Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Netehnoloģiskās inovācijas un to izmantošanas potenciāls ...-
Netehnoloģiskās inovācijas un to izmantošanas potenciāls Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Netehnoloģisko inovāciju nozīme uzņēmumu darbībā | 9 |
1.1. | Inovāciju būtība un netehnoloģiskās inovācijas kā viens no inovāciju veidiem | 9 |
1.2. | Netehnoloģisko inovāciju veidi un to raksturojums | 17 |
1.3. | Netehnoloģisko inovāciju izmantošanas starptautiskā pieredze telekomunikāciju nozarē | 30 |
2. | Inovatīvā darbība Latvijā, netehnoloģisko inovāciju izmantošanas novērtējums Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos un tā potenciāls | 37 |
2.1. | Inovatīvā darbība Latvijā | 37 |
2.2. | Netehnoloģisko inovāciju izmantošanas novērtējums Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos | 44 |
2.3. | Netehnoloģisko inovāciju plašākas izmantošanas nepieciešamība | 50 |
3. | Netehnoloģisko inovāciju ieviešanas atbalsta virzieni Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos | 57 |
3.1. | Valsts atbalsta mehānismu nepieciešamība inovāciju attīstībai | 57 |
3.2. | Telekomunikāciju uzņēmumu sadarbības veicināšana ar citiem uzņēmumiem un institūcijām | 65 |
3.3. | Vadītāja loma inovatīvas vides veidošanā un netehnoloģisko inovāciju attīstībā | 71 |
Secinājumi | 76 | |
Priekšlikumi | 79 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 82 |
Secinājumi
1. Inovācijas un inovatīvā darbība ir ekonomiski attīstīto valstu saimnieciskās un sociālās dzīves attīstības pamats un tām ir izšķiroša nozīme, lai nodrošinātu augstu dzīves līmeni un labklājību, kā arī lai spētu konkurēt modernās ekonomikas laikmetā. Sabiedrībai inovācijas un to izmantošana nodrošina gan individuālo, gan kolektīvo interešu apmierināšanu, kā arī ir uzņēmējdarbības dzinējspēks. Daži inovāciju procesi tiek pabeigti, kad inovācijas tiek realizētas tirgū preču vai pakalpojumu veidā, kurpretim citu ieviesto inovāciju gala lietotāji ir uzņēmuma darbinieki, partneri vai piegādātāji, vēl cits inovāciju rezultāts ir visas sabiedrības dzīves līmeņa un veselības stāvokļa uzlabošana vai vides aizsardzība.
2. Postindustriālajā sabiedrībā, kur galvenā nozīme vairs nav rūpnieciskajai ražošanai, bet gan zināšanām un izglītībai, tehnoloģija pati par sevi vairs nav izšķirošais faktors, tas, kas atšķir produktus citu no cita var būt pieredze, zīmols vai kaut kas, kas ir būtisks un nozīmīgs pircējam vai patērētājam un kas neatkarīgi no dizaina papildus produkta funkcionalitātei veido tā emocionālo un simbolisko vērtību un aizskar klienta emocionālās un sociālkulturālās vajadzības, tādejādi sistemātisku un zinātnisku metožu pielietošana apzinātu un neapzinātu lietotāju vēlmju izprašanai paver lielāku iespēju sasniegt uzņēmuma mērķus, precīzāk apmierināt patērētāja vajadzības, kā arī gūt lielāku ekonomisko atdevi no uzņēmumā ieviestajām inovācijām.
3. Tehnoloģiskās inovācijas ir saistītas ar esošo tehnoloģiju attīstību vai jaunu tehnoloģisku risinājumu ieviešanu, turpretim netehnoloģiskās inovācijas saistītas ar jaunu biznesa metožu, organizatorisko vai mārketinga konceptu un citu nemateriālo izmaiņu veikšanu vai ieviešanu ar mērķi mainīt esošo biznesa koncepciju, kā arī ir vērstas uz plašākas un atvērtākas formas sadarbības veicināšanu, esošo un potenciālo klientu vēlmju izzināšanu un attiecīgu reaģēšanu, kā arī uz nozīmīgām izmaiņām apkārtējās vides un sabiedrības dzīves līmeņa uzlabošanā.
4. Tehnoloģisko inovāciju ieviešanai tāpat kā izpētei un attīstībai nepieciešami lielāki finanšu resursi izdevumu segšanai gan papildus pamatlīdzekļu iegādei, gan nemateriālo vērtību nodrošināšanai, kā arī to atdeve tiek plānota ilgā laika periodā. Turpretim netehnoloģisko inovāciju ieviešana parasti pozitīvi atšķiras ar zemākām izmaksām un īsāku termiņu starp izdevumiem un to atdevi, kā arī to ieviešanā svarīga loma ir uzņēmēja vai uzņēmuma vadītāja novatoriskajām spējām.
5. Netehnoloģisko inovāciju priekšrocības ir plašāka pieeja jaunām zināšanām un tehnoloģijām, izmaksu samazināšana izpētei, attīstībai un realizētajai produkcijai, kā arī samazinot neveiksmīgi komercializētu produktu skaitu un palielinot jaunu, veiksmīgu produktu komercializācijas iespējas, samazināt uzņēmuma riskus, tādejādi iegūstot konkurences priekšrocības.
6. Netehnoloģiskās inovācijas telekomunikāciju nozarē bieži ir tehnoloģisko inovāciju iniciators jeb biznesa koncepcija, kas paredz uzņēmumā izmantot un attīstīt netehnoloģiskās inovācijas kā tehnoloģisko inovāciju ierosināšanas mehānisms. Uzņēmumā kombinējot tehnoloģiskās un netehnoloģiskās inovācijas, pieaug tehnoloģisko inovāciju ieviešanas efektivitāte, kā arī uzņēmuma konkurētspēja vietējā un ārējos tirgos.
7. Latvija ir viena no viszemāk attīstītākajām valstīm Eiropā inovāciju jomā gan finansējuma, gan īstenoto inovāciju ziņā. Pēc 2008. gadā veiktā Kopienas inovāciju apsekojuma Latvijā ir zemākā uzņēmumu, kas veic inovatīvas aktivitātes, proporcija, t.i., 24%, kas ir vairāk kā divas reizes zemāks par vidējo rādītāju ES valstīs (52%), pietam Latvijā tāpat kā lielākajā daļā citu Eiropas valstu inovāciju politika vairāk ir tendēta uz tehnoloģiskajām inovācijām, kam tiek piešķirti gan nepieciešamie resursi, gan tiek nodrošināta atbilstoša infrastruktūra. Šāda situācija samazina valsts konkurētspēju un ekonomiskās attīstības tempu, turklāt ilgtermiņā var radīt bažas, ka vietējie uzņēmumi nebūs spējīgi konkurēt ar citu valstu attiecīgo nozaru uzņēmumiem un būs spiesti atstāt tirgu vai zaudēt nozīmīgu tirgus daļu.
8. Telekomunikāciju nozare ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm pasaulē, lielākie telekomunikāciju uzņēmumi daudzu gadu garumā ir vieni no vispelnošākajiem un vērtīgākajiem uzņēmumiem gan pasaulē, gan Latvijā, turklāt šis nozares uzņēmumi šobrīd saskaras ar vairākiem izaicinājumiem, kas uzsver netehnoloģisko inovāciju pielietošanas nepieciešamību, piemēram, patērētā laiku līdz produkts nonāk tirgū samazināšana, integrācijas izmaksu samazināšana, nozaru saplūšana un esošo pakalpoju robežu nojaukšana, turklāt šīs nozares uzņēmumu piedāvātās preces un pakalpojumi ir cieši saistīti gan ar inovatīviem tehnoloģiskiem risinājumiem, gan spēcīgu savstarpēju un starpnozaru sadarbību attīstības veicināšanu, kā arī nozīmīgu atvērtas informācijas plūsmas nodrošināšanu gan uzņēmumā, gan ārpus uzņēmuma robežām.
9. Lai mērķtiecīgi īstenotu zinātnes politiku un efektīvi izlietotu finanšu resursus, 2009.gadā tika apstiprināti pieci Latvijai prioritārie zinātnes virzieni 2010.-2013.gadam, tai skaitā virzieni, kuros Latvijas telekomunikāciju uzņēmumiem ir iespēja attīstīt netehnoloģiskās inovācijas, piemēram, enerģija un vides aizsardzība, nacionālā identitāte, t.sk. kultūra un cilvēkdrošība, sabiedrības veselība un vietējo resursu (zemes dzīļu, meža, pārtikas un transporta) ilgtspējīga izmantošana.
…
Maģistra darba tēma ir “Netehnoloģiskās inovācijas un to izmantošanas potenciāls Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos”. Darba mērķis ir izanalizēt netehnoloģiskās inovācijas un to lomu uzņēmumu darbībā, kā arī, izmantojot starptautisko pieredzi, izstrādāt priekšlikumus par netehnoloģisko inovāciju ieviešanas atbalsta virzieniem Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos. Darba uzdevumi ir noskaidrot netehnoloģisko inovāciju būtību un sniegt to raksturojumu ar nolūku noskaidrot netehnoloģisko inovāciju plašākas izmantošanas iespējas Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos, organizēt Latvijas telekomunikāciju uzņēmumu aptauju un izanalizēt tās rezultātus, lai gūtu priekšstatu par netehnoloģisko inovāciju potenciālu Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos un to plašākas izmantošanas nepieciešamību, kā arī izstrādāt priekšlikumus par netehnoloģisko inovāciju ieviešanas atbalsta virzieniem Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos. Pirmajā nodaļā tiks analizētas netehnoloģiskās inovācijas, to būtība un nozīme, kā arī apskatīta un analizēta telekomunikāciju uzņēmumu starptautiskā pieredze netehnoloģisko inovāciju jomā. Otrajā nodaļā tiks veikta Latvijas uzņēmumu izpēte, tiks veikta anketēšana, kā arī sniegti priekšlikumi netehnoloģisko inovāciju plašākas pielietošanas nepieciešamībai uzņēmumos Latvijā. Trešajā nodaļā, balstoties uz teorētisko un praktisko aspektu izpēti, tiks apskatīti netehnoloģisko inovāciju ieviešanas atbalsta virzieni Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos. Darba apjoms ir 88 lpp, tas sastāv no 3 nodaļām, kurās iekļauti 14 attēli un 6 tabulas. Darba satura izklāstā izmantoti 77 bibliogrāfiski nosaukumi un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: Inovācijas, netehnoloģiskās inovācijas, netehnoloģisko inovāciju potenciāls, telekomunikāciju uzņēmumi Darba struktūras izveidē ievērots teorijas un prakses sasaistes veseluma princips.
Pielikumu nav.
-
Cenu noteikšanas pilnveidošana būvniecībā
Дипломная75 Экономика, Строительство и строительные работы, Бизнес
- Netehnoloģiskās inovācijas un to izmantošanas potenciāls Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos
- Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
Дипломная для университета37
-
Cenu noteikšanas pilnveidošana būvniecībā
Дипломная для университета75
Оцененный! -
Treileru tirgus un tā tendences Latvijā, jaunas komercdarbības uzsākšana
Дипломная для университета94
Оцененный! -
AS "Valmieras piens" finanšu analīze
Дипломная для университета59
-
Uzņēmuma darbinieku motivācijas sistēmas analīze un uzlabošana
Дипломная для университета78
Оцененный!