Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:698558
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Konkurence,tās iezīmes    4
2.  Konkurences modeļi    6
2.1.  Pilnīgā konkurence    8
2.2.  Nepilnīgā konkurence    10
2.2.1.  Monopols    10
2.2.2.  Oligopols    14
2.2.3.  Monopolistiskā konkurence    16
3.  Konkurences politikas raksturojums    19
4.  Konkurences likums un normatīvie akti, kas nodrošina konkurences likuma darbību    22
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotās literatūras saraksts    28
Фрагмент работы

1. Konkurence, tās iezīmes

Konkurence ( latīņu valodā concurrentia – sadurties, cīnīties). Tā ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida, vai aizstājamu preču ražošanā un realizācijā. Konkurence ir atsevišķu uzņēmumu cīņa par pircēju tirgū, par noteicošo lomu vai arī kādu noteiktu tirgus daļu. Tā ir uzņēmējdarbības stratēģija. [6. 26]
Konkurenci var raksturot kā vienu no galvenajiem motīviem tirgus saimniecībā. Tā saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek uzņēmumam cīnīties par visaugstāko efektivitāti, lai spētu izdzīvot un veiksmīgi attīstīties. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, uzņēmumu ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements. Uzvara konkurancē ir tirgus subjektu izdzīvošnas nosacījums. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicošā svira. Tās spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti. Neviens uzņēmējs nevēlas bankrotēt. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem un priekšrakstiem, tomēr tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu, obligātos valsts noteikumus un pirmām kārtām konkurences likumu. [ 5. 147 ]
Konkurences galvenā forma ir cenu konkurence, kad uzņēmumi cenšas noteikt savas cenas, kas zemākas nekā konkurentu cenas. Konkurences līmeni tirgū galvenokārt nosaka pircēju un pārdevēju skaits attiecīgajā tirgū. Tas ir konkurences cīņas veids, kurā konkurēšana notiek, mainot cenas precēm un pakalpojumiem. Firmas atkarībā no preču pieprasījuma paaugstina vai pazemina preču un pakalpojumu cenas. Cenas tiek uzskatītas par elastīgu instrumentu firmu rokās, jo ar tām var manevrēt atkarībā no dažādu ekonomisku faktoru ietekmes. Cenu konkurencē var piedalīties ne tikai līderfirmas, bet arī pavisam mazas firmas, kuru mērķis pašreizējā grūtajā ekonomiskajā situācijā ir izdīvot. Lai varētu īstenot veiksmīgu cenu konkurenci, pastāvīgi ir jāpilnveido ražošanas process un jācenšas samazināt pašizmaksu. Lielākais ieguvējs cenu konkurencē ir patērētājs. Tomēr konkurence starp uzņēmējiem neaprobežojas tikai ar cenu konkurenci, jo tā var izpausties daudzos citos veidos. Šajā gadījumā cenas loma ir mazāka.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,48 €
Комплект работ Nr. 1142092
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация