Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:954093
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.03.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Motivēšanas būtība un nozīme    4
1.1.  Vispārējais motivēšanas modelis    5
2.  Motivēšanas modeļi    7
3.  Motivēšanas teorijas    8
3.1.  Satura motivēšanas teorijas    9
3.2.  Stimulēšanas teorijas    10
3.3.  Motivēšanas procesa teorija    10
4.  Vai vadītājs spēj ietekmēt darbinieku motivāciju    11
5.  Motivēšana pārmaiņu laikā    12
5.1.  Kā motivēt darbiniekus krīzes situācijā    13
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Фрагмент работы

1.Motivēšanas būtība un nozīme
Cilvēka „Es” ir saistīts arī ar motivāciju. Viens no motīviem ir vēlēšanās izskatīties pozitīvi savās un citu acīs. Zems pašvērtējums vienā sfērā var tikt kompensēts ar augstu pašvērtējumu citās sfērās.1
Plānošanas un organizēšanas procesā menedžeris nosaka mērķus un līdzekļus to sasniegšanai, pieņem lēmumus par darbinieku apvienošanu nodaļās, darba specializāciju un darbības koordinēšanu. Diemžēl ļoti bieži menedžeri maldīgi domā, ka uz papīra labi izstrādāts plāns un efektīvi sakārtota organizācijas struktūra darbosies pati no sevis. Praksē tā nenotiek. Plānojot un organizējot darbību, nepieciešams arī darbiniekus motivēt attiecīgi darboties, pildīt pienākumus, lai sasniegtu arganizācijas mērķus. 2
Katram uzņēmumam, kurš ir ieinteresēts ražīgi strādāt un ilgstoši pastāvēt, būtiska loma ir motivācijas procesam. Ja darbinieks uzņēmumā būs motivēts, viņam noteikti būs cita attieksme pret darbu, kā arī ieinteresētība uzņēmuma attīstībā.
Darbinieku darbība ir atkarīga no trīs faktoriem:
prasmes un spējām (iespējas veikt attiecīgu darbu)
motivēšanas (būt ieinteresētam veikt attiecīgo darbu)
resursiem (materiāli, instrumenti, iekārtas, informācija).
Ar vārdu „Motivācija” parasti apzīmē cilvēka iekšējos psihiskos spēkus, kuri mudina viņus darboties. Ar motivāciju ir cieši saistīti tādi jēdzieni kā „vajadzības”, „dziņas” „tieksmes”.
Motivējums ir noteiktu motīvu komplekss, kas veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā.
Motivēšana ir darbinieku stimulēšanai izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus.

1.1.Vispārējais motivēšanas modelis
Pirms darbinieku rīcības motivēšanas izskatīšanas lietderīgi iepazīties ar motivēšanas procesu. Motivēšanas modelis sastāv no šādiem nozīmīgākajiem elementiem
vajadzības;
vajadzību apmierināšanas iespēju meklēšana;
rīcības izvēle, lai apmierinātu vajadzības;
vajadzību apmierināšanas vērtējums;
jaunu vajadzību meklēšana.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация