokļu likumiem un kura ietver nodokļu maksātāju reģistrēšanu, nodokļu ieņēmumu uzskaiti, nodokļu kontroli, parādu piedziņu un nodokļu maksātāju konsultēšanu.
Būtisku vietu visu nodokļu vidū ieņem iedzīvotāju ienākuma nodoklis, un šī nodokļa ieņēmumi pieaug ar katru gadu, tāpēc autora darba mērķis ir konstatēt, aprakstīt, izanalizēt un raksturot tās izmaiņas ienākuma iedzīvotāju nodoklī, kas ir notikušas pēdējos gados, ko pozitīvu tās ir atnesušas, kā arī salīdzināt mūsu iedzīvotāju ienākuma nodokli ar iedzīvotāju ienākuma nodokli citās Baltijas valstīs.
Studiju darba mērķis- analizējot IIN administrēšanu, atklāt nepilnības un trūkumus nodokļa administrēšanas procesā, un izteikt priekšlikumus IIN aprēķināšanas, iekasēšanas un administrēšanas procesa uzlabošanai.
Mērķa sasniegšanai ir noteikti sekojoši uzdevumi:
1) sniegt IIN raksturojumu Latvijā un nodokļa attīstības gaitu vairāku gadu garumā;
2) izpētīt valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumu veidošanos, nodokļa objektus, neapliekamos ienākumus un atvieglojumus, likmes Latvijā un pasaulē;
3) raksturot IIN administrēšanas procesu un ar to saistītos problemātiskos jautājumus;
4) uz analīzes pamata izstrādāt secinājumus un priekšlikumus IIN administrēšanas uzlabošanai.
Izvirzīta mērķa sasniegšanai izmantotas ekonomiskās analīzes un statistiskās analīzes – salīdzināšanas, apkopošanas un grupēšanas metodes, kā arī veikti aprēķini un pielietota praktiskās situācijas darba pieredze.
Darba struktūra ir veidota atbilstoši darba mērķim un darba uzdevumam. Darba uzdevumu var sadalīt sekojošās daļās:
iedzīvotāju ienākuma nodokļa struktūra;
nodokļu maksātāji (rezidenti un nerezidenti);
algas nodoklis, konkrēti par nodokļa atvieglojumiem un neapliekamo minimumu;
nodokļa administrēšana Latvijā, iedzīvotāju ienākuma nodokļa attīstība un prognozes nākotnē;
iedzīvotāju ienākuma nodokļa salīdzināšana ar citām Eiropas Savienības valstīm.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darbā analizēta teorētiskā literatūra par nodokļiem, izmantoti IIN reglamentējošie Latvijas Republikas likumdošanas un normatīvie akti, kā arī Saeimas, Finanšu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta interneta mājas lapas.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −6,48 €
Комплект работ Nr. 1181926
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация