Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:110147
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.09.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Savam darbam izvēlējos šo tēmu, jo uzskatu, ka šobrīd jautājums par brīvību, visatļautību un atbildību ir visai aktuāls. Mans mērķis ir filozofiskā izpratnē padziļināt zināšanas un izpratni par šo tēmu, kā arī atspoguļot brīvības un atbildības attieksmes veidošanu bērnos jau sākot no pirmsskolas vecuma.
Sabiedrībā šie jautājumi, it sevišķi par brīvību un visatļautību, bieži vien ir visai „izplūduši”, bet jēdziens „atbildība” vispār atvirzīts otrā plānā. Pateicoties straujajām politiskajām un ekonomiskajām pārmaiņām Latvijā 80.gadu beigās un 90.gadu sākumā, skaidrāk izpaudās arī pārmaiņas izglītībā. Arvien būtiskāk radās nepieciešamība pēc jaunas, uz skolēnu vērstas, izglītības, kam pedagoģijā, filozofijā un psiholoģijā ir izveidots apzīmējums humānpedagoģija. Tās centrālā ideja ir uzskats par indivīdu, kurš ir spējīgs pašaktualizēties. Vecajā, normatīvajā pedagoģijā maz vērības tika pievērsts personības vienreizējai, unikālai, neatkārtojamai individualitātei. Salīdzinot veco izglītības paradigmu ar jauno „humāno” paradigmu, nevar neievērot būtiskas atšķirības. Ja agrāk viss mācību process tika virzīts uz galarezultātiem, neatkarīgi no tā, vai tiem ir ilglaicīgs vai īslaicīgs raksturs, - skolēni pasīvi apguva atsevišķus mācību priekšmetus, galvenais bija disciplīna un kolektīvās intereses, bez iespējas realizēt savas individuālās vajadzības un vēlmes, tad jaunā paradigma ir vērsta uz nepārtrauktu mācīšanos un pilnveidošanos; skolas mācības ir pamats visas dzīves nepārtrauktai izglītībai. Mācības ir mijiedarbība starp skolēnu un skolotāju – ārējās un iekšējās patiesības tiek noskaidrotas savstarpējā dialogā. Izglītības mērķi ir vienlīdz svarīgi ar mērķa sasniegšanas procesu. Lai šāds process būtu pilnvērtīgs, ir nepieciešama iekšēji brīva personība, kas ir spējīga darboties patstāvīgi, kura savai dzīvei ir spējīga izvirzīt mērķus un saskatīt savas dzīves jēgu.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −3,98 €
Комплект работ Nr. 1168926
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация