Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:671420
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.06.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 39 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Ombudsmeņa institūcijas vēsturiskā attīstība Skandināvijas valstīs    5
1.1.  Ombudsmeņa dzimtene – Zviedrija    6
1.2.  Norvēģijas Ombudsmeņa institūts    9
1.3.  Somijas Ombudsmeņa institūts    11
2.  Tiesībsarga institūta izveide Latvijā    13
2.1.  Tiesībsarga jēdziena izpratne    15
2.2.  Tiesībsarga funkcijas un uzdevumi    17
2.3.  Tiesībsarga darbības efektivitāti ietekmējošie apstākļi    18
3.  Skandināvijas valstu un Latvijas Ombudsmeņu salīdzinājums    20
4.  Ombuda loma vienlīdzīgas attieksmes nodrošināšanā    21
  Secinājumi    24
  Priekšlikumi    25
  Izmantotās literatūras saraksts    26
Фрагмент работы

20. gs. otrajā pusē īpaša uzmanība tika pievērsta pilsoņa vietai attiecībās ar valsts pārvaldi un tiesisko aizsardzību. Ombudsmeņa institūtam ir ļoti liela loma, realizējot cilvēka tiesības individuāli vērsties starptautiskajos institūtos. Šī kontroles procedūra ļauj kontrolēt arī valsts pienākumus, kas izriet no cilvēktiesību starptautiski tiesiskajiem aktiem.
Šā institūta saknes meklējamas 19. gs. sākumā, kad līdzīgs institūts – Justīcijas ombudsmenis – 1809. gadā tika radīts Zviedrijā. Tā postenis tika paredzēts arī jaunajā 1809. gada Zviedrijas konstitūcijā. Galvenie uzdevumi bija policijas un tiesu taisnīgas darbības veicināšana.
Savukārt pats jēdziens ombudsmenis radies 1713. gadā, kad zviedru valdība nodibināja šādu amatu. Sakarā ar pieaugošo neapmierinātību un ilgo laiku, kas bija nepieciešams, lai tiktu nodibināta komunikācija ar vadītājiem un birokrātiem, šī neformālā informācijas vākšanas metode kļuva plaši izplatīta un daudzās korporācijās to izmantoja atgriezeniskās saites nodibināšanai un problēmu risināšanas ideju iegūšanai jau pirms tam, kad šīs problēmas kļuvušas nekontrolējamas.
Simt desmit gadus Zviedrija bija vienīgā valsts pasaulē, kurā darbojās ombudsmeņa institūts. 1919. gadā šo ideju pārņēma Somija, nostiprinot normatīvo regulējumu savā Konstitucionālajā likumā, bet pirmais ombudsmeņa birojs tika nodibināts 1920. gadā. Pēc Otrā pasaules kara, arī Dānija nodibināja Parlamenta ombudsmeni.
Īpašu popularitāti ombudsmeņa institūts ieguva 20. gs. 60. gados, kad tas sāka ļoti attīstīties Eiropas valstīs un arī daudzos citos pasaules reģionos, piemēram, Amerikā. 1962. gadā ombudsmeņa amatu ieviesa Norvēģijā. Eiropā par svarīgu katalizatoru kļuva Eiropas Padomes Konsultatīvās asamblejas 1972. gada rezolūcija, kurā Eiropas Padomes biedri tika mudināti ieviest ombudsmeņa institūciju. Līdz 1983. gadam ombudsmeņi jau darbojās 21 valstī un daudzās pavalstīs.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,48 €
Комплект работ Nr. 1315839
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация