Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:116290
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.05.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Vērtēšanas loma un vieta mācību procesā
Tradicionāli vērtēšana skolā visbiežāk notiek ar mērķi “lēmumu pieņemšana” (jeb balles izlikšana). Plašāka vērtēšanas mērķu izpratne un sasniegšana – komentārs par skolēna sasniegumiem skolēnam vai viņa vecākiem, skolēna stipro un vājo pušu apzināšanās un plānveidīga izlīdzināšana, pozitīva mācību motivācija, mācību procesa korekcijas – veicina skolēna mācību sasniegumu līmeni un izaugsmi daudz vairāk nekā tikai informēšana par “pieņemtajiem lēmumiem” jeb ballēm.
Vērtēšanas principi
Vērtēšanas principi nosaka, kādai jābūt vērtēšanai pamatskolā un kā to organizēt.
Izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi ir šādi:
- prasību atklātības un skaidrības princips;
pozitīvo sasniegumu summēšanas princips;
vērtējuma atbilstības princips;
vērtējuma noteikšanai izmantoto veidu dažādības princips;
vērtēšanas regularitātes princips;
vērtējuma obligātuma princips.
Vērtēšanai
jābūt brīvai no vērtētāja aizspriedumiem un subjektīvisma;
jābūt godīgai, labvēlīgai, taisnīgai;
jāpalīdz skolēniem saskatīt viņu izaugsmi;
jābūt atbilstošai programmā paredzētajiem mācību sasniegumiem;
jāietver iespēja novērtēt skolēnu zināšanas, izpratni, prasmes un attieksmes;
jābūt saistītai ar konkrētu uzdevumu;
jādod pozitīvs ieguldījums skolēnu mācību darbā un personības attīstībā;
jābūt izmantojamai mācību darba pilnīgošanā.
Vērtēšanas veidi
Vērtēšanas veidu klasifikācija pēc mērķa
Vērtēšanai ir divējādas funkcijas:
1) uzlabot skolēnu sasniegumus un mācību procesu (diagnosticējošā un veidojošā jeb formatīvā vērtēšana);
2)konstatēt galarezultātu (apkopojošā jeb summatīvā vērtēšana).

Informāciju formatīvajai vērtēšanai skolotājs var iegūt
sarunās ar citiem skolotājiem;
ikdienas novērojumos un sarunās ar skolēniem;
skolēnu atbildēs uz jautājumiem mācību laikā;
no skolēnu darba stundā un mājasdarbiem;
skolēnu veiktajos pārbaudes darbos un testos;
individuālās sarunās ar skolēniem;
no skolēnu mācīšanās un izaugsmes darbu mapēm;
no skolēnu atbildēm dažādās aptaujās u.c.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация