Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Cenu diskriminācijas dažādās ekonomikas sfērās praktiskās...-
Cenu diskriminācijas dažādās ekonomikas sfērās praktiskās pielietošanas pētījums
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 7 | |
1. | CENU DISKRIMINĀCIJAS BŪTĪBAS UN VEIDU TEORĒTISKIE PAMATI | 8 |
1.1. | Cenu diskriminācijas principi | 8 |
1.2. | Cenu diskriminācijas veidi | 9 |
1.2.1. | Cenu diskriminācijas tipu noteicošie faktori | 9 |
1.2.2. | Pirmās pakāpes cenu diskriminācija | 10 |
1.2.3. | Otrās pakāpes cenu diskriminacija | 11 |
1.2.4. | Trešās pakāpes cenu diskriminācija | 13 |
1.3. | Cenu diskriminācijas sekas sabiedriskai labklājībai | 14 |
1.3.1. | Pirmās pakāpes cenu diskriminācijas sekas | 14 |
1.3.2. | Otrās pakāpes cenu diskriminācijas ietekme uz labklājību | 15 |
1.3.3. | Trešās pakāpes cenu diskriminācijas ietekme uz labklājību | 15 |
2. | DAŽĀDU EKONOMISKO SUBJEKTU CENU DISKRIMINĀCIJAS PRAKTISKĀS PIELIETOŠANAS IESPĒJU UN SEKU PĒTIŠANA | 17 |
2. 1. | Cenu diskriminācijas pielietošana pakalpojumu sfērā | 17 |
2.2. | Cenu diskriminācijas pielietošana elektroniskās komercijas tirgū | 24 |
2.3. | Cenu diskriminācijas pielietošana ražošanas sfērā | 33 |
3. | CENU DISKRIMINĀCIJAS PILIETOŠANAS STRATĒĢIJAS IZSTRĀDE SIA “POLITEMPO” | 38 |
NOBEIGUMS | 61 |
NOBEIGUMS
Cenu diskriminācija ir racionālā stratēģija firmai, kura tiecas uz peļņas maksimizāciju. Šīs stratēģijas būtība ir tāda, ka firma, izmantojot doto metodi pie cenu noteikšanas, neņem vērā atšķirības ražošanas izmaksās, bet ņem vērā patērētāju, preču, vietas, laika u.c. atšķirības.
Pētījumā ir izskatīti sekojošie zināmie efektīvas cenu diskriminācijas apstākļi:
- tirgus varas klātbūtne;
- iespēja atdalīt vienu patērētāju grupu no otras;
- firmas spēja izslēgt arbitrāžu.
Tomēr jārēķinās ar citiem ierobežojumiem:
- konkrētai cenu diskriminācijas formai, kuru pielieto firma, nedrīkst būt pretlikumiskā;
- jāseko, lai diskriminācijas cenu noteikšana neizraisītu patērētāju neapmierinātību un apvainošanos;
- sakarā ar tirgus segmentēšanu un to novērošanu, izmaksas nedrīkst pārsniegt papildus ienākošo līdzekļu summas, kuras veidojas cenu diskriminācijas rezultātā.
Atkarībā no tā, kā realizējas augstāk minētie noteikumi, firma var īstenot vienu vai otru cenu diskriminācijas tipu. Uz dotās izpētes pamatojuma tika noskaidrotas šo noteikumu izpildīšanas īpašības dažādās ekonomikas sfērās.
Pakalpojumu sfērā ir aktuāla tirgus segmentēšanas problēma, kā arī patērētāju īpašību noskaidrošana cenu politikas radīšanai, kura sekmētu klientu pašatlasi. Problēmu var atrisināt ar anketēšanas palīdzību, kā arī izpētot konkurentu pieredzi šajā jautājumā.
Galvenā problēma pie cenu diskriminācijas realizēšanas elektronās komercijas tirgū ir tirgus varas klātbūtne. Pastāv daudzi paņēmieni tirgus segmentēšanai, tomēr tādu faktoru, ka uzticība, popularitāte un drošība ievērojamā ietekme ir nopietns šķērslis dotās metodikas pielietošanā.
Ja pakalpojumu tirgū tālākpārdošana nav iespējama, tad ražošanas sfērā šīs fakts ir pati svarīgāka problēma. Visbiežāk, tālākpārdošanas cēlonis ir patērētāju ģeogrāfiskais izvietojums, kā arī vairumtirdzniecības starpnieku esamība sadalījuma kanālu ķēdē. Šīs problēmas risinājumam varētu izslēgt vairumtirdzniecības starpniekus, lai savu produkciju pārdotu tieši mazumtirdzniecības patērētajiem.
Kā galvenais izpētes rezultātu aprobācijas objekts tika izvēlēts ražošanas uzņēmums, kurš ražo augstās kvalitātes plastmasas izstrādājumus. Uz ekonometriskās modelēšanas bāzes tika noskaidrota un novērtēta dažādu cenu diskriminācijas faktoru ietekme uz uzņēmuma pārdotās produkcijas apjomu:
1) Zināmā mērā pārdotās produkcijas apjomu ietekmē tas, ka dažiem patērētājiem nav loģistikas centra. Patērētāji, kuri ir spiesti izmantot transporta kompāniju pakalpojumus, patērē mazāko preču daudzumu. Šāda cieša savstarpējā saikne drīzāk ir loģistikas trūkuma sekas mazajās kompānijās, kuras iepērk mazāk preču nevis tāpēc ka ir jāmaksā par piegādi, bet tāpēc ka produkcijas pieprasījums ir mazāks. Tomēr noteicot cenas, ir jāņem vērā arī šīs faktors, jo mazākie uzņēmumi ir jūtīgāki pret cenu izmaiņām.
2) Pārdotās produkcijas daudzumu ietekmē arī samaksas apstākļi. Bez šaubām, patērētāji izvēlas samaksāt par iepirkto preci tikai pēc realizācijas, jo daudzos uzņēmumos ir aktuālā apgrozības līdzekļu trūkuma problēma. Iespējams, uzņēmumam jāpārskata dažu patērētāju samaksas pagarinājuma termiņš.
3) Ietekmē arī attālums, kurš pircējam jāpārvar mēnesi iepriekš preču iegādes. Tomēr šī faktora ietekme ir samērā maza.
Arī tika izstrādātas rekomendācijas cenu diskriminācijas stratēģijas īstenošanai:
1. Uzņēmumam vajadzētu iziet uz mazumtirdzniecības starpniekiem, nepieļaujot, jeb novedot līdz minimumam preces pārdošanu vairumtirdzniecības pārstāvjiem.
2. Pie cenu noteikšanas atkarībā no iepirkuma apjoma, jāņem vērā kāds preces daudzums ir visbiežāk iegādājams. Konstruētas histogrammas parādīja, ka divi intervāli ir nepietiekami, firmai ir vērts pievienot trešo bloku.
…
Исследование практического применения ценовой дискриминации в различных сферах экономики Darba vadītājs Profesors, Dr. oec., Aleksandrs Stetjuha. Dotajā darbā tiek pētīts cenu diskriminācijas pielietojums dažādās ekonomikas sfērās. Par izpētes rezultātu aprobācijas pamatobjektu ir izvēlēts ražošanas uzņēmums. Uz ekonometriskās modelēšanas pamata tika noskaidrota un novērtēta dažādu cenu diskriminācijas faktoru ietekme uz pārdotās produkcijas apjomiem. Ekonomiski-matemātiskās metodes tika pielietotas arī pie dažādu patērētāju kategoriju noteikšanas un veidiem, kā klientus pamudināt pašatlasei, izvēloties patērēto preču daudzumu. Pēc iegūtiem rezultātiem tika izstrādāta diskriminācijas cenu stratēģija ar mērķi palielināt jau izmantojamās cenu politikas efektivitāti. Arī tiek parādīts piedāvātās cenu veidošanas stratēģijas efekta aprēķins. В данной работе исследуется применение ценовой дискриминации в различных сферах экономики. Основным объектом апробации результатов исследования выбрано производственное предприятие. На основе выполненного эконометрического моделирования выявлено и оценено влияние различных факторов ценовой дискриминации на объемы продаж компании. Экономико-математические методы применены и при определении различных категорий потребителей и способов побуждения клиентов к самоотбору при выборе количества потребляемого товара. На основании полученных результатов разработана стратегия дискриминационных цен с целью повышения эффективности уже используемой ценовой политики. Также приведён расчёт эффекта от применения предложенной стратегии ценообразования.
- Cenu diskriminācijas dažādās ekonomikas sfērās praktiskās pielietošanas pētījums
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета99
-
Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums
Дипломная для университета45
Оцененный! -
Darījumi ar atvasinātiem finanšu instrumentiem kā valūtas un cenu risku pārvaldīšanas veids
Дипломная для университета52
-
Investīciju ietekme uz ekonomikas izaugsmi
Дипломная для университета71
-
Cenu noteikšanas pilnveidošana būvniecībā
Дипломная для университета75
Оцененный!