Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:363587
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.10.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
2016–2020 гг.
Фрагмент работы

Ārējā kontrole - šajā posmā ievērojama loma ir valsts galvenajai ārējās kontroles institūcijai, kas katru gadu sniedz ministrijai pārskatu par iepriekšējā gada valsts budžeta faktisko izpildi, kā arī izsaka savu viedokli par valsts līdzekļu iekasēšanu un izlietošanas lietderību.
Budžeta kontroles būtība ir nodrošināt precīzu un izsmeļosu informāciju. Kontroles mehanismam ir skaidrs pienākumu un pilnvaru sadalījums starp kontroles institūcijām.
Svarīgi ir nodrošināt vienotu budžeta izstrādes principu, lai būtu vieglāk kontrolēt, vai visi līdzekļi tiek ieguldīti pasākumos, kas atbilst valsts budžeta likumā noteiktajām apropriācijām, vai izdevumu sadaļas atbilst likuma noteiktajam, un finansu procedūras ir veiktas laikā.
Vienlaicīgi ar iekšējā audita struktūru attīstību Latvijā tiek stiprināta arī ārējās kontroles institūcijas spēja sekot līdzi budžeta procesa izpildes gaitai. Latvijā valsts un pašvaldību mantas stāvokļa uzraudzību veic Valsts kontrole, kas ir neatkarīga Satversmē noteikta valsts iestāde kuras darbību ar speciālu likumu nosaka Saeima. Valsts kontroles mērķis ir uzraudzīt, vai valsts un pašvaldību budžeta līdzekļu, tajā skaitā ar ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu iekasēšana un izlietošana, kā arī rīcība ar valsts un pašvaldību mantu ir likumīga, lietderīga un pareiza.
Lai nodrošinātu budžeta līdzekļu izlietošanas kontroli un dotu iespēju veikt nepieciešamo analīzi atbilstoši administratīvajām, funkcionālajām un ekonomiskajām kategorijām, Ministru kabinets nosaka:
1. budžetu ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikāciju;
2. valsts parāda klasifikāciju;
3. vispārējo valdības parāda un institucionālo sektoru klasifikāciju.
Ieņēmumu un izdevumu klasificēšana nodrošina vienotu pieeju ieņēmumu un izdevumu strukturizēšanai visās valsts institūciju līmeņos. Šādā sistēma nodrošina atvieglotu datu salīdzināšanu un analīzi.
Budžeta izdevumu klasificēšana ir izdevumu sagrupēšana pēc dažādam pazīmēm atkarība no tā, kāda veida informāciju par finansu resursiem nepieciešams iegūt. Šī informācija noder arī kontrolei par to, vai izdevumi iestādē tiek izlietoti atbilstoši iepriekš paredzētiem mērķiem, kā arī ikdienas institūcijas darbības administrēšanā.
Pēc budžeta apstiprināšanas sākas budžeta izpilde. Budžeta izpilde ietver budžeta regulēšanu, budžeta deficīta samazināšanu, perspektīvās budžeta prognožu apkopošana nākamajam gadam, pastiprināta kontrole par saistību izpildi, kā arī visa budžeta izpildes procesa automatizāciju.
Valsts kase ir Finansu ministrijas pakļautībā esoša institūcija un nodarbojas ar finansu resursu apsaimniekošanu. Valsts kase asignē, veic maksājumus no valsts budžeta ieņēmumiem, organizē un veic valsts budžeta izpildes un uzskaites funkcijas, kā arī valsts parāda vadības funkcijas. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация