Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:352223
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.01.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    6
1.  Administratīvais akts    8
1.2.  Administratīvā akta jēdziens, būtība un tiesiskais regulējums    12
1.3.  Administratīvā akta formas un sastāvdaļas    18
1.4.  Administratīvā akta darbības ierobežojumi    19
1.5.  Rakstiskās formas neievērošana    19
1.6.  Administratīvā akta izdošanas stadija    20
1.6.1.  Administratīvā akta izdošanas termiņi    21
1.7.  Administratīvā akta izpildes stadija    22
2.  Administratīvā procesa pamatjēdziens    24
2.1.  Administratīvā procesa pamatnoteikumi    26
3.  Administratīvā akta pārsūdzēšanas stadijas    27
3.1.  Administratīvās lietas tiesā ierosināšanas posms    30
A.  Administratīvās lietas tiesā ierosināšanas posms    31
B.  Administratīvās lietas izskatīšanas posms    34
C.  Lēmuma pieņemšanas posms    40
4.  Administratīvā akta apstrīdēšanas stadija    41
  Izmantoto avotu saraksts    44
Фрагмент работы

4. Administratīvā akta apstrīdēšanas stadija
Apsritdēšanas stadijas vispārējie noteikumi.33 Administratīvo aktu, ar kuru persona nav apmierināta, var apstridēt augstākā instūcijā vai pārsūdzēt tiesā. Administratīvo aktu var apstrīdēt vinreiz un apstridēšanas kārtībai jābūt noteiktai ārējā normatīvajā aktā (tas izriet no Administratīvā procesa likuma 16.panta pirmās daļas, kurā noteikts, ka iekšējais normatīvais akts ir saistošs tam publisko tiesību subjektam, kas šo aktu izdevis, kā arī šim publisko tiesību subjektam padotajām institūcijām. Privātpersonām iekšējais normatīvais akts nav saistošs).
Iesniegumu par administratīvā akta apstirdēšanu iesniedz rakstveidā vai mutvārdos iestādei, kura izdevusi administratīvo aktu. Ja iesniegums izteikts mutvārdos septiņu dienu laikā nosūta izskatīšanai augstākai iestādei. Tas gan neliedz privātpersonai iesniegt iesniegumu par administratīvā akta apstrīdēšanu augstākā iestādē, tādējādi paātrinot šā iesnieguma izskatīšanu.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 78.pantu iesniegumā par administratīvā akta apstridēšanu norāda:
kuru administratīvo aktu apstrīd;
kādā apjomā administratīvo aktu apstrīd;
lūgums.
Apstrīdēšanas stadijas nav un privātpersonai ir jāvēršas tiesā, ja iestādē nav augstākas iestādes vai amatpersonas (piemēram, pašvaldības domei par administratīvajiem aktiem, ka pieņemti tās autonomās kompetence jomā) vai šī iestāde ir Ministru kabinets.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 80.panata pirmo daļu iesniegums par administratīvā akta apstrīdēšanu aptur tā darbību no brīža, kad iesniegums saņemts iestādē. Ja administratīvo aktu apstrīd daļā, tad administratīvā akta darbība tiek apturēta administratīvā akta daļā, kas izriet no iepriekš minētajā pantā noteiktā.
Administratīvā procesa likuma 76.panta trešā daļa nosaka, ka administratīvā akta apstrīdēšana ir sākotnējais administratīvās lietas turpinājums, savukārt likuma 81.panta piektā daļa noteic, ka apstrīdētājs administratīvais akts iegūst savu galīgo noformējumu tādā veidā, kādā tas noformēts lemumā par apstrīdēto administratīvo aktu. No tā izriet, ka visās administratīvā procesa stadijās pieņemto lēmumu kopums uzskatāms par vienu administratīvo aktu, par noteicošo uzskatot pēdējā institūcijā pieņemto formulējumu.34
Apstrīdēšanas mērķis. Apstrīdēšanas nozīme izpaužas divos aspektos, pirmkārt, augstākai publiskās administrācijas institūcijai (augstakai iestādei) ir iespēja labot zemākstāvošas institūcijas pieļautās kļūdas, pieņemot privātpersonai labvēlīgu lēmumu tās tiesību prettiesiska aizskāruma gadījumā. Ar augstāko iestādi šajā gadījumā jāsaprot publiskās administrācijas institūcija sistēmā, nevis iestādes ietvaros augstākstāvoša institūcija vai amatpersona – pretējā gadījumā apstrīdēšana nebūs efektīva, jo tā notiks iestādes ietvaros un darbosies princips “vārna vārnai acī neknābj”. Otkārt, tiek atvieglots tiesu darbs, jo samazinās līdz iztiesāšanas stadijau nonākošo lietu skaits. Viennozīmīgi arī jāsecina, ka privātpersona būs ieintersēta savu problēmu atrisināt ārpus tiesu institūcijām, kas ir sarežģīti un laikietilpīgi.
Ivērtējot visu informāciju lietā, augstāka iestāde atbilstoši Administratīvā procesa likuma 81.pantam ar savu lēmumu var:
atstāt administratīvo aktu negrozītu;
atcelt administratīvo aktu pilnībā vai daļā;
izdot satura ziņā citādu administratīvo aktu;
konstatēt spēku zaudējuša administratīvā akta tiesiskumu vai prettiesiskumu.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,48 €
Комплект работ Nr. 1248519
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация