Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
7,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:824944
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.08.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Фрагмент работы

1. Administratīvo tiesību nozares un administratīvo tiesību zinātnes attīstība pasaulē.
Administratīvo tiesību sistēma sastāv no atsevišķām tiesību normām, institūtiem un tiesību apakšnozarēm, kas ir cieši saistītas un tiek izdalītas, lai attiecīgais tiesību piemērotājs adm. tiesībās vieglāk varētu izprast šīs tiesības un orientēties tajās.
Kontinentālās tiesību saimes valstīs ir pieņemts nošķirt vispārējo daļu un sevišķo daļu.
Adm. tiesību vispārējā daļā ietilpst normas, principi, un tiesību institūti, kas attiecas uz visām adm. darbības regulētajām tiesiskajām attiecībām.
Sevišķā daļa turpretim satur tiesību normas, principus un tiesību institūtus, kuri regulē jautājumus, kas saistīti ar publiskās administrācijas darbību dažādās pārvaldes nozarēs- iekšējās un ārējās aizsardzības, finanšu, ekonomikas, labklājības, kultūras un citās.
Administratīvo tiesību pirmsākumi Eiropā ir jāsaista ar 17. gs. Adm. tiesības tiek saistīta ar policijas tiesībām, kad attīstījās tiesiskas valsts idejas, un radās nepieciešamība sargāt valsti. Attīstījās arī uzskats, ka nepietiek tikai ar likumiem, ja nevar panākt šo likumu izpildi. Šāda izpratne par valsts pārvaldi tika pamatota 17. gs Vācijā un 18. gs Francijā. Vācijā tika veiktas milzīgas reformas un kļuva par optimālākās valsts pārvaldes modeli Eiropā. 19. gs beigās noslēdzās adm. tiesību normu sistēmas process. Dažādās Eiropas valstīs notika adm. darbību reglamentējošo normatīvo aktu sistematizācija, tika izstrādāti likumi par valsts dienestu, notika publiskās administrācijas sistēmas decentralizācija un dekoncentrācija.

2. Administratīvo tiesību attīstība Latvijā.

1917. gadā – Nikolajs atlaiž valsts domi. Izveidoja valsts domes patstāvīgo komiteju, uzņēmās valsts pārvaldes funkcijas.
1919. gadā – Pagaidu valdība saņem lēmumu, kas atļauj izdot noteikumus ar likuma spēku.
1918. – 1920. gadā – Pagaidu valdība pieņem 390 noteikumus ar likuma spēku.
1920. gadā – Valdība pieņem likumu par civildienestu, 20 dienesta kategorijas.
Valsts pārvaldes periodi (K.Dišlers)
1918. gada novembris – 1920. gada aprīlis Oligarhiskās pārvaldes periods
1920. gada maijs – 1934. gada maijs Demokrātiskais periods
1934. gada maijs – 1940. gada jūnijs Ulmaņa autoratīvais periods
1940. gada jūnijs – 1991. gads PSRS periods
1991.gads - … Demokrātiskais periods
Latvijas administratīvo tiesību tēvs ir Kārlis Dišlers. 1938. gadā sarakstījis fundamentālu darbu par administratīvajām tiesībām.

3. Administratīvo tiesību regulēšanas priekšmets.
Adm tiesības ir patstāvīga tiesību nozare, jo tai ir patstāvīgs regulēšanas priekšmets.
Adm tiesību regulēšanas priekšmetu veido specifisku sabiedrisko attiecību kopums- administratīvi tiesiskās attiecības, kuras regulē šī tiesību nozare. Administratīvo tiesību priekšmets: Sabiedrisko attiecību kopumu, kuru pētī dotā tiesību nozare, citiem vārdiem – administratīvas tiesības kā zinātnes pētīšanas objekts. Adm.ties. priekšmets:dažādu adm.ties. institūciju kategorijas un sastāvdaļas adm.ties. priekšmeta ietilpst arī organizatoriskās attiecības.
Administratīvo tiesību jēdziens: Tiesību normu kopums, kas nosaka publisko iestāžu iekšējo kārtību , struktūru, šo iestāžu darbības kārtību, privātpersonu attiecības ar publiskam iestādēm.
Adm.ties. regulē:1)publ.iestāžu un darbību; 2)amatpersonu kompetence; 3)valsts un pārvaldes darbinieku tiesisko stāvokli; 4)pilsoņu un sabiedrības publiskas tiesības un pienākumi.
Administratīvo tiesību pētīšanas objekts ir:administratīvās iestādes, to competence, administratīvo tiesību subjektu savstarpējās iedarbības pētīšana, administratīvo iestāžu darbinieku statuss, nevalstisko organizāciju līdzdalība valsts pārvaldē,
privātpersonu, kā administratīvo tiesību subjektu statuss.

4. Administratīvi tiesiskās attiecības: jēdziens, īpatnības.
Administratī tiesiskās attiecības ir adm tiesību normu regulētas sabiedriskās attiecības, kuras attiecību dalībniekiem administratīvās darbības jomā paredz noteiktas tiesības un pienākumus.
Adm tiesiskajās attiecībās noteicoša nozīme ir tiesību normām, jo tiesiskā attiecība ir rezultāts tiesību normu regulējošajai iedarbībai uz attiecīgu sabiedrisko attiecību, radot attiecīgās tiesiskās attiecības formu. 2) adm. tiesību normas reglamentē tiesisko attiecību dalībnieku tiesības un pienākumus.
Specisfiskās īpatnības: 1) adm. tiesiskajās attiecībās viens no attiecību subjektiem noteikti būs publiskās administrācijas institūcija; 2) adm. tiesiskajās attiecībās vienam no attiecību subjektiem dominēs tiesības, bet otram pienākumi; 3) adm. tiesiskajās attiecībās publiskās administrācijas institūcijām kā attiecību subjektiem ir tiesības izdot normatīvos aktus, lai iedarbotos uz privātpersonām; 4) adm. tiesiskās attiecības var rasties vienpusēji un obligāti nav nepieciešama pušu vienošanās; 5) strīdi,kas radušies starp administratīvi tiesisko attiecību dalībniekiem, tiek risināti padotības kārtībā augstākā institūcijā vai administratīvajā tiesā.

5. Administratīvo tiesību normas.

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −12,48 €
Комплект работ Nr. 1307443
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация