Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:225625
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.02.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

1. Nodarbinātā drošības un veselības aizsardzības prioritāte. Darba aizsardzības galvenais mērķis ir cilvēka veselības un drošības aizsardzība. Šajā principā valsts politika izpaužas izstrādātajos Ministru kabineta noteikumos, piemēram, Ministru kabineta 2001.gada 23.augusta noteikumi Nr.379 „Darba vides iekšējās uzraudzības veikšanas kārtība1”. Latvijas Valsts standartos, kuros ir noteikti paraugi, kuri nodrošina vienotas normas un minimālas prasības attiecīgu Ministru kabineta noteikumu izpildei. Lokālie normatīvie akti tiek izdoti, lai regulētu darba tiesiskās attiecības konkrētā uzņēmumā vai iestādē, piemēram, darba kārtības noteikumi, dienesta instrukcijas, rīkojumi, u.t.t..
Šie normatīvie akti tiek izstrādāti, lai nodrošinātu darbinieku drošību darba vietā pēc iespējas augstākā līmenī. Latvijas likumdošana darba aizsardzības jomā ir vēl pilnveidojama, ņemot vērā gan cilvēces, gan zinātnes progresu.
1. Valsts, pašvaldību, darba devēju organizāciju un nodarbināto arodbiedrību sadarbība darba aizsardzības jautājumos. Lai valsts spētu īstenot šo principu, ir nepieciešama gan pašvaldības, gan sociālo partneru sadarbība. Valsts politikas darba aizsardzības efektīvākai īstenošanai 1991.gada 1.janvārī tika izveidota Nacionālā trīspusējās sadarbības padome.
Valsts ar šīs padomes izveidi vēlējās pušu sadarbību darba aizsardzības jomā padarīt efektīvāku un konkrētāku, kas, manuprāt, arī ir izdevies. Tiesa, ir jāatzīst, ka ne vienmēr pušu pārstāvji spēj vienoties par jautājumu un panākt efektīvu un racionālu rezultātu. Šīs nesaskaņas ir vērojamas tieši pēdējā laikā, jo Ministru kabineta viedoklis nesakrīt ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un Latvijas darba devēju konfederācijas viedokli.
2. Darba aizsardzības jautājumu koordinēšana ar citiem ekonomiskiem un sociāliem jautājumiem. Valstij, īstenojot šo darba aizsardzības politikas principu, ir jāievēro, ka tas nevar būt pretrunā ar valsts kopējo politiku gan sociālā, gan ekonomiskā jomā. Lemjot kādu jautājumu šajā jomā, valdībai ir jānoskaidro to ministriju viedoklis, kuras tiks skartas, pieņemot šo normatīvo aktu vai politisko dokumentu.
Valsts, veidojot šādu darba aizsardzības politiku pašreizējā Latvijas situācijā, būtiski ietekmē darba aizsardzības kvalitāti darba vietās.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация