Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
SIA "Rise" produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma...-
SIA "Rise" produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Anotācija (latviešu val.) | 4 | |
Anotācija (angļu val.). | 5 | |
1. | Pircēju uzvedība un mārketinga komunikācijas līdzekļi | 7 |
1.1. | Mārketinga loma mazumtirdzniecībā | 7 |
1.2. | Pircēja uzvedība tirgū | 9 |
1.3. | Tirgus segmentācija | 14 |
1.4. | Produkta virzīšana tirgū | 16 |
1.4.1. | Sabiedriskās domas veidošana | 20 |
1.4.2. | Tiešā pārdošana | 20 |
2. | SIA „RISE” pircēju piesaistes novērtējums | 22 |
2.1. | Uzņēmuma darbības raksturojums | 22 |
2.2. | Mazumtirdzniecības nozares raksturojums un salīdzināšana ar konkurentiem | 26 |
2.3. | Uzņēmuma darbības ar klientiem novērtējums | 34 |
3. | Pārdošanas apjomu palielināšanas iespējas SIA „RISE” | 43 |
3.1. | SVID analīze | 43 |
3.2. | Priekšlikumu izstrādāšana SIA „RISE” pārdošanas apjoma palielināšanai | 46 |
Secinājumi | 52 | |
Priekšlikumi | 54 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI | 55 |
Secinājumi
1. Uzņēmuma „RISE” darbība ir dažādu preču mazumtirdzniecība. Veikalā ir pārstāvētas ļoti dažādas preču grupas, kuras ir gan ikdienā sadzīvē nepieciešamas, gan arī preces, kuras pērk dažādos dzīves gadījumos- ziedi, dāvanas.
2. Mārketinga uzdevums ir izprast patērētāju vēlmes un parādīt tiem, ka piedāvātais produkts var viņus apmierināt.
3. Segmentēšanas galvenais mērķis ir palīdzēt šim uzņēmumam koncentrēt savus spēkus, lai apmierinātu ļaužu grupu ar līdzīgām vajadzībām, nevis individuālu pircēju.
4. Lai uzņēmums virzītu savu produktu ar reklāmas palīdzību, uzņēmumam ir jāizstrādā šī reklāma, lai tā pēc iespējas būtu aptveroša par šo produktu, ieinteresētu pircēju un pievērstu tam uzmanību.
5. SIA „RISE” pircējus visvairāk ietekmē ekonomiskie faktori, no tiem visvairāk ienākumi, pircējs skatās, ko viņš var atļauties un tad tikai apsverot iespējas arī iegādājas šo te preci.
6. Veikalam nav izstrādāta mārketinga stratēģija. Dažādus mārketinga pasākumus izstrādā veikala vadītājs, gan arī sadarbojoties ar veikala piegādātājiem (akcijas preces).
7. No sabiedrisko attiecību instrumentiem SIA „RISE” tiek izmantota piedalīšanās Iecavas skolēnu domes labdarības akcijās, kurās tiek vākti līdzekļi dažādiem mērķiem.
8. Pārdevējas ir izpalīdzīgas, laipni sniedz informāciju par precēm veikalā, palīdz izvēlēties dāvanas un ziedus.
9. Kā noskaidrojās veiktajā aptaujā, neatkarīgi no vecuma un ienākumiem, gandrīz ikviens veikala klients šajā veikalā kaut reizi ir iegādājies dāvanu un ziedus. Veikalu SIA „RISE” klienti izvēlas tāpēc, ka tajā ir plašs preču sortiments, tātad nav jāmeklē vairāki veikali, lai nopirktu tiem nepieciešamās preces. Kā otru svarīgāko iemeslu klienti min laipno apkalpošanu.
10. Ar autores izstrādāto anketu daudzām preču grupām nav nosakāms konkrēts mērķa pircējs, tomēr tos varēja noteikt rotas lietām un bižutērijai. Rotaslietas šajā veikalā pārsvarā iegādājas pircēji vecuma grupa no 26-45 gadiem, kuru ienākumu līmenis ir no 200 latiem, savukārt bižutēriju iegādājas pircēji no 18-45 gadiem, kuru ienākumi ir no 100 latiem.
11. SIA „RISE” netiek izmantota reklāma, autore uzskata, ka līdzšinējos apstākļos tā ir dārgs prieks un tik mazam veikalam tā neatmaksātos, jo Iecavas iedzīvotāji pazīst šo veikalu un ir lieliska reklāma starp pircējiem.
12. Darba autore SIA „RISE” klientu piesaisti vērtē vairāk kā zemu, jo uzņēmums vairāk paļaujas uz esošiem klientiem, nevis mēģina palielināt to skaitu.
…
Autora izvēlētā bakalaura darba tēma ir „SIA „RISE” produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas”. Pēc autores domām tēma ir aktuāla, tāpēc, ka mūsdienās uzņēmējdarbības efektivitāte ir lielā mērā atkarīga no vides uztveršanas un piemērošanas konkrētajai situācijai. Šobrīd Latvijā ar vien vairāk iepriekšējos gados dibināto uzņēmumu pārtrauc savu darbu neefektīvas darbības rezultātā. Bieži vien šīs neefektīvās darbības pamatā ir, tas, ka uzņēmuma vadība pieņem subjektīvus lēmumus, kas nav balstīti uz tirgus, dažādu uzņēmumu ietekmējošo faktoru, nozares analīzes rezultātiem un patērētāju vēlmēm. Visas tirdzniecības firmas pārsvarā tirgo viena sortimenta produkciju, tomēr, šeit uzvar veiklākais, kurš spēj apmierināt klientu vajadzības. Preču sortiments tikai nedaudz atšķiras. Maza uzņēmuma un liela uzņēmuma pastāvēšanu ietekmē ļoti dažādi faktori. Vadības loma mazajos uzņēmumos ir nozīmīga, jo no viena vadītāja ir atkarīga visa uzņēmuma nākotne. Šajā darbā ir pētīta SIA „RISE” darbība, pētīta un analizēta produktu pircēju uzvedība, pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas un tirgus segmentācija. SIA „RISE” ir mazumtirdzniecības uzņēmums, kas tirgojas ar dažāda veida precēm – ar parfimērijas precēm, kosmētikas precēm, saimniecības precēm, traukiem, ziediem, kancelejas precēm, arī tiek tirgotas zeķubikses un zeķes. Darba mērķis – analizējot uzņēmuma SIA „RISE” pircējus un pārdošanas apjomu, izstrādāt priekšlikumus pārdošanas apjoma palielināšanai un pircēju piesaistīšanai. Darba uzdevumi: o analizēt literatūru par pircēju uzvedību, produkta virzīšanu tirgū; o raksturot uzņēmumā pielietotos pircēju piesaistes paņēmienus; o izpētīt un raksturot uzņēmuma produktu pircēju uzvedību un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas. Pētījuma periods: 2008. - 2009.g. Pētījuma objekts: ir uzņēmums SIA „RISE”, kas nodarbojas ar dažādu preču mazumtirdzniecību. Pētījuma priekšmets ir SIA „RISE” produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas. Pētīšanas problēma: uzņēmuma SIA „RISE” pircēju uzvedības neapzināšanas rezultātā nav izveidoti pasākumi pārdošanas apjoma palielināšanai un tāpēc dotajos apstākļos nav iespējams veiksmīgi piesaistīt pircējus. Problēmas risināšanas hipotēze: tipveida mārketinga komunikācijas līdzekļi pielietojumā pie uzņēmuma SIA „RISE” un tā dotajiem apstākļiem dos iespēju atrast veidu kā piesaistīt pircējus, tādā veidā palielinot pārdošanas apjomu izveidot atbilstošu konkurētspējīgu pircēju piesaistīšanas metodi un noteikt pārdošanas apjoma palielināšanas virzienus uzņēmumā, ņemot vērā ekonomiskās krīzes apstākļus. Atbilstoši bakalaura darba uzdevumiem, darbs ir sadalīts trīs nodaļās: Pirmajā nodaļā tiks apskatīta mārketinga loma mazumtirdzniecībā, pircēju uzvedība, produkta virzīšana tirgū un tirgus segmentācija. Otrajā nodaļā tiks dots priekšstats par uzņēmuma SIA „RISE” darbību, raksturota mazumtirdzniecības nozare un salīdzināšana ar konkurentiem ar anketas tiks palīdzību tiks noteikts uzņēmuma potenciālais klients - kādā vecuma grupā, kāds tam ir ienākumu līmenis, ģimenes stāvoklis, tiks veikta uzņēmuma tirgus segmenta noteikšana. Trešajā nodaļā tiks noteikti uzņēmuma mērķi, kā arī izstrādāti priekšlikumi pārdošanas apjoma palielināšanai. Darba veikšanas laikā tiek izmantotas šādas pētījumu metodes: ekonomiskās analīzes metode, ekonomiski matemātiskā metode, kā arī statistiskās analīzes metode. Darbam izmantotie materiāli, galvenokārt, ir speciālā literatūra. Bakalaura darba apjoms ir 58 lappuses, tas satur 11 tabulas, 8 attēlus, 1 zīmējumu, 1 pielikumu un 20 izmantotās literatūras un informācijas avotus. Darba uzdevumi: o analizēt literatūru par pircēju uzvedību, produkta virzīšanu tirgū; o raksturot uzņēmumā pielietotos pircēju piesaistes paņēmienus; o izpētīt un raksturot uzņēmuma produktu pircēju uzvedību un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas. Pētījuma periods: 2008. - 2009.g. Pētījuma objekts: ir uzņēmums SIA „RISE”, kas nodarbojas ar dažādu preču mazumtirdzniecību. Pētījuma priekšmets ir SIA „RISE” produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas.
- “RSK apdrošināšanas” AS produktu raksturojums un to konkurētspējas attīstības novērtējums apdrošināšanas nozarē
- Preču kredīts kā pārdošanas veicināšanas un debitoru vadības instruments
- SIA "Rise" produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pārdošanas veicināšanas pasākumi uzņēmumā "Balva"
Дипломная для университета64
Оцененный! -
SIA "L`Oréal Baltic" komunikācija ar patērētājiem un pārdošanas veicināšanas pasākumi
Дипломная для университета52
-
Z/s "Apses" saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespējas periodā no 2005.- 2008.gadam
Дипломная для университета70
-
SIA "Daiļrade Koks" produktu noieta veicināšanas pasākumu efektivitāte
Дипломная для университета50
-
Ekoloģisko produktu virzīšanas tirgū projekts
Дипломная для университета55