Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:389801
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Jau kopš banku sektora veidošanās pirmsākumiem Latvijā dominē universālās bankas, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu lielam klientu lokam. Pēdējā laikā atsevišķas bankas izteikušas vēlmi specializēties, norādot uz vairāku mazo banku salīdzinoši veiksmīgo darbību. Tās spēj saglabāt konkurētspēju banku tirgū un nevēlas apvienoties ar lielākajām bankām.
Kādas ir būtiskākās atšķirības specializētu un universālu banku darbības pamatprincipos?
Par specializētu var dēvēt banku, kuras lielāko aktīvu daļu veido noteikts aktīvs vai aktīvu grupa. Tāpat specializēta ir banka, kas orientējas uz noteiktu pakalpojumu sniegšanu un nepiedāvā ļoti plašu pakalpojumu klāstu.
Pasaules prakse liecina, ka finanšu institūcijas, t.sk. bankas, izmanto divas dažādas darbības stratēģijas. Daļa finanšu institūciju koncentrē darbību uz pamatpakalpojumu sniegšanu mērķklientiem, līdz ar to specializējoties, bet pārējās finanšu institūcijas izmanto t.s. diversifikācijas stratēģiju, piedāvājot plašu pakalpojumu klāstu lielam klientu lokam.
Šīs darbības stratēģijas atšķiras ne tikai ar piedāvāto pakalpojumu klāstu un atšķirīgo klientu spektru, bet arī ar rentabilitāti un pakļautību dažādiem riskiem.
Pastāv vairāki faktori, kas ietekmē bankas to darbības stratēģijas izvēlē:
- tehnoloģiju attīstība;
- likumdošanas akti, kas regulē banku darbību;
- pasaules tautsaimniecības globalizācija;
- pieprasījuma pārmaiņas.
Tehnoloģiju attīstība virza bankas
Komunikāciju tehnoloģiju straujā attīstība veicina informācijas pieejamību elektroniskā formā. Klientiem tas dod iespēju piekļūt informācijai lielākoties bez maksas un veikt banku piedāvāto pakalpojumu cenu salīdzinājumu. Turklāt klienti var diversificēt ieguldījumus dažādās bankās. Agrāk klientu uzņēmējdarbību lielā mērā ietekmēja informācijas pieejamība, tagad to lielākoties iespaido tas, kā klienti izmanto šo informāciju.
Tehnoloģiju attīstība palielina banku konkurenci, tādēļ bankām nākas samazināt pakalpojumu cenas, lai saglabātu to konkurētspēju. Tas veicina banku specializāciju. …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −4,98 €
Комплект работ Nr. 1127912
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация