Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:887378
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.03.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 16 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Kontroles mehānisms pirms un pēc LESD    5
1.1.  ES līgumu hronoloģija    5
1.2.  LESD 290.panta vēsturiskā izcelsme    8
2.  LESD 290.pants    12
2.1.  Panta darbība un piemērošanas iespējas    12
2.2.  Ar 290.pantu saistītie tiesību akti    14
3.  Komitoloģijas ietekme uz ekonomiku    17
3.1.  Pārskats par komiteju darbu 2004.un 2005.gadā    17
3.2.  Pārskats par komiteju darbu 2009. un 2010.gadā    17
  Nobeigums    20
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    22
Фрагмент работы

Secinājumi
Augstais komiteju skaits atsevišķās nozarēs norāda uz intensitāti un nepieciešamību izmantot īstenošanas pilnvaras. Kamēr Budžeta komitejas (BUDG) ir tikai 2, piemēram, Uzņēmējdarbības un rūpniecības komitejas 2010.gadā bija 30.
2010.gadā komitejās, kam ir vislielākā ietekme uz ekonomiku visvairāk tika izmantota drošības procedūra, kas nozīmē to, ka Komisijai tika uzticēts lemt par drošības pasākumu ieviešanu, 2010.gadā visintensīvāk par drošības pasākumu ieviešana tika īstenota uzņēmējdarbības un rūpniecības nozarē.
Salīdzinot pārskatus par 2004.,2005., 2009. un 2010.gadu secināms, ka komiteju skaits attiecīgi pa nozarēm nav piedzīvojis ievērojamu samazināšanos vai palielināšanos. Komiteju skaita izmaiņas varētu būt skaidrojamas ar to noslogotību ieviešot īstenošanas pasākumus attiecīgajās nozarēs.
Atzinumu skaits pa konkrētām tēmām jau norāda uz ekonomisko jautājumu lomu un tas katru gadu (protams, ir jomas, kuras vienmēr ir un būs sensitīvas) aktivizē tiesību aktu pārskatīšanu.
Jāņem vērā, ka līdz Lisabonas līgumam par komitoloģiju varēja spriest pēc komiteju darbības. Bet, kā iepriekš darbā tika noskaidrots, ka līdz ar LESD spēkā stāšanos komitoloģija nu ir ne tikai īstenošanas pilnvaru izmantošana caur komitejām, bet arī deleģēto pilnvaru izmantošana, grozot nebūtiskus leģislatīva akta elementus, un deleģēšanas procesa apjoma apzināšana ir daudz sarežģītāks process. Papildus jāņem vērā, ka jaunā sistēma nav pilnībā aizstājusi veco, tāpēc pilnvērtīgāku izvērtējumu varētu sniegt pēc 2012.gada, kad plānots pabeigt Regulatīvās kontroles procedūras aizstāšana ar deleģētajām pilnvarām.

NOBEIGUMS
Darba ievadā izvirzītais pamatmērķis analizēt izmaiņas un ietekmi uz ES politikām, ko rada Līguma par Eiropas Savienības darbību (LESD) 290.pants, ir sasniegts. Ir apkopota publiski pieejamā informācija par 290.pantu; ar to saistīto 291.pantu; regulu, kas paredz komitoloģijas procedūru reformu. Jāņem vērā, ka ar 291.pantu saistītā Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr.182/2011 stājās spēkā tikai 2011.gada 1.martā ,aizstājot līdz tam darbojošās piecas komitoloģijas procedūras ar divām, līdz ar to objektīvi izvērtēt reformas nozīmīgumu un ietekmi varēs kā minimums pēc gada. Ņemot vērā, ka darba pētniecības galvenais objekts bija 290.pants,par kura piemērošanas procesu Latvijas tiesībzinātnieki savās publikācijās nav pievērsuši uzmanību; paskaidrojoši, informatīvi bukleti interneta vidē lielākā daudzumā sāka kļūt pieejami no 2012.gada janvāra.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация