Darba drošības un drošības tehnikas instrukcija struktūrvienību vadītājiem
(grāmatvedības, arhīva, saimnieciski tehniskā dienesta, veļas mazgātavas, ēdienu sagatavošanas bloka vadītāji u.c.)
1. Vispārējās prasības.
1.1. Darba drošības organizācija ir uzdota struktūrvienību vadītājiem un personām, kas tos aizvieto.
1.2. Struktūrvienību vadītāji nodrošina un dokumentē iekšējo struktūrvienību darba vides uzraudzību, darba vides riska novērtējuma rezultātus un sastāda to personu sarakstu, profesijas vai darba vietas, kas:
ietekmē vai arī var ietekmēt darba vides veselībai kaitīgus riska faktorus, kā arī ar iespējamo risku citu cilvēku veselībai;
Dokumentos jāuzrāda darba drošības noteiktie un lietojamie aizsardzības līdzekļi, kā arī darba drošības efektivitātes pasākumu rezultāti.
Darba vides riska novērtējums struktūrvienībās tiek veikts saskaņā ar katra nodarbinātā darbības veidu.
Darba vides riska novērtējumam struktūrvienībās jāņem vērā, ka drošības risku un veselību var ietekmēt:
darba vietu izkārtojums un aprīkojums;
darba aprīkojuma izvēle un lietošana;
darba vides fizisko, ķīmisko, psiholoģisko, bioloģisko, fizioloģisko u.c. faktoru ietekme;
struktūrvienību darba metožu izvēle un pielietošana, kā arī darba un darba laika organizācija;
nepietiekama nodarbināto profesionālā sagatavotība un instruēšana darba drošības jomā.
1.3. Struktūrvienību vadītāji, kā arī struktūrvienību vadītāju pienākumu izpildītāji ir atbildīgi par veselībai drošu darba apstākļu nodrošināšanu, darba tiesisko attiecību (likumdošanas) ievērošanu, iekšējā dienas režīma ievērošanu no personāla puses, sanitāri higiēnisko normu, darba drošības noteikumu un normu ievērošanu, tehnisko un organizatorisko pasākumu, kuri novērš nelaimes gadījumu struktūrvienībām pakļauto vienību darbā, ieviešanu.