Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
6,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:149967
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.03.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 20 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
I.  Teorētiskās daļas apskats    4
1.  Kompleksā domāšana    4
2.  Kritiskā domāšana    5
3.  Radošā domāšana    8
4.  Kas nepieciešams mūsdienu cilvēkam mērķu sasniegšanai dzīvē    9
5.  Kas raksturīgs kritiski domājošai personai    11
5.1.  Kritiski domājošas personas prasmes    11
5.2.  Apgalvojumi, kuriem piekrīt kritiski domājoša persona    11
5.3.  Apgalvojumi, kurus atbalsta persona ar vāji attīstītu kritisko domāšanu    11
5.4.  Atšķirības skolotāju darbā    12
6.  Mūsdienu izglītības mērķi saistībā ar domāšanas attīstību    14
II.  Praktiskās daļas analīze    15
1.  Aptauju rezultāti un to analīze    15
1.1.  Vidusskolēnu anketu rezultāti un to analīze    15
1.2.  Dažādu skolu absolventu anketu rezultāti un to analīze    20
2.  Ieskaišu darbu analīze    25
3.  Interviju analīze    26
  Secinājumi    27
  Izmantotie informācijas avoti    28
  Nepublicētie materiāli    29
  Anotācija    30
  Pielikums    31
Фрагмент работы

Es izvēlējos rakstīt par man un daudziem citiem aktuālu tēmu – ko skolā es gūstu kā personība, kādas ir domāšanas attīstības iespējas skolā. Pārāk bieži pieķeru sevi rīkojamies nevis pēc savām vēlmēm un uzskatiem, bet, vadoties pēc tā, ko no manis prasa. Vairākums skolotāju mūs nevērtē kā personības ar savu viedokli, bet gan kā vietas, kurās „noguldīt” savas zināšanas un visas izglītības standarta prasības. No mums viņi gaida tikai veiksmīgu šo viedokļu „atspoguļošanu”. Bet mēs neesam spoguļi. Mēs paši gribam dzīvot. Un, manuprāt, pats galvenais skolas uzdevums ir sagatavot mūs dzīvei. Tas nozīmē, iemācīt mums risināt problēmas, pieņemt lēmumus, sadarboties ar citiem, veidot veiksmīgas attiecības un karjeru, atrast vispiemērotāko jomu, kurā izpaust sevi.

Darba tēma: Domāšanas attīstības iespējas skolā.
Darba mērķis: Noskaidrot, vai skolā tiek veicināta mūsdienīgas domāšanas attīstība.
Darba uzdevumi:
1.Noskaidrot, kas ir domāšana, kādas prasmes sevī ietver kritiskā un radošā domāšana.
2.Izpētīt, kāda veida domāšana nepieciešama mūsdienu cilvēkam mērķu sasniegšanai dzīvē.
3.Salīdzināt, kas raksturīgs kritiski domājošam skolēnam un kritiski domājoša skolotāja darbam.
4.Uzzināt, kādi domāšanas attīstības mērķi tiek izvirzīti izglītības normatīvajos dokumentos.

1. Kompleksā domāšana
Domāšana ir prāta process, ar kura palīdzību tiek modelēta pasaule. Domāšana ir manipulācija ar informāciju, piemēram, veidojot uztveri, nodarbojoties ar problēmu risināšanu un iemesliem un pieņemot lēmumus. Domāšana ir augstākā izziņas funkcija, un domāšanas procesa analīze ir izziņas psiholoģijas sastāvdaļa (2). Dažviet domāšana tiek definēta arī kā īstenības vispārināts atveidojums valodu formās (12, 10). Bieži uzsver, ka domāt nevar iemācīties pats no sevis, dabiskā ceļā un bez piepūles, ka, lai domātu nepieciešams sasprindzinājums. Māka iegūt šo sasprindzinājumu ir tas pats, kas māka nonākt domas stāvoklī (10, 22). Ēvalds Iljenkovs savā grāmatā raksta, ka spēja prasmīgi domāt nav iedzimta īpašība, nav dabas dāvana, bet tieši prasme, kuru katrs cilvēks var iemantot un kuru viņam vajag ieaudzināt sevī (5, 8).…

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация