Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:221799
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 9 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Kas ir preču zīme?    4
2.  Preču zīme Latvijā    11
3.  Preču zīmes izveidošana    14
4.  Preču zīmes aizsardzība Latvijā    17
  Secinājumi    26
  Izmantotā literatūra    27
Фрагмент работы

Produkts – viss, ko tirgū piedāvā iegādei, izmantošanai un patēriņam, lai apmierinātu pircēju vajadzības.
Produkts ir gan materiālie objekti, gan pakalpojumi, idejas, uzņēmumi utt.
Produkta īpašības cilvēki uztver ar maņu orgāniem un tās izpaužas dažādos raksturlielumos:
kvalitāte;
nozīmīgas iezīmes;
izskats;
preču vai produktu zīme jeb marka;
iesaiņojums.
Preču marka – produkta vārda (nosaukuma), zīmes (simbola) un tiesību aizsardzības kopa, kas apliecina produkta piederību uzņēmuma (pārdevēja) produktiem un atšķir to no konkurentu produktiem. [3;5]
Produkta zīme ir viens no preces individuālā raksturojuma elementiem. Valstīs ar attīstītu tirgus ekonomiku šim faktoram piešķir ļoti lielu nozīmi.
Produkta vārds ir produkta īpašais nosaukums (izteikts ar vārdu arī saīsinājumu vai skaitli), kuram ir īpašvārda funkcijas.
Produkta zīme ir produkta markas daļas, kas izteikta ar grafisku simbolu (zīmējumu, shematisku attēlu u. tml.).
Tiesību aizsardzība ir produkta markas sastāvdaļa, kas pārdevējam dod īpašas tiesības izmantot produkta vārdu (zīmi).
Tirgus veidošanās vēsturiskajā rītausmā vairākumam produktu nebija markas. Taču drīz pēc tādas radās vajadzība. Mūsdienu attīstītajā tirgū daudz grūtāk atrast preces bez produkta markas, kuras turklāt ir diezgan vienkārši iesaiņotas un lētas. Parasti tās ir pārtikas preces, mājsaimniecības piederumi, farmaceitiskās rūpniecības preces.
Tomēr, kāpēc gan ražotāji un pārdevēji vēlas, lai būtu produkta zīme uz pārdodamajiem produktiem, kaut gan to ieviešana prasa papildus līdzekļus (iesaiņojums, marķēšana, tiesiskie jautājumi u. tml.) un rada zināmu risku gadījumos, kad pircējs palicis neapmierināts?…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация