Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:126635
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.08.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Ievads    2
1.1.  Patērētāju uzvedības tirgū kā zinātniski-praktiskās disciplīnas priekšmets    2
1.2.  Patērētāju uzvedības tirgū kā zinātniski-praktiskās disciplīnas attīstība    3
1.3.  Patērētāju uzvedības tirgū pielietojums mārketingā    5
2.  Patērētāja uzvedības modelis    6
2.1.  Patērētāja uzvedības modelis    6
2.2.  Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori    8
3.  PATĒRĒTĀJU LĒMUMA PIEŅEMŠANA    11
3.1.  Patērētāju lēmuma pieņemšanas etapi un veidi    11
3.2.  Patērētāju lēmuma pieņemšanu ietekmējošie faktori    17
3.3.  Patērētāju lēmuma pieņemšana par jauniem produktiem    20
4.  PATĒRĒTĀJA UZVEDĪBAS KULTŪRAS UN SOCIĀLIE FAKTORI    25
4.1.  Kultūras un subkultūras    25
4.2.  Sociālie slāņi    26
4.3.  Ģimene    29
4.4.  Referentās grupas    32
5.  Patērētāju uzvedības psiholoģiskie faktori    34
5.1.  Motivācija    34
5.2.  Emocijas    36
5.3.  Sajūtas    39
5.4.  Uztvere un domāšana    40
5.5.  Uzmanība    42
5.6.  Atmiņa    44
5.7.  Zināšanas un attieksme    46
6.  PATĒRĒTĀJU IZPĒTE    51
6.1.  Patērētāju pētījumu veidi    51
6.2.  Patērētāju pētījumu organizācija    54
7.  Komunikācija ar patērētāju    57
7.1.  Reklāmas veidošana    57
7.2.  Tiešās komunikācijas ar pircējiem/klientiem prasmes    61
7.3.  Konflikta risināšanas prasmes    67
8.  Patērētāja uzvedība biznesa tirgū    70
8.1.  Biznesa tirgus raksturojums un īpatnības    70
8.2.  Patērētāju uzvedības modelis biznesa tirgū    74
8.3.  Patērētāju uzvedības faktori biznesa tirgū    75
Фрагмент работы

1. Ievads
1.1. Patērētāju uzvedības tirgū kā zinātniski-praktiskās disciplīnas priekšmets
Patērētāju uzvedība tirgū (angl. Consumer behaviour) – ir lietišķā zinātnes nozare, kas pēta cilvēka uzvedību tirgū kā patērētāju – preču un pakalpojumu patērēšanu personiskajām vajadzībām.
Šīs definīcijas kontekstā preču un pakalpojumu patērēšana ir process, kurš ietver preču un pakalpojumu
1)izvēli,
2)pirkšanu,
3)izmantošanu,
4)uzturēšanu,
5)remontu un
6)pārvaldīšanu.
Patērētāji ir visi indivīdi un mājsaimniecības, kas iegūst preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai.
Patērētāji, preces un pakalpojumi individuālam patēriņam veido patērētāju (patērēšanas) tirgu, bet bez šī tirgus veida izšķir arī
ražotāju tirgu;
valsts iestāžu tirgu;
starpnieku tirgu un
starptautisko tirgu.
Zinātnes nozare „Patērētāju uzvedība tirgū” galvenokārt uzmanību velt patērētāju tirgum.
1.2. Patērētāju uzvedības tirgū kā zinātniski-praktiskās disciplīnas attīstība
Patērēšanas teorijas izstrādāšanas pirmie mēģinājumi ir saistīti ar 19.-20.gs sabiedriskās zinātnes autoritātēm. K.Marks izvirzīja teoriju par preču fetišismu, kā arī noformulējis likumu par vajadzību paaugstināšanos pēc to apmierināšanas. Amerikānis T.Veblens 19.gs. beigās piedāvājis ārīgās (prestiža) patērēšanas teoriju. Vācu sociologs G.Zimmels izvirzījis galvenās modes teorijas idejas. Vācu sociologs un ekonomists V.Zombarts piedāvājis greznuma koncepciju. Cits vācu sociologs M.Vebers noformulējis statusu grupu un protestantu ētikas koncepciju.
Konkrētāki patērētāju uzvedības pētījumi parādījās 20.gs. sākumā Ziemeļamerikā un Eiropā. Tas bija saistīts ar uzņēmumu pārēju no ražošanas orientācijas uz produktu orientāciju, mārketinga un psiholoģijas zinātnes attīstību šajos reģionos.
Piemēram, 1916.gadā Īstmens R. (Eastman R., ASV) nodibinājis Eastman Research Bureau, kas deva datus žurnālu izdevniecībām par tirāžu un lasītājiem. Vieni no pirmajiem viņa klientiem bija Cosmopolitan un Christian Herald, nedaudz vēlāk klientu lokām pievienojās General Electric Company, kas pieprasīja patērētāju izpēti, lai novērtētu šīs kompānijas tirdzniecības markas atpazīstamību.
1922.gadā Daniels Stārčs (Daniel Starch, ASV) pirmais pielietojis metodiku atpazīstamības izpētei, lai novērtētu reklāmas paziņojumu un izdevuma auditoriju. 1923.gadā Georgs Gallaps (George Gallup, ASV), vēl tagad pazīstamās kompānijas Gallup Poll radītājs, arī nodarbojās ar reklāmas auditorijas novērtēšanu.
1923.gadā Artūrs Nilsens (Arthur Nielsen, ASV), vislielākās pasaulē mārketinga pētījumu uzņēmuma dibinātājs, ieviesa jēdzienu “tirgus daļa”.
1920.g.beigās - 1930.sākumā Pauls Lazarsfelds (Paul Lazarsfeld) un viņa kolēģi Vīnē ar patērētāju aptaujas palīdzību veica ikdienas pieprasījuma preču tirgus izpēti.
1950. gados ASV biznesa skolās un komerckoledžās mārketinga katedru ietvaros tika ieviests mācību kurss „Patērētāju uzvedība tirgū”.
Tajā pašā laikā Amerikā ienāca mode uz „motivācijas pētījumiem”, kas balstījās dziļām intervijām un psihoanalīzes tradīcijām.
1968.gadā ASV izdota pirmā mācību grāmata „Patērētāju uzvedība tirgū” (Consumer behaviour), kuras autors bija Džeims Endžels (Engel).
„Patērētāju uzvedība tirgū” kā atsevišķas nozares noformēšanās Amerikā pilnīgi notika 1970.g. pirmajā pusē: 1969.gadā tika nodibināta Patērētāju izpētes asociācija (Association of Consumer Research - ACR), 1974.gadā tapa speciāls izdevums - Journal of Consumer Research.
Mūsdienu mācību grāmatas kursā „Patērētāju uzvedība tirgū” galvenokārt ir uzrakstītas un izdotas ASV. Tajās atspoguļojas tieši amerikāņu kultūras īpatnības un šīs disciplīnas attīstības amerikānisks ceļš.
Rietumeiropā „Patērētāju uzvedība tirgū” attīstījās citā ceļā. Ja ASV šī disciplīna bija lielākoties mārketinga speciālistu interešu priekšmets, tad Eiropā ar patērēšanu saistītus jautājumus pētīja arī vēsturnieki, antropologi, sociologi, kultūras pētnieki, sociālie teorētiķi.
Mūsdienu nozīmīgs patērēšanas teorētiķis ir francūzis Pjers Burdje (Bourdieu), kura galvenais darbs ir „Atšķirības: spriedumu par gaumi sociālā kritika” (pirmo reizi izdots 1979.g.). Kā arī francūzis Bodrijars (Baudrillard), kas izstrādājis teoriju par „patērēšanas sabiedrību”. Patērēšanas pētījumus lielā mērā ietekmējuši amerikāņu sociālā psihologa un sociologa I.Goffmanna (Goffman) darbi.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация