Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:692178
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.10.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Vajadzības, labumi, derīgums    4
2.  Ienākumi un patērētāju izdevumi    4
3.  Patēriņa teorijas pieņēmumi    6
4.  Preces derīgums    7
5.  Vienaldzības līkne    8
6.  Budžeta taisne    9
7.  Optimālais patēriņa plāns    10
  Secinājumi    11
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Фрагмент работы

Ievads

Patēriņa teorijas pētniecības sfēra ir indivīdu un mājsaimniecību rīcību tirgū ietekmējošie faktori. Ir daudz un dažādi patērētāja uzvedības loģiku tirgū ietekmējošie faktori, sākot ar patērētāja rīcībā esošajiem ienākumiem un beidzot ar reālo tirgus piedāvājumu.
Cilvēku eksistenci nodrošina dažādu labumu patēriņš. Viņš, patērējot labumus, apmierina savas vajadzības. Nepieciešamība apmierināt vajadzības ir cilvēku darbības stimulējošs motīvs. Pieprasījums ir cieši saistīts ar vajadzībām. Tāpēc, analizējot patērētāja ekonomisko uzvedību un to ietekmējošos faktorus, jāsāk ar vajadzību analīzi. [2, 30]
Mājsaimniecības darbības raksturīgākā iezīme ir plaša patēriņa preču iegāde, lai apmierinātu savas vajadzības. Tātad mājsaimniecības galvenā saimnieciskā darbība ir preču patēriņš. Uzņēmums savukārt ražo plaša patēriņa preces, lai apmierinātu mājsaimniecības pieprasījumu. Saimniekošanas primārais mērķis ir mājsaimniecību vajadzību apmierināšana, tāpēc mājsaimniecību preču patēriņš ir viens no galvenajiem mikroekonomikā apskatītajiem jautājumiem. Tā kā mājsaimniecības patēriņš ir ļoti sarežģīts process, ko ietekmē dažādi lielumi, mājsaimniecības patēriņa teorijā ir spēkā virkne pieņēmumu. [4, 92]
Mājsaimniecības patēriņā ir sastopami gadījumi, kad atsevišķi preču veidi netiek pirkti, jo neatbilst attiecīgās mājsaimniecības vajadzībām, vēlmēm vai ienākumu līmenim, līdz ar to uzņēmējam jāapzinās sava piedāvājuma derīgums vairākuma mājsaimniecību izvēļu skalā.
Šī darba mērķis ir noskaidrot mikroekonomiskos faktorus, kas ietekmē patērētāja uzvedības loģiku tirgū.
Darba gaitā apskatīti sekojoši patērētāja uzvedības loģikas tirgū ietekmējošie faktori:
• Vajadzība;
• Ienākumi;
• Derīgums.
Tāpat šajā darbā apskatīts optimālais patēriņa plāns, budžeta taisne un vienaldzības līkne, kas netieši, bet tomēr ietekmē patērētāja uzvedības loģiku tirgū.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация