Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:866533
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 20 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    8
1.  Teorētiskā daļa    10
1.1.  Pašvaldību jēdziens    10
1.2.  Budžeta un budžeta tiesību jēdziens    14
1.3.  Budžeta sistēma un process    16
1.4.  Latvijas valsts budžeta un pašvaldību budžetu sistēma    18
1.5.  Pašvaldību budžeta veidošnas principi    20
1.6.  Pašvaldību budžeta struktūra    21
1.6.1.  Pašvaldības budžeta Ieņēmumi    22
1.6.2.  Pašvaldības budžeta Izdevumi    25
2.  Analītiskā daļa    27
2.1.  Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta analīze    27
2.1.1.  Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu dinamika    27
2.1.2.  Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu īpatsvars    32
2.1.3.  Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta izdevumu daļas veidošana    35
2.1.4.  Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta izdevumu salīdzināšana    40
2.2.  Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta analīze    49
2.2.1.  Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta ieņēmumu dinamika    49
2.2.2.  Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta ieņēmumu īpatsvars    52
2.2.3.  Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta izdevumi    55
  Nobeigums    59
  Bibliogrāfiskais saraksts    61
Resurss aprakstīts 2009.g. 2.maijā. - http://www.jelgava.lv/index.php?id  49    61
Latvijas Vēstnesis. - Resurss aprakstīts 2009.g. 16.maijā. - http://www.likumi.lv/doc.php?id  56880    62
Latvijas Vēstnesis. - Resurss aprakstīts 2009.g. 28.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id  57415    62
Resurss aprakstīts 2009.g. 28.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id  43913    62
Latvijas Vēstnesis. - Resurss aprakstīts 2009.g. 25.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id  33946    62
Resurss aprakstīts 2009.g. 11.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id  57255    62
Фрагмент работы

Kā jebkurā demokrātiskā valstī Latvijas pašvaldību budžeti ir valsts budžeta neatņemamā sastāvdaļa, un vietējas varas iestāžu budžeti ietekmē kopējo valsts attīstību. Pašvaldību darbība ir vērsta uz tās pastāvīgiem iedzīvotājiem, tāpēc pašvaldību budžeti galvenokārt tiek veidoti, lai apmierinātu vietējo iedzīvotāju vajadzības un vēlmes. Jelgavas pašvaldības finanšu politika 2009.gadā ir vērsta uz pilsētas attīstības saglabāšanu, jo tieši pašvaldība ir galvenais investors pilsētas infrastruktūras un transporta, sporta un kultūras, izglītības un sociālajā jomās.

Pastāvošā ekonomiskajā situācijā pašvaldībām ir grūtības sabalansētā budžeta sastādīšanas procesā, jo plānotie ieņēmumi ir krietni mazāki nekā iepriekšējos gados. Ņemot vērā valstī pasludināto taupības politiku Jelgavas pašvaldības kopbudžeta apjoms 2009.gadā prognozēts 41 381 743 latu apmērā, tajā skaitā 39 509 707 latu pamatbudžeta ieņēmumi un 1 872 036 latu speciālā budžeta ieņēmumi. Plānotais budžets nodrošina visu pašvaldības funkciju izpildi un tās institūciju darbību, samazināti tikai apjomi. Taču ievērojot bezdarba līmeņa palielināšanos, kas aprīlī sastādīja 9.5%, izdevumi sociālajiem pabalstiem plānoti nedaudz lielākā apmērā, jo ekonomiskas krīzes laikā tieši sociālā joma ir izvēlēta par prioritāti.

Bakalaura darba izstrādāšanas laikā tika izpildīti visi darba uzdevumi un izvirzītais mērķis izpētīt Jelgavas pašvaldības budžeta veidošanas problēmas tika sasniegts. Izanalizējot Jelgavas pilsētas budžetu pēdējo 5 gadu laikā, autore var atzīmēt sekojošās galvenās problēmas:
1.Aprēķinu metodikas bieža mainība. Laika gaitā no 2005.gada līdz 2009.gadam 2 reizes mainījās ieņēmumu un izdevumu klasifikācija, kas traucē budžeta finanšu līdzekļu plānošanu un uzskaiti, kā arī budžeta izpildes procesa apkopošanu.
2.Nodokļu ieņēmumu strauja sarūkšana, kas ekonomiskās krīzes dēļ turpināsies arī tālāk. Šī situācija varētu apdraudēt nākamo gadu budžetus.
3.Aizliegums pašvaldībām aizņemties kredītresursus un uzņemties ilgtermiņa finansiālās saistības, izņemot ES struktūrfondu līdzekļu apguvei.
4.Būtisks līdzekļu samazinājums izglītības jomā. Salīdzinot ar 2008.gada izdevumiem, 2009.gada plānā izglītībai pieredzēts gandrīz par 5 milj. latu mazāks finansējums.
5.Jelgavas pašvaldības specialā budžeta izdevumu daļā tiek atspoguļoti tikai iztērētie ieņēmumu apjomi, bet nav atspoguļoti konkrētie mērķi, kādiem tiek izlietoti naudas līdzekļi. Sabiedrībai nav iespēju uzzināt tieši kādiem nolūkiem tiek tērēti iegūti ieņēmumi.
6.Specialā budžetā katra gada beigās paliek atlikums, kuru varētu izlietot ielu remonta darbiem. …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −28,40 €
Комплект работ Nr. 1128526
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация