Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:709009
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 18.12.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    2
  Terminu skaidrojumi    3
  Pilnīga konkurence, lauksaimniecības vēsture    4
  Pilnīga konkurence    4
  Pilnīgas konkurences pazīmes    4
  Lauksaimniecība – tās attīstības vēsture    5
  Pilnīgas konkurences problēmas lauksaimniecībā    5
  Pieprasījuma neelastīgais raksturs    6
  Saimniecības darbaspēks nav visai mobils    6
  Lauksaimniecības loma ekonomikā un cilvēku dzīvē    7
  Lauksaimniecība atšķirība no citām nozarēm    8
  Lauksaimniecības datu analīze    9
  Lauksaimniecības kultūru sējumu vidējā ražība    9
  Lauksaimniecības galveno kultūraugu sējumu platības Latvijā    10
  Lauksaimniecības produktu pārdošana pieņemšanas, pārstrādes uzņēmumiem    10
  Nobeigums    11
  Izmantotā literatūra    12
  Pielikums nr. 1    13
Фрагмент работы

Pilnīga konkurence, tā ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnīgi pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Šī veida konkurencei tirgū vieta ir tur, kur ir daudz pārdevēju un pircēju vienveidīgai produkcijai. Šāds spilgts piemērs ir lauksaimniecība, jo, šeit neviens labības piegādātājs nevar ietekmēt stāvokli tirgū, jo viņa daļa ir salīdzinoši niecīga. Pilnīga konkurence ir sastopama reti, ar šo konkurences veidu parasti saprot ideālo tirgu modeli, kur parasti pircējs un pārdevējs ir brīvi savā izvēlē, viņi brīvi var iekļūt tirgū, kā arī brīvi no tā izkļūt. Pilnīgā konkurence visvairāk izpaužas labības tirgū. Nav nekādu šķēršļu, lai zemnieks nākamajā gadā audzētu ko citu.
Pilnīgas konkurences pazīmes.

Firmu skaits – ļoti liels;
Prece – standartizēta;
Cenas kontroles – nav;
Nosacījumi iekļūšanai tirgū – Iekļūt viegli, šķēršļu nav;
Ārpuscenas konkurences – nav;

Pārdevēji un pircēji pie tirgus izmēra ir relatīvi mazas vienības, tāpēc neviens no tiem nevar „noteikt cenu”. Ja ir daudz mazu pārdevēju, tad ir daudz grūtāk spekulēt ar cenu citiem pārdevējiem vai pārdevēju grupām. Līdzīgi ir tad, ja ir daudz „mazu pircēju” –tiem, savu interešu līmenī, spekulēt ar cenu ir pavisam neliela izdevība. Katrs pārdevējs vadās pēc principa:” Ja es mēģināšu uzlikt savu cenu lielāku par tirgus cenu, tad mani pircēji zinās, ka viņi var iegūt preci par daudz lētāku cenu no maniem konkurentiem.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация