Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
9,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:959409
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.04.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Uzdevumi    5
1.  Kā rīkoties valdībai, lai samazinātu bezdarbu? Paskaidrojot, izmantojot tirgus modeli    5
2.  Ar ko atšķiras jēdzieni „pieprasītā daudzuma izmaiņas” un „izmaiņas pieprasījumā”?    7
3.  Ja tirgū izveidojies preču deficīts, jāļauj cenai pieaugt, samazinot pieprasījumu    7
4.  Kā mainīsies līdzsvara cena un līdzsvara preču daudzums    8
5.  uz­de­vums    9
6.  Kā pārvietosies budžeta līnija, ja produkta x cena    10
7.  Kā pārvietosies budžeta līnija, ja patērētāja naudas ienākumi pieaugs? Parādīt grafiski    11
8.  Ražošanas rezultāti ar vienu ražošanas faktoru    11
  Teorētiskais minimums    13
  Jautājumi, noteicošie jēdzieni un likumi    13
1.  Ekonomikas teorijas priekšmets. Resursu ierobežotība    13
2.  Ražošanas iespēju līkne    14
3.  Pieprasījums. Pieprasījuma likums    14
4.  Pieprasījuma ārpuscenu determinantes    14
5.  Piedāvājums. Piedāvājuma likums    15
6.  Piedāvājuma ārpuscenas determinantes    15
7.  Cenu valstiska regulēšana un tās sekas    15
8.  Elastības jēdziens. Elastības koeficients    16
9.  Pieprasījuma elastība un firmas ieņēmumi    16
10.  Cenas piedāvājuma elastība    17
11.  Augstvērtīgas, normālas un mazvērtīgas preces    18
12.  Preces derīgums. Kopējais derīgums    18
13.  Galīgais derīgums    19
14.  Vienaldzības līkne    19
15.  Budžeta līnija    19
16.  Ražošana īslaicīgā un ilglaicīgā periodā    20
17.  Ražošanas funkcijas jēdziens    20
18.  Kopējais produkts. Vidējais produkts    20
19.  Galējais ražīgums    20
20.  Resursu atdeves mazināšanās likums    21
21.  Izmaksas īslaicīgā un ilglaicīgā periodā    21
22.  Pastāvīgās un mainīgās izmaksas    21
23.  Kopējās, vidējās un galīgās izmaksas    21
24.  Pilnīgas konkurences pamatpazīmes    22
25.  Kopējo ieņēmumu un kopējo izmaksu salīdzināšana peļņas noteikšanai    22
26.  Vidējo izmaksu un cenas salīdzināšana    23
27.  Vidējās izmaksas ilglaicīgā periodā    24
28.  Monopola tirgus raksturojums    24
29.  Dabīgie monopoli    25
30.  Monopola vara    26
31.  Cenu diskriminācijas jēdziens un rādītāji    27
32.  Monopolistiskās konkurences raksturojums    28
33.  Oligopolu tirgus raksturojums    29
34.  Vienošanās oligopolu tirgū    29
35.  Cenu līderis oligopolu tirgū    30
  Zīmējumu saraksts    31
  Izmantotā literatūra    31
Фрагмент работы

Valdībai ir jāpieliek pūles visu iespējamo līdzekļu izmantošanai, lai pārņemtu vai vismaz nesamazinātu, ietekmi, monopoluzņēmumos, kas valstī darbojas stratēģiski svarīgās nozarēs. Tie ir sakaru – Lattelekom, Latvijas Pasts, energoapgādes – Latvenergo, Latvijas Gāze, satiksmes – Latvijas Dzelzceļš, AirBaltic, tranzīta – Ventspils Nafta.
Šie uzņēmumi ir valsts ekonomiskās drošības un neatkarības nosacījums. Izmantojot savu ietekmi, valdība var noteikt šo uzņēmumu pakalpojumu un cenu diferenciāciju, kas stimulētu uzņēmējdarbību un darba vietu radīšanu reģionos vai zinātņu ietilpīgās nozarēs.
Monopola uzņēmumos ražošanas apjoms nesasniedz apjomu, kurā ir minimālās kopējās izmaksas. Cena ir ievērojami lielāka nekā robežizmaksas Monopola uzņēmumos rodas ražotāja un patērētāja pārpalikuma zaudējums – sabiedrības absolūtais zaudējums (deadweigth loss), kas parasti nonāk pie šaura akciju turētāju loka. Reāli kontrolējot monopoluzņēmumus uzņēmumus, šos līdzekļus (vai ievērojamu daļu) iespējams novirzīt darba vietu radīšanai.
Latvija globālajā mērogā ir maza ekonomika bez iespaidīgiem dabas resursu krājumiem. Konkurences iespējas globālajā ekonomikā ir zinātņu ietilpīgās nozarēs. Tāpēc skaidri jāapzinās, ka darbavietas, algas, ekonomiskā izaugsme var rasties tikai konkurējot starptautiskajā tirgū, nevis privatizējot, izcērtot mežus, pērkot un tālāk pārdodot zemi neko neražojot. Darba produktivitātes un darba algas līmeni nosaka investīcijas cilvēciskajā kapitālā (human capital), izglītībā un veselības aizsardzībā, kas vistiešākajā veidā atsaucās uz nodarbinātību.
1.Valdība., valsts pārvalde, valsts un pašvaldību uzņēmumi nedrīkst būt par vietām, kur nodarbināti ekonomiski neizglītoti, nekompetenti kādas partijas biedri, draugi, paziņas.
2.Monopolu uzraudzības institūcija jāfinansē tikai no budžeta līdzekļiem, nevis no pašu monopolu finansējuma, kas ir būtībā ir absurds.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,48 €
Комплект работ Nr. 1228484
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация