Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:715333
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.03.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 30 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Tiesu sistēmas normatīvais regulējums    5
2.  Tiesu hierarhija    9
3.  Latvijas Republikas tiesneši    12
3.1.  Tiesnešu iecelšana un apstiprināšana    13
3.2.  Tiesnešu atbrīvošana, atlaišana, atstādināšana    15
3.3.  Tiesneša ētika    16
4.  Tiesu darbības efektivitāte    18
4.1.  Tiesu varas neatkarība    18
4.2.  Spriedumu kvalitāte    19
4.3.  Tiesu noslodze    21
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izstrādājot studiju darbu Autors nonācis pie sekojošiem secinājumiem un priekšlikumiem:
Secinājumi:
1. Lai gan tiesnešu reakciju pret disciplinārsodīšanas mehānismu ir visai asa, taču tiesnešu kontrolei jābūt un nevar atsaukties uz tiesnešu neatkarības apdraudējumu tiesnešu pārkāpumu gadījumos.
2. Ētiskā līmenī saziņa starp dažādu tiesu sistēmas institūciju pārstāvjiem un sabiedrību ir problemātiska. Pirmkārt, saziņas vērtējums bieži ir subjektīvs. Otrkārt, ētikas kodeksiem dažādās institūcijās tiek piešķirta dažāda nozīme.
3. Pašlaik nav vienotas un skaidras metodoloģijas, saskaņā ar kuru vērtēt spriedumu kvalitāti. Turklāt topošajiem tiesnešiem spriedumu rakstīšana pietiekami netiek mācīta. Nav arī vienotas izpratnes par to, cik lielā mērā un kā nepieciešams nodrošināt tiesu prakses vienveidību.
4. Sistemātisku uzlabojumu panākšanai vienlaikus jāpaaugstina arī citu ar tiesvedību saistīto amatpersonu (prokuroru, policistu) darba kvalitāte, no kā arī ir atkarīgi tiesu darba rezultāti.
5. Nepieciešams paātrināt lietu izskatīšanu un samazināt lietu atlikumu, popularizējot mediāciju (izlīgumu) un tiesībsarga institūtu, kā arī uzlabojot šķīrējtiesu darbību.
6. Neskatoties uz to, ka valsts tiesas ir pārslogotas un komplicētas, kā arī tiesu izdevumi mēdz būt lielāki, strīdā iesaistītās puses vairumā gadījumu griežas pēc palīdzības valsts tiesās. Tas liecina par šķīrējtiesas institūta nepietiekamo popularitāti, trūkumiem to tiesiskajā regulējumā, kā arī iedzīvotāju neuzticēšanos. Tāpēc viss ir atkarīgs no tā, vai šķīrējtiesas ar savu darbību, kompetenci un objektivitāti spēs iekarot attiecīgu autoritāti.
7. Šķīrējtiesas likuma noteikumus varētu uzlabot, ja būtu ņemts vērā konsultantu vai nevalstisko organizāciju viedoklis, kā arī tiktu ņemtas vērā starptautisko tiesību normas un citu valstu pieredze.

Priekšlikumi:
1. Latvijai jāņem piemērs no citām valstīm, un efektīvākai un ātrākai darba strīdu risināšanai nepieciešams izveidot speciālas darba tiesas. To mērķis būtu padarīt ātrāku un efektīvāku darba strīdu izskatīšanu tiesās.
2. Situācijā, kad valstī notiek plašas debates par valsts institūciju funkciju pārskatīšanu, būtu jāapsver Tieslietu Padomes funkciju nodošana Tiesu administrācijas pārziņā, tādējādi samazinot administratīvās izmaksas un nesadrumstalojot tiesu sistēmai pakļautās iestādes.
3. Pašreizējos apstākļos, kad tautas uzticība tiesām un Saeimai ir zema, atbalstāmākais un lētākais variants būtu, ja amatpersonas Saeima ievēlētu atklāti. Tas tikai stiprinātu tautas uzticēšanos šiem varas orgāniem, kā arī uzliktu par pienākumu Saeimai kā tautas vēlētam orgānam būt atbildīgam tautas priekšā izskaidrot savus lēmumus. Tādējādi būtiski būtu Satversmes 84. izteikt sekojošā redakcijā: “Tiesnešus apstiprina Saeima, atklāti balsojot, ar ne mazāk kā 51 Saeimas locekļa balsu vairākumu. un viņi ir neatceļami. Tiesnesi pret viņa gribu atcelt no amata var Saeima vienīgi likumā paredzētos gadījumos, pamatojoties uz tiesnešu disciplinārkolēģijas lēmumu vai tiesas spriedumu krimināllietā. Ar likumu var noteikt vecumu, ar kura sasniegšanu tiesneši atstāj savu amatu”. Savukārt Satversmes 85. pantu izteikt sekojošā redakcijā: “Latvijā pastāv Satversmes tiesa, kas likumā noteiktās kompetences ietvaros izskata lietas par likumu atbilstību Satversmei, kā arī citas ar likumu tās kompetencē nodotās lietas. Satversmes tiesa ir tiesīga atzīt par spēkā neesošiem likumus un citus aktus vai to daļas. Satversmes tiesas tiesnešus uz likumā noteikto laiku apstiprina Saeima, atklāti balsojot, ar ne mazāk kā 51 Saeimas locekļa balsu vairākumu.”

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация