Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:105908
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.12.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1.Administratīvo tiesību nozares un administratīvo tiesību zinātnes attīstība pasaulē.
Cilvēku saskaņotu darbību valsts nodrošina ar pārvaldes palīdzību, panākot saskaņu starp atsevišķu indivīdu darbībām un virzot šīs darbības uz vienota, pārvaldītājam izdevīga mērķa sasniegšanu. Bez pārvaldes nav iedomājama sabiedrības pastāvēšana, tāpēc tās īstenošana ir aktuāls uzdevums ikvienā valstī.
AT rašanās tiek saistīta ar principiāli jaunu un no policijas tiesībām (kas bija viduslaiku absolūtisma periodā) atšķirīgu pieeju izpratnei par indivīda statusu valstī, kad tika atzīta cilvēka un pilsoņa tiesību virsvaldība, attīstījās tiesiskas valsts idejas, kā arī liberāli priekšstati par minimālu valsts kā „naktssarga” nepieciešamību. Pakāpeniski tika ierobežotas monarhu tiesības patstāvīgi izdot tiesību aktus bez tautas pārstāvju līdzdalības, parādījās tiesību akti, kas aizsargāja pavalstnieku tiesības.
Attīstījās arī uzskats, ka nepietiek tikai ar to, ka tiek pieņemti labi likumi, ja nevar panākt arī šo likumu pareizu izpildi. Likumi netiek īstenoti automātiski, to īstenošanu nodrošina izpildvara un, ja to stingri nekontrolē, tad izpildvara var likumus nepareizi interpretēt un pat pārkāpt.
Šāda izpratne par valsts pārvaldi un nepieciešamība to ierobežot stingros tiesību rāmjos teorētiski tika pamatota 17.gs. Vācijā un 18.gs. Francijā Lielās buržuāziskās revolūcijas priekšvakarā.
2.Administratīvo tiesību attīstība Latvijā.
AT ir viena no vismazāk sistematizētām tiesību nozarēm. Latvijā vēl arvien notiek plašas reformas valsts pārvaldes jomā, tika izdoti arī vairāki likumdošanas akti, kas regulē.
Tiesiskā iekārta Latvijā XX gs. ir pārdzīvojusi vairākus satricinājumus, t.sk. pārejas posmus ( Pirmais vācu okupācijas režīms 1915.- 1918.g., “Iskolata republika”, Latvijas padomju valdības laiks 1918.- 1920.g., Otrais Vācijas okupācijas režīms 1941.- 1944/45.g.). Šie periodi Latvijas tiesību tālākajā attīstībā būtiskas pēdas nav atstājuši.
3.Administratīvo tiesību regulēšanas priekšmets.
AT ir patstāvīga tiesību nozare, jo tai ir patstāvīgs regulēšanas priekšmets. AT regulēšanas priekšmetu veido specifisku sabiedrisko attiecību kopums – administratīvi tiesiskās attiecības, kuras regulē šī tiesību nozare. Sabiedrisko attiecību administratīvi tiesiskās regulēšanas mērķis šajā gadījumā ir panākt publiskajā administrācijā pastāvošo sabiedrisko attiecību sakārtošanu un nostiprināšanu; sabiedrisko attiecību un tiesību aizsardzību, nepieļaujot publiskās administrācijas darbības jomā sabiedrībai nevēlamas tiesiskās attiecības.
Administratīvi tiesiskajām attiecībām, tāpat kā visu citu tiesību nozaru regulētajām tiesiskajām attiecībām, ir raksturīgas noteiktas pazīmes, piemēram, arī administratīvi tiesiskajās attiecībās noteicoša nozīme ir tiesību normām. Tāpat raksturīga pazīme ir, ka administratīvo tiesību normas reglamentē tiesisko attiecību dalībnieku tiesības un pienākumus.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −12,20 €
Комплект работ Nr. 1382922
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация