Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:186102
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.03.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Lekciju Kopsavilkums / 1., 2. un 3. Lekcija

1.Tēma: Starptautisko ekonomisko attiecību vēsture

1. Starptautisko ekonomisko sakaru vēsturiskā attīstība – klasifikācija pēc subjektiem starptautiskajā tirdzniecībā.

1. Starptautiskās tirdzniecības attīstības pirmsākumi līdz XI gs. : starptautisko tirdzniecību īsteno atsevišķi indivīdi;
2. Starptautiskās tirdzniecības attīstība viduslaikos XII – XV gs. : Starptautiskajā tirdzniecībā piedalās atsevišķas pilsētas vai pilsētu apvienības.
3. Starptautisko ekonomisko sakaru attīstība pēc Lielajiem ģeogrāfiskajiem atklājumiem XVI – XVIII gs. : Starptautiskajā tirdzniecībā iesaistās atsevišķas valstis (Spānija un Portugāle).
4. Starptautisko ekonomisko sakaru attīstība XIX un XX gs. : Ekonomikas reģionalizācija, integrācija un globalizācija.

Starptautiskā tirdzniecība → starptautiskā preču kustība

Starptautiskā ekonomika : arī starptautiskais darbaspēks, tā kustība, investīcijas, starptautiskā valūtas sistēma, starptautiskā kapitāla kustība, reģionalizācija, integrācija un globalizācija.
Problēmjautājums mūsdienu starptautiskajā ekonomikā: atšķirīga valstu eksporta struktūra. Nīderlande – pirmā tirgus ekonomikas valsts (XVII gs.)

Interesanti: Latviju Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO) pārstāv Eiropas Komisija.

A Starptautiskās tirdzniecības attīstības pirmsākumi (Līdz XI gs.):

Dominē naturālā saimniecība, tirgotāju – svešzemnieku ierašanās ir reta parādība.
Tirgotāji ir arābi, sīrieši, ebreji, grieķi, vēlāk arī itāļi.
Tirgošanās galvenokārt notika ar greznuma priekšmetiem baznīcai, karaļiem, feodāļiem – audumiem, paklājiem, dārgakmeņiem, vīnu, vasku, garšvielām, dzintaru, vergiem.
Tirdzniecībai bija nenozīmīga, nesvarīga loma.
Konstantinopole – starptautiskās tirdzniecības centrs IX – XI gs. Tirdzniecības virzieni: 1. Uz Baltijas jūras reģionu. 2. Uz Franciju un Itāliju. 3. Caur ģermāņu zemēm uz Angliju.

B (Starptautiskās) tirdzniecības raksturojums agrajos viduslaikos.

Vāja attīstība.
Dāvināšana – maiņas darījums – tirdzniecība.
Iekšējā tirdzniecība radās vēlāk nekā ārējā.
Tirdzniecība = laupīšana, tirdzniecība = krāpšana.
Saistība ar baznīcu noteiktā vietā un noteiktā laikā piesaistīja plašas ļaužu masas.
Bizantijas zelta un sudraba monētas.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,48 €
Комплект работ Nr. 1136757
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация