Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:741832
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.11.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 24 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  Motivācijas teorijas    9
1.1.  Motivācijas jēdziens    9
1.2.  Satura motivācijas teorijas    12
1.2.1.  Maslova vajadzību hierarhija    12
1.2.2.  Hercberga divu faktoru teorija    14
1.2.3.  K.Alderfera ERG (existence, relatedness and growth) teorija    16
1.2.4.  D.Makklelanda vajadzību teorija    17
1.3.  Norises motivēšanas teorijas    19
1.3.1.  Victora Vruma gaidu motivēšanas teorija    19
1.3.2.  S.Adamsa taisnīguma motivēšanas teorija    21
1.4.  Stimulējošās motivēšanas teorija    22
2.  Motivācijas aspekti    25
2.1.  Motivācija un nauda    25
2.2.  Atzinības izteikšana kā darbinieku motivējošais faktors    29
2.3.  Atbildības un pienākumu deleģēšanas nozīme darbinieku motivēšanā    31
2.4.  Saliedētas komandas nozīme darbinieku motivēšanā    34
2.5.  Tiesiskais regulējums saistībā ar motivāciju    36
3.  Va/s “LHZB” Rēzeknes filiāles vispārīgais raksturojums    38
3.1.  Va/s “LHZB” vēsturiskā attīstība    38
3.2.  Va/s “LHZB” organizatoriskā struktūra    39
3.3.  Darba novērtēšana un darba samaksa Va/s “LHZB”    41
3.4.  Motivācijas veidi un motivācijas teorijas pielietojums Va/s “LHZB”    42
3.5.  Va/s „LHZB” resursu un finansiālās darbības rezultātu analīze    44
4.  LR likumdošanas saistība ar motivāciju    50
4.1.  Darba likums un motivācija    50
4.1.1.  Va/s „LHZB” darbība saskaņā ar motivējošiem likumiem    55
4.2.  Ētikas kodekss un tā saistība ar darbinieku motivēšanu    57
4.2.1.  Va/s “LHZB” ētikas kodeksa būtība    58
5.  Pētījums par darbinieku motivāciju Va/s “LHZB” Rēzeknes filiālē un tās galvenajiem faktoriem    61
  Secinājumi un priekšlikumi    72
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    76
  Pielikumi    78
Фрагмент работы

Secinājumi:
1. Motivācija ir psiholoģisks process, kurš virza cilvēku darboties aktīvāk, uzlabo tā darbības spējas, kā arī palīdz ātrāk sasniegt noteiktos mērķus. Motivēšana ir spēja ieinteresēt un pārliecināt darbinieku strādāt ar pilnu atdevi, sasniedzot savus personīgos un organizācijas mērķus.
2. Motivācijas teorijas ir svarīgi iedalīt pēc savas būtības, sadalot tās divās lielās grupās, tādās kā satura motivācijas teorijas un norises motivācijas teorijas.
3. Satura motivācijas teorijas pieskaita A. Maslova vajadzību hierarhija, F. Hercberga divu faktoru teorija, K. Alderfera ERG teorija un D. Makklelanda vajadzību teorija.
4. Maslova vajadzību hierarhija ir loti labi saplānota, sākot no nepieciešamākajām vajadzībām un pabeidzot ar visaugstākajām vajadzībām, kuras īstenojot mēs gūstam lielāku apmierinātības sajūtu. Pielietojot vadītājiem A. Maslova teoriju tā palīdzēs vadītājiem izprast un izanalizēt darbinieku vajadzības, līdz ar to vadītājs zinās kādā veidā visefektīvāk var stimulēt darbinieku, lai tas strādātu daudz labāk.
5. Herberga teorijai nav pareizi tas, ka darbinieki nav objektīvi, kad norāda apstākļus, kas darbā nodrošina apmierinātību un neapmierinātību, jo viņi parasti uzskata, ka iekšējie faktori sekmē apmierinājumu, un savā neapmierinātībā vaino ārējos faktorus.
6. Alderfera teorijai ir ļoti daudz kā kopīga ar A. Maslova teoriju. Taču lielākā atšķirība varētu būt tādā, ka K. Alderfera teorija pieļauj, ka vajadzību apmierināšana var notikt gan no zemākās pakāpes uz augstāko, gan arī no augstākās uz zemāko. Līdz ar to Alderfera teorija ir daudz vienkāršotāka par Maslova teoriju.
7. D. Makklelanda vajadzību teorijā galvenā uzmanība tiek pievērsta motivācijai, kura darbinieku var motivēt tikai apmierinot kādas viņa vajadzības, bet netiek veltīta uzmanība darbinieku subjektīvajai rīcībai. Tāpat arī netiek izpētīts, kāpēc dažu darbinieku motivācija atšķiras no citiem darbiniekiem.
8. V. Vruma gaidu motivēšanas teorija paredz, ja darbinieks organizācijā iegulda savas pūles un zināšanas, tad pretī grib saņemt sev nozīmīgu atalgojumu.
9. V. Vruma gaidu motivēšanas teorijai ir daudz kas kopīgs ar S.Adamsa taisnīguma motivēšanas teoriju, taču lielākā pozitīvā iezīme S.Adamsa teorijai ir tā, ka taisnīgajam atalgojumam jābūt taisnīgam tieši no darbinieka viedokļa, nevis no priekšnieka viedokļa.
10. Finansiālie stimuli nedrīkst būt pārāk lieli vai pārāk zemi, tiem jābūt saprātīgiem, jo pārāk zems finansiālais stimuls var nedot vēlamo rezultātu, taču pārāk augsts var motivācijai kaitēt. Lai finansiālo stimulu iedarbība būtu efektīvāka var papildus izteikt atzinību vārdos, kas ļoti labvēlīgi noskaņo darbinieku.
11. Atzinības izrādīšana darbiniekos veicina lojalitāti pret organizāciju un atzinību vajadzētu izteikt tad, kad ir pabeigts kāds nozīmīgs uzdevums, tas dotu papildus motivāciju darbiniekam.
12. Likumā par Arodbiedrībām ietilpst principi, kas motivē darbiniekus, tie dod iespēju pašam darbiniekam līdzdarboties un aktīvi iesaistīties savu interešu aizstāvēšanā.
13. Motivējot darbiniekus ir iespējams uzlabot organizācijas darbu, samazināt tās izdevumus, jo motivēti darbinieki ir apmierināti ar savu darbu un lojāli pret organizāciju.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация