Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:741515
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.04.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 11 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    2
  Saīsinājumi    2
1.  Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēma Latvijas Republikā    4
2.  OCTA apdrošināšanas darbība Latvijas Republikā    11
3.  Obligātās civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšanas analīze Latvijas Republikā    19
  Secinājumi    26
  Priekšlikumi    27
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    28
Фрагмент работы

1. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēma Latvijas Republikā

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (turpmāk – OCTA) ir valsts reglamentēts un kontrolēts apdrošināšanas veids, kura realizācija ir nodota privātajām apdrošināšanas sabiedrībām. Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēmas pamats ir Latvijas Republikas likums un Ministru kabineta noteikumi.

Apdrošināšanas vēsture

Kā un kur aizsākās apdrošināšana ir grūti precīzi noteikt, taču vēsturnieki saskata apdrošināšanas ideju izpausmes jau senajā Romā un pēcāk feodālā Vācijā. Apdrošināšana, tāda, kādu mēs to pazīstam mūsdienās, aizsākās XVII gadsimta beigās Anglijā.
16. un 17. gadsimtā attīstījās kapteiņu dzīvības apdrošināšana, t.i., dzīvības apdrošināšana gūstā saņemšanas gadījumā. Tāda apdrošināšana izmaksāja tikpat daudz cik kravas pārvadāšanas apdrošināšana: 5% no kravas vērtības.
Pasaules kuģniecības centrā, Londonā, ik dienas tauvojās neskaitāms daudzums kuģu, kuri pēcāk aizpeldēja uz dažādākajiem pasaules nostūriem.
Eiropā sākas jauns modes vilnis, tā bija kafijas dzeršana. 1689.gadā Edvards Loids netālu no dokiem atvēra kafejnīcu ’’Tauer Street’’. Šajā kafejnīcā viņš uzsāka kuģu apdrošināšanu. Pats Loids gan ar to nenodarbojās, viņš iekārtoja atsevišķas telpas, apgādātas ar apdrošināšanai nepieciešamajiem piederumiem un rakstāmlietām. Tādējādi Loids lika pamatus apdrošināšanas kompāniju idejām.
1601. gadā Anglijas Parlamentā izveidoja komisiju strīdu, saistītu ar jūras apdrošināšanas jautājumiem, izšķiršanai. 1680. gadā Anglijā pirmo reizi pasaules vēsturē tiek atvērta apdrošināšanas kompānija, kura apdrošina pret uguns risku. Taču programma, kas paredz naudas atlīdzību fonda dalībnieku atraitnēm tiek apstiprināta 1738.gadā.
20.gs. sākumā cilvēki saskatīja apdrošināšanas biznesa potenciālu un sāka atvērt apdrošināšanas kompānijas, daudzveidojot apdrošināšanas sfēru.

OCTA attīstība Latvijā

Lai Latvijā izveidotu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) sistēmu un nodrošinātu tās darbību valstī saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 28.novembra noteikumiem nr.369 „Satiksmes biroja nolikums”, 1995.gada 13.decembrī tika nodibināts LR Satiksmes birojs. LR Satiksmes birojs bija valsts institūcija, kas darbojās Finanšu ministrijas pārraudzībā.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,98 €
Комплект работ Nr. 1128161
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация