Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:679546
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1.Pašvaldību tiesību jēdziens, principi, priekšmets.
Lai valsts v arētu sekmīgi pastāvēt un aizstāvēt savu iedzīvotāju i ntereses, ir nepieciešama gan spēcīga valdība, gan spēcīgas pašv. Šo institūciju g alvenais uzdevums lik. realizēšana dzīvē un aktuālu problēmu operatīva risināšana. Latvijas pašv. darbības vispārīgos not. un ekonomisko pamatu, paš. Kompetenc i, domes(padomes) un tās institūciju, kā arī domes (pad) pr-ja tiesības un pienākumus, pašv. attiecības ar MK un institūcijām, kā arī pašv. savstarpējo attiecību vispārīgos noteik. regulē lik. ”Par pašv.”.
Pašvaldību tiesības ir komplicēts tiesību normu kopum s, ar kura palīdzību tiek nostiprinātas un regulētas sabiedriskās attiecības, kuras rodas vietējā s pašvaldības organizācijas procesā un pašvaldībām uzdoto atsevišķo valsts f unkciju realizācijas procesā kā arī tad, kad vietējo pašvaldību terit. iedzīvotāji vai nu tieši, vai ar vēlētu, vai citu vietējās pašvaldības institūciju starpniecību risina vietējās nozīmes jaut-mus. Arī pašvaldību tiesības balstās uz juridisko principu sistēmu. Šie principi aptver visās tās organizācijas un darbības puse s. Šos principu s var iedalīt vispārējos un speciālajos. Pie vispārējiem pašvaldības vispārējiem principiem var pieskaitīt: 1) LR Satversmes, likuma „Par pašvaldībām, citu LR likumu un Satversmes 81.panta kārtībā pieņemto MK noteikumu augstākais spēks; 2) I edzīvotāju patstāvība vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā vietējo iedzīvotāju interesēs; 3) vietējās pašvaldības organizācijas un darbības likumība; 4) cilvēka un personas tiesību un brīvību ievērošana; 5) darbības atklāt ība, realizējot vietējo pašpārvaldi; 6) vietējās pašvaldības pārstāvības institūcijas izveidošanas obligātums; 7) v ietējās pašvaldības institūciju un to amatpersonu atbildība teritorijas iedzīvotāju, valsts, fizisko un juridisko personu priekšā; 8) savstarpējās nepakļautības princips; 9) valsts varas institūciju neiejaukšanās vietējās pašvaldības budžeta veidošanā un izpildē; 10) valsts garantijas un atbalsts vietējām pašvaldībām; 11) vietējā s pašv. institūciju un valsts varas institūciju savstarpējā sadarbība iedzīvotāju dzīves apstākļu nodrošināšanā. Pie speciālajiem principiem jāpieskaita, piemēram, papildus finasu piešķiršana, la i kompensētu izdevumus, kuri rodas valsts varas institūcijām nosakot pašvaldībai papildus uzdevumus. Vietējās pašvaldības publiskās varas organizācijas un realizācijas īpatnības, zināmā mērā, iespaido arī pašvaldību attiecību specifiku, bet šīs attiecības kopumā veido pašvaldību tiesību nozares priekšmetu. Tās var iedal īt: 1) attiecības, kuras saistītas ar pasšvaldību dalību tautvaldības realizācijā; 2) at tiecības, kuras saistītas ar pašvaldību tiesisko, teritoriālo, ekonomisko un finansiālo pamatu; 3) attiecī bas, kuras saistītas ar pašvaldības organizāciju, ar vietējās varas organizatoriski tiesisko struktūru; 4) attiecības, kuras rodas tad, kad LR pilsoņi realizē savas konstitucionālās tiesības piedalīties pašvaldību darbības gaitā, tiešas gribas izpausmes formā vai ar vēlētu vai citu virtējo pašvaldību institūciju starpniecību; 5) a ttiecības, kuras saistītas ar garantiju realizāciju uz vietējās pašpārvaldes veikšanu, tai skaitā ar vie tējo pašvaldību tiesas aizsardzību; 6) attiecības, kuras izriet no pašvaldības institūciju un amatpers. atbildības iedzīvotāju, valsts, atsevišķu fiz. un jur. personu priekšā.
Pilsoņu iesaiste pārvaldes darbā. Harmoniska sabiedrība, par kuru pilsoņi jūt atbildību.
Pašvaldība ir noteiktā teritorijā dzīvojošo pilsoņu (vai atsevišķās valstīs – iedzīvotāju) izveidota vietējā vara, kas darbojas šajā teritorijā. Par pašvaldību var uzskatīt vietējās lēmējvaras un izpildinstitūciju kopumu.
lik. ”Par paš.”: Pašvaldība- vietējā pārvalde,kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības – domes (padomes)- un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju,kā arī MK pašvaldību likumā paredzētajā kārtībā doto uzdevumu un pašvaldībasbrīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Rakstur.elementi:
Noteikta adm.terit.
Pastāvīgi iedz.
Iedzīvotāju (vai tikai pilsoņu) ievēlēta lēmējinstitūcija
Vietējo iedz. (pilsoņu) vai lēmējinst-jas ievēlēts izpildvaras vadītājs
Patstāvīgs budžets un tiesības iekasēt vietējos nodokļus un nodevas.
Pašvaldība ir viens no galvenajiem teritori ālās pašpārvaldes veidi em. Tas aptver personas, kas dzīvo noteiktā valsts teritorijas daļā,un tās darbība ir tieši saistīta ar noteiktu valsts ter.daļu -administratīvi teritoriālā iedalījuma vienību. Pašv.funkciju un uzdevumu realizēšanā pie dalās vietējie pilntiesīgie iedzīvotāji (pilsoņi) tieši vai viņu ievēlētie p ārstāvji.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,70 €
Комплект работ Nr. 1121987
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация