Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:909999
 
Оценка:
Опубликованно: 11.03.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 18 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Nodokļu būtība    6
1.1.  Nodokļu teorētiskais raksturojums: funkcijas, mērķi, uzlikšanas    6
1.2.  Netiešo un tiešo nodokļu īpatnības nodokļu teorētiskajā aspektā    13
1.3.  Nodokļu administrēšanas loma nodokļu politikas realizēšanā    16
2.  Latvijas nodokļu sistēmas uzbūves raksturojums    21
2.1.  Latvijas nodokļu sistēma Eiropas Savienības kontekstā    26
3.  Latvijas Republikas 5 nozīmigāko nodokļu īss raksturojums    35
3.1.  Pievienotās vērtības nodoklis    35
3.2.  Uzņēmuma ienākuma nodoklis    40
3.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodoklis    43
3.4.  Nekustamā īpašuma nodoklis    46
3.5.  Akcīzes nodoklis    50
4.  Kipras Republika    51
4.1.  Vispārējā informācija par Kipru    51
4.2.  Kipras Republikas nozīmigāko nodokļu īss raksturojums    53
4.2.1.  Ienākuma nodoklis    53
4.2.2.  Īpašais aizsardzības nodoklis    63
4.2.3.  Sociālā apdrošināšana    66
4.2.4.  Kapitāla pieauguma nodoklis    68
4.2.5.  Nekustamā īpašuma nodoklis    69
4.2.6.  Zemesgrāmatu iemaksas    70
4.2.7.  Valsts nodevas    71
4.2.8.  Pievienotās vērtības nodoklis    73
4.2.9.  Trasti    77
4.2.10.  Tonnāžas nodoklis kuģu īpašniekiem    78
4.3.  Nodokļu maksātāja kalendārs    82
4.4.  Naudas sodi    84
4.5.  Kipras nodokļu sistēmas pievilcīgums    85
4.6.  Latvijas iespēja kļūt par „nodokļu paradīzi”    90
5.  Latvijas un Kipras nodokļu sistēmu salīdzinošā analīze    94
  Secinājumi un priekšlikumi    97
  Avotu un literatūras saraksts    100
Фрагмент работы

Secinājumi un priekšlikumi.
Maģistra darba uzdevumu izpildes rezultātā autore nonāca pie sekojošiem secinājumiem:
1. Nodokļu sistēma ir nodokļu un to veidošu elementu kopums, kas tiek iestrādāts likumdošanā. Viena no svarīgākiem nodokļu funkcijām ir fiskālā, tā ir budžeta nodrošināšana ar ieņēmumiem. Pašlaik Latvijas nodokļu sistēmu veido vienpadsmit nodokļi un to reglamentējošie likumi, kuru liels grozījumu skaits apgrūtina sistēmas funkcionēšanu.
2. LR budžeta ieņēmumu formēšanas pamatavots ir nodokļi, ko no juridiskām un fiziskām personām iekasē valsts, pamatojoties uz pastāvošo likumdošanu, kas izsaka minēto personu pienākumu piedalīties valsts finansu resursu formēšanā. Nodokļi dod iespēju valdībai nodrošināt iedzīvotājus ar sabiedriskajām precēm un sniegt dažādus pakalpojumus.
3. Svarīgākā Latvijas institūcija nodokļu sistēmas darbības un nodokļu administrēšanas nodrošināšanai ir VID, kurš tika izveidots 1993.gada beigās, apvienojot Finanšu ministrijas Muitas departamentu un Galveno Valsts Finanšu inspekciju.
4. Lai veicinātu ekonomisko attīstību, Latvijas nodokļu sistēmā lielāks uzsvars tiek likts tieši uz patēriņa, nevis ienākumu aplikšanu ar nodokļiem, tādejādi stimulējot uzkrājumu un investīciju pieaugumu valstī. Tāda ir arī ES prasība dalībvalstīm, kuras pamatā ir iekšzemes tirgus izveidošanās un pilnvērtīgas funkcionēšanas nodrošināšana, nepieļaujot konkurences deformēšanu, kā arī likvidējot šķēršļus brīvai preču un pakalpojumu kustībai.
5. Nodokļu administrēšana ir komplekss darbs, kas sastāv no vairākiem posmiem: darba ar nodokļu maksātājiem, nodokļu maksāšanas, revīzijām un auditiem, sankciju piemērošanas un apelāciju iesniegšanas. Galvenais uzsvars nodokļu administrēšanas procesā ir jāliek uz pirmsnodokļu stadiju, darbu ar nodokļu maksātājiem, jārada apstākļi, kad izdevīgāk ir maksāt nodokļus nekā nemaksāt.
6. PVN ir viens no visizplatītākajiem netiešajiem nodokļiem, ar ko tiek aplikta summa, kas tiek pievienota pārdodamo preču, produkcijas un sniedzamo pakalpojumu vērtībai. Tas ir izteikti fiskāls nodoklis, tas ir, galvenā šī nodokļa funkcija ir valsts budžeta nodrošināšana ar naudas līdzekļiem.
7. Latvijā tiek bieži mainīta nodokļu likumdošana. Līdz ar to nodokļu maksātājiem bieži rodas grūtības izsekot visām normatīvo aktu izmaiņām un labojumiem, tāpēc auditu laikā bieži konstatē kļūdas, kuras radās neinformētības par jaunākām likumu izmaiņām dēļ.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация