Latvijā ir ienākusi sociālā reklāma. Protams, tā ir eksistējusi arī agrāk, taču tās klātbūtne nebija tik spilgta. Sociālā reklāma drīzāk bija gandrīz nemanāma, tā iekļāvās jau pierastajā reklāmu vizuālo kairinājumu virknē. Sociālā reklāma vēl līdz šim neizraisīja tik spilgtas emocijas kā šausmas, bailes vai riebums.
Sociālās reklāmas jomā Latvijā visredzamākā organizācija ir Ceļu satiksmes drošības direkcija (turpmāk CSDD). Viņu rīkotās sociālo reklāmu kampaņas ir divējādas – vienas šokē, rada emocionālu spriedzi un liek diskutēt par ētikas un morāles normu robežām, savukārt, otras – humoristiski, asprātīgi un sirsnīgi informē skatītāju par drošību uz ceļa. Kādai jābūt kvalitatīvai reklāmai? Kas nosaka sociālās reklāmas efektivitāti un iespaidu uz skatītāju?
Vairāku gadu laikā CSDD ir izstrādājusi vairākas sociālās reklāmas kampaņas ceļu satiksmes drošības uzlabošanai:
• Video vēstījumi;
• Ir labi būt labam;
• Redzi jostu - sprādzējies!;
• Vienu jau var?! Beigta balle!;
• Skaties divreiz! Divreiz!;
• Nenobrauc!;
• CSDD sāk kampaņu „Gaismaszīme”;
• Satiksmes drošības videoklipi;
• Piesprādzē! Neriskē!;
• Plakātu konkurss. Kampaņa Dāvini Gaismu;
• Gājēju drošības kampaņa „Uzdāvini Gaismu!”;
• Nāvīgs ieradums;
• Orgānu donori;
• Skarbās Jāņu dziesmas;
• Piesprādzē! Neriskē! 2007;
• Izglāb draugu! 2009;
• Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!;
• Izguli dzērumu. …