Secinājumi un priekšlikumi
Darba gaitā autore ir izdarījusi šādus secinājumus:
1. Uzņēmējdarbības iekšējā jeb mikrovide nozīmē katra atsevišķa uzņēmuma vai uzņēmumu grupas (koncerna) konkrētā pastāvēšanas un attīstības realitāte, uzņēmuma struktūrvienību attiecības;
2. Iekšējās vides galvenie mainīgie elementi uzņēmuma darbības mērķi, ražošanas tehnoloģijas, organizatoriskā struktūra un darbinieki;
3. Uzņēmuma virs mērķis ir misija, kas ir mērķēta uz esošo vai potenciālo klientu un apkārtējas vides ilglaicīgu atmiņu;
4. Uzņēmuma vīzija ir uzņēmuma priekšstats par to, kādam ir jābūt uzņēmumam, uz ko uzņēmums virzās ilgtermiņā;
5. Lai uzņēmums varētu sekot līdzi noteiktas vīzijas un stratēģijas ieviešanas pasākumiem, tas nosaka mērķus, ko vēlas sasniegt;
6. Atkarībā no termiņa uzņēmumi mērķi tiek iedalīti stratēģiskajos, taktiskajos un operatīvajos mērķos;
7. Organizatoriskā struktūra –uzņēmumu vienību un darbinieku funkciju sakārtošana, lai, efektīvi savstarpēji sadarbojoties un kontaktējoties ar ārējo vidi, mērķtiecīgi sasniegtu uzņēmuma mērķus, apmierinātu patērētāju vajadzības;
8. Organizatoriskās struktūras veids ir atkarīgs no uzņēmuma lieluma un darbības veida;
9. Atkarībā no organizatoriskās struktūras, uzņēmumā tiek izdalīti trīs vadības līmeņi -stratēģiskais (ilgtermiņa) līmenis, taktiskais (vidējais) līmenis un operatīvais (īstermiņa) līmenis.
…