Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:129624
 
Оценка:
Опубликованно: 08.01.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Академический
Литературный список: 45 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Teorētiskās nostādnes par sociālajām prasmēm pedagogu un psihologu skatījumā    6
1.1.  Sociālo prasmju būtība    6
1.2.  Sociālo prasmju veidošanās īpatnības jaunākajā pirmsskolas vecumā    11
2.  Sociālo prasmju veidošanās nosacījumi pirmsskolā    19
2.1.  Skolotāja loma un pedagoģiskā kompetence    19
2.2.  Sociālo prasmju veicināšanas metodes, paņēmieni un līdzekļi    21
2.3.  Ģimenes līdzdalība    24
3.  Praktiskā izpēte    27
3.1.  Izmēģinājumdarbība un iegūto rezultātu analīze    27
3.2.  Vecāku anketēšanā iegūtās informācijas analīze    45
  Secinājumi    49
  Literatūras saraksts    51
  Pielikumi    51
1.  Novērošanas protokoli Nr.1, Nr.2   
2.  Rotaļas un ieteikumi sociālo prasmju veidošanai   
Фрагмент работы

Ikviens cilvēks veidojas par personību, dzīvojot un augot savā mikrovidē, tālāk pārejot plašākā telpā – makrovidē. Sabiedrības ietekmju kopumu uz cilvēka personības attīstību dēvē par socializāciju. Šajā procesā indivīds apgūst uzvedības modeļus, sociālās normas un vērtības, kas nepieciešamas veiksmīgai funkcionēšanai sabiedrībā.
Mūsdienu Latvijā raksturīgas straujas pārmaiņas sociālajā un politiskajā dzīvē, izglītības sistēmā, apkārtējā vidē. Izglītības sistēmā ienāk demokrātisma, humānisma un individualizācijas principi. Notiek izglītības paradigmu maiņa. UNESCO starptautiskās komisijas ziņojumā „Izglītība divdesmit pirmajam gadsimtam” noteiktas jaunas pamattēzes, uz kurām balstīsies nākotnes izglītība: mācīties zināt, mācīties darīt, mācīties sadarboties un mācīties būt. Šīs pamattēzes ietver sevī sociālās prasmes visplašākajā nozīmē [28, 31– 43].
Pēdējā laikā arvien lielāku nozīmi iegūst sociālo prasmju apguve. To nepieciešamību nosaka straujā tehnikas nozaru un jauno informācijas tehnoloģiju attīstība. Darba tirgū palielinās pieprasījums pēc darbiniekiem ar augstu sociālo prasmju attīstības līmeni. Mainās arī cilvēku saskarsmes un sadarbības veidi. No slēgta tipa sabiedrības pārejam uz jaunu sabiedrību, kas ir daudz atvērtāka pasaulei.
Sociālo prasmju apguve raksturo cilvēka gatavību dzīvesdarbībai. Sociālā gatavība ir ļoti nozīmīgs rādītājs, kas nosaka, cik veiksmīgi bērns spēs iekļauties jaunās dzīves situācijās.
Agrāk pastāvēja uzskats, ka pamatkritērijs bērna gatavībai uzsākt mācības skolā ir intelektuālās attīstības līmenis. Šobrīd vienlīdz svarīga kļuvusi sociālo prasmju un iemaņu apguve.
Pedagoģes G. Skukinas pētījumi liecina, ka 67 % jaunāko klašu skolēnu neprot organizēt saskarsmi: ieklausīties sarunas partnera teiktajā, rast izeju problēmsituācijās, līdzpārdzīvot [ 35, 82-86]. Lai sociālo prasmju trūkums nesagādātu problēmas vēlāk, pamats tām jāieliek jau pirmsskolas vecumā.…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация