Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:182404
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 18.01.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  FAKTORU ANALĪZES BŪTĪBA    4
2.  FAKTORANALĪZES PAMATJĒDZIENI    7
2.1.  DATU MATRICA    7
2.2.  FAKTORANALĪZES MODELIS    7
3.  FAKTORANALĪZES PIELIETOJUMS EKONOMIKAS UZDEVUMOS    9
5.  FAKTORU ANALĪZES IZMANTOŠANA MĀRKETINGA PĒTĪJUMOS    12
  PIEMĒRS    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    16
Фрагмент работы

4. FAKTORU ANĀLĪZES IZMANTOŠANA MĀRKETINGA PĒTĪJUMOS.
Faktoru analīzes galvenie mērķi ir:
1. mainīgo daudzuma samazināšana;
2. mainīgo klasifikācija (sakarību struktūras pētīšana starp mainīgajiem).
Atkarībā no šiem mērķiem, faktoru analīze var tikt izmantota gan kā datu redukcijas, gan kā klasifikācijas metode.
Faktoru analīze ir statistiska metode, ko plaši pielieto sociālajās zinātnēs:
mārketingā;
produktu vadīšanā;
operāciju pētīšanā,
kā arī citās zinātnēs, kas saistās ar lielu datu apjomu. Faktoru analīzes galvenais uzdevums šajā gadījumā ir samazināt sākotnējo mainīgo skaitu, aizstājot tos ar mākslīgi izveidotajiem jauniem mainīgajiem jeb faktoriem. Pie tam, šie faktori spēcīgi korelē ar sākotnējiem datiem (mainīgajiem).
Faktoru analīze tiek plaši pielietota mārketinga pētījumos:
1. tirgus segmentācijā, lai noteiktu mainīgos ar mērķi grupēt patērētājus. Piemēram, patērētājus var grupēt atkarībā no tā, kam viņi pievērš uzmanību, iegādājoties produktu;
2. produkta/brenda pētījumos, lai noteiktu produkta/ brenda īpašības, kas ietekmē produkta/brenda izvēli;
3. reklāmas pētījumos , lai analizētu mērķtirgus patērētāja ieradumus;
4. cenas pētījumos, lai, piemēram, identificētu patērētājus, kas ir jūtīgi pret cenām [3;865].
Produkta pētīšanas process, kurā tiek izmantota faktoru analīze var būt sekojošs:
1. nosaka produkta raksturīgākās īpašības (5-20), pēc kurām patērētājs novērtē produktu noteiktajā produktu grupā;
2. pielieto kādu no datu savākšanas metodēm (piem. aptauju), lai savāktu datus no respondentiem par produkta īpašību vērtējumu;
3. apstrādā datus elektroniski (SPSS, SAS, u.c. programmas), pielietojot faktoru analīzes metodi un rezultātā iegūst faktorus;
4. izmanto šos faktorus, lai konstruētu kartes, vai pielietotu kādas no produkta pozicionēšanas metodēm.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация