Secinājumi un priekšlikumi
Vācot un apkopojot ar administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē dokumentēšanu saistīto praksi, autors nonācis pie sekojošiem secinājumiem un priekšlikumiem:
1. secinājums. Analizējot tiesību normas, kas regulē Ceļu satiksmes kārtību, autors secina, ka normatīvais regulējums ir plašs un nepārskatāms. Gan Ceļu satiksmes likuma un Ceļu satiksmes noteikumu, normas dublējas, regulējot ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības (noteikumos – 2., 3., 4. nodaļa, likumā- IV nodaļa), noteikumu 25. nodaļa „Transportlīdzekļu reģistrācija un numura zīmes” faktiski sakristu ar likuma III nodaļu „Transportlīdzekļi un to reģistrācija”, taču noteikumos ir izslēgtas normas par transportlīdzekļu reģistrāciju, bet nodaļas nosaukumu atstājot nemainīgu. Autora ieskatā Ceļu satiksmes likuma 2.pantā noteiktais likuma mērķis, noteikt ceļu satiksmes norises un ceļu satiksmes drošības organizatoriskos un tiesiskos pamatus Latvijā, lai aizsargātu cilvēku dzīvību un veselību, vidi, kā arī fiziskajām un juridiskajām personām piederošo mantu, sakrīt ar Ceļu satiksmes noteikumos 2. punktā noteikto, ka noteikumi noteikumi nosaka ceļu satiksmes kārtību Latvijā. Priekšlikums. Būtu vēlams vienots regulējums, Satiksmes ministrijai izstrādājot jaunu Ceļu satiksmes likuma projektu, tajā iekļaujot Ceļu satiksmes noteikumu normas.
2. secinājums. Valsts policijas 2013. gada 30. janvārī apstiprinātajām Vadlīnijām lietderības apsvērumu izvērtēšanai un soda noteikšanai administratīvo pārkāpumu lietās ir tikai ieteikumu raksturs, taču tajās ir nostiprināti kritēriji, kas nosaka, vai pārkāpums ir atzīstams par maznozīmīgu autora ieskatā. Vadlīnijās 10. punktā nostiprinātos kritērijus, kas nosaka, vai pārkāpums ir atzīstams par maznozīmīgu, nepieciešams iekļaut LAPK 21. panta otrajā daļā, tādejādi padarot par saistošām normas, kas regulētu soda noteikšanas kritērijus ceļu satiksmē. Priekšlikums. …