Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:255683
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.10.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 57 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    8
1.  Nodokļu un nodevu sistēmas raksturojums    10
1.1.  Nodokļu būtība un funkcijas    13
1.2.  Nodokļu sistēmas pamatprincipi    15
1.3.  Valsts un pašvaldību nodevas    15
1.4.  Nodokļu veidi    18
1.5.  Nodokļu maksātāju tiesības un pienākumi    19
1.6.  Atbildība par nodokļu pārkāpumiem    22
2.  Pašvaldības nodevu veidu tiesiskā regulējuma īpatnības    25
3.  Nodokļu administrēšanas tiesiskais regulējums pašvaldībās    32
3.1.  Nekustamā īpašuma nodokļa administrēšana    34
3.2.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa administrēšana    43
3.3.  Izložu un azartspēļu nodokļa administrēšana    51
3.4.  Dabas resursu nodokļa administrēšana    54
4.  Rīgas domes nodokļu administrēšana    59
5.  Nodokļu un nodevu pieņemto lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība pašvaldībās    64
  Secinājumi un priekšlikumi    74
Фрагмент работы

Secinājumi un priekšlikumi
Nodokļi ir svarīgs valsts un pašvaldības budžetu ieņēmumu avots, par kuru rūpīgi jārūpējas katrai nodokļu administrēšanas institūcijai.
Nodokļu administrēšana ir savstarpēji saistītu procesu kopums, kura mērķis ir nodrošināt nodokļu un nodevu ieņēmumu pilnīgu un savlaicīgu iekasēšanu saskaņā ar nodokļu likumiem.
Nodokļi ir valsts iekārtas neatņemamā sastāvdaļa un valsts pastāvēšanas nosacījums tādēļ, ka tie vienlaikus ir ekonomisks un arī sociāls instruments no vienas puses, tie kalpo par valsts budžetu finansu resursu avotu un no otras puses ir šo resursu vienmērīgās sadales starp valsts iedzīvotājiem instruments.
Darba gaitā tika aplūkoti visi pašvaldību administrēšanas nodokļu veidi, par katru tika sniegta normatīvajos aktos iekļautā informācija. Tika analizētas biežāk sastopamās kļūdas un atsevišķu nodevu un nodokļu veidu tiesiskā regulējuma īpatnības.

Secinājumi:
1. Nekustamā īpašuma nodoklis ir vienīgais nodoklis, no kura visi ieņēmumi tiek ieskaitīti 100% pašvaldību budžetos, tādēļ likums paredz pašvaldībām tiesības piešķirt atsevišķām nodokļa maksātāju kategorijām nodokļa atvieglojumus līdz pat 90 procentiem no aprēķinātās nodokļa summas.
Tas dod pašvaldībām iespēju gan sniegt palīdzību maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, gan stimulēt uzņēmējdarbības attīstību savā teritorijā.
2. Bieži vien veidojas situācijas, kad pašvaldības aprēķina nodokli par nojauktām ēkām, kuras dabā vairs reāli neeksistē, jo pašvaldībai nav informācijas par to, jo nodokļu maksātāji nav nokārtojuši dokumentus Valsts Zemes dienesta kadastra reģistrā un Zemesgrāmatā.
3. Nepildot Administratīvā procesa normas un pieņemot nekvalitatīvus administratīvos aktus, pašvaldības ietekmē iedzīvotāju uzticēšanos, pārkāpj iedzīvotāju tiesības un pakļauj riskam pašvaldību budžetu, jo par prettiesisku administratīvo aktu var piedzīt zaudējumu atlīdzību.

Priekšlikumi:
1. Nodokļu administrēšanas jomā būtu jāveicina nodokļu administrācijas un nodokļu maksātāja sadarbība.
2. Jānosaka kārtību, kādā valsts vai pašvaldību institūcijas pārņem bijušo organizāciju ēkas, kuras pēc organizācijas likvidācijas nav nodotas valsts vai pašvaldību institūciju īpašumā un jāiekļauj regulējumu par bezīpašnieka statusa noteikšanas kārtību ēkām, lai nerastos situācijas, kad būve ar nodokli ir apliekama, bet pašvaldība nezina kam jāsūta nodokļa maksāšanas paziņojums līdz ar to rodas zaudējumi pašvaldību budžetā.
3. Lai novērstu zaudējumus pašvaldību budžetā, kas rodas no dažādas tiesību normu interpretācijas par pašvaldības izsniegtās izziņas saturu un derīguma termiņu, būtu jāveic izmaiņas likuma „Par nekustamā īpašuma nodokli” 9.panta 3.daļā.
4. Tāpat varētu paredzēt valsts iestāžu informācijas apmaiņu un pienākumus nodokļu maksātāju reģistrācijas nodrošināšanai, definēt un aprakstīt nodokļu kontroles veidus un kontroles procedūras, kā arī pilnveidot normas, kas nosaka nodokļu maksātāju atbildību par nodokļu likumu un ar to saistīto normatīvo aktu pārkāpumiem.
5. Pašvaldībai būtu ieteicams publicēt masu saziņas līdzekļos nekustamā īpašuma maksāšanas kārtību un kad jāreģistrējas pašvaldībā kā nodokļa maksātājam.
6. Būtu jāievieš elastīgāka un stimulējoša sodu sistēma, nosakot optimālākus soda naudas apmērus, kas būtu adekvāti konkrētajiem nodokļu likumu pārkāpumiem, kā arī vienkāršu un izprotamu nokavētajiem nodokļu maksājumiem piemērojamās nokavējuma naudas aprēķināšanas kārtību.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −50,24 €
Комплект работ Nr. 1246036
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация