Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:452287
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.03.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 19 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Kredīta būtība funkcijas un ietekme    4
2.  Kredītu veidi    6
2.1.  Hipotekārais kredīts    7
2.2.  Patēriņa, studiju un studējošā kredīts    10
2.3.  Līzings    11
2.4.  Overdrafts    13
3.  Banku kredītpolitika    14
4.  Kreditēšanas politikas sekas    18
  Secinājumi un priekšlikumi    21
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    23
Фрагмент работы

IEVADS
Studiju darba aktualitāti nosaka tas, ka par vienu no cēloņiem pašlaik izveidojušās ekonomiskajai situācijai ir arī nepārdomāta kreditēšanas politika valstī. Strauji pasliktinoties ekonomiskajai situācijai, liela daļa kredītņēmēju, kas neilgu laiku atpakaļ neapdomāti ņēmuši kredītus, šobrīd ir vai nu zaudējuši savus ienākuma avotus, vai arī tie ir samazinājušies, līdz ar to radās grūtības ar kredīta atmaksu, pieaug kredītu maksājumu kavējumi, bremzējot komercbankas izsniegt jaunus kredītus, un tas pasliktina finanšu resursu apriti, tādējādi arī ekonomisko aktivitāti valstī.
Ja kredīti tiek izsniegti apdomāti, ar to palīdzību var stimulēt ekonomiku, bet pretējā gadījumā rodas problēmas banku sistēmā un līdz ar to arī valstī. Tautsaimniecības izaugsme nav iespējama bez papildu finansējuma, ko sniedz banku kredīti. Kreditēšana ir neatņemama saimnieciskās attīstības sastāvdaļa un ir viens no mūsdienu ekonomikas atbalsta punktiem.
Kredītus izmanto gan valstis un valdības, gan lieli un mazi uzņēmumu, gan arī privātpersonas. Normālajos apstākļos, pateicoties tam, pirmkārt, rodas labvēlīgas iespējas kapitāla pārplūdei no mazāk ienesīgām ekonomikas nozarēm uz ienesīgām; otrkārt, tās paātrina preču realizāciju; treškārt, samazina ar naudas apgrozību saistītas izmaksas; ceturtkārt, sekmē kapitāla uzkrāšanu.
Studiju darba mērķis ir izpētīt kredītu veidus Latvijā un to lomu tirgus ekonomikā, izvērtējot kreditēšanas pozitīvās un negatīvās iezīmes, kā arī izstrādāt priekšlikumus kredītsituācijas uzlabošanai valstī.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai, studiju darbā noteikti šādi risināmie uzdevumi:
1) pamatojoties uz literatūru, izpētīt kredītu veidus Latvijā;
2) salīdzināt divu Latvijas banku kreditēšanas politiku;
3) novērtēt ekonomiskās sekas, kas radušās neapdomīgas kreditēšanas dēļ;
4) novērtēt kreditēšanas nepieciešamību;
5) izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus banku kredītpolitikas veidošanai;
6) piedāvāt iespējamos variantus, kā ar kreditēšanas palīdzību būtu iespējams attīstīt tautsaimniecību.
Studiju darbā ir izmantota monogrāfiskā metode un ekonomiskās analīzes metode.
Pētījuma periods ir no 2006. gada līdz 2009. gada sākumam.
Studiju darbā izmantotā literatūra grāmatas, statistika, internetā publicētie materiāli.

1. KREDĪTA BŪTĪBA, FUNKCIJAS UN IETEKME
Banka ir specializēts uzņēmums, kas tādā vai citādā veidā piesaista naudu no iedzīvotājiem, uzņēmumiem, organizācijām, citām finanšu iestādēm un iegulda šo piesaistīto naudu finansu aktīvos – izsniedz kredītus, iegulda vērtspapīros, nogulda citās bankās, iegulda peļņu nesošos uzņēmumos u.tml.1
Bankas primārā funkcija, skatoties no komerciālā viedokļa, ir gūt peļņu, lai bankas ieguldītāji redzētu, ka viņu investīcijas nodrošina ienākumus. Viena no nozīmīgākajām bankas pelnīšanas operācijām ir kreditēšana. Kreditēšana ir bankas darbība, kas saistīta ar aizdevumu izsniegšanu, administrēšanu, uzraudzību un kontroli.
Kredītoperācijas ir saistītas ar svarīgu banku darbības risku – kredītrisku.2
Pēc autores domām katras bankas, tāpat kā jebkura uzņēmuma, mērķis ir peļņas gūšana. Bankām par galveno peļņas gūšanas avotu kalpo kredīti. Tā kā Latvijā ir liels daudzums banku, kas piedāvā savus pakalpojumus, tad veidojas konkurence, bankas piedāvā klientiem pēc iespējas izdevīgākus piedāvājumus, lai piesaistītu lielāku klientu daudzumu, tādā veidā gūstot lielāku peļņu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация