Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:155245
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.04.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Академический
Литературный список: 75 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS   
1.  Rotaļas nozīme bērna attīstībā pedagogu skatījumā   
1.1.  Vēsturisks pārskats par rotaļas lomu bērna attīstībā   
1.2.  Vēsturiskie lasīt mācīšanas un rakstīt mācīšanas aspekti   
2.  Bērna attīstības vispārīgs raksturojums kopveseluma teorijas kontekstā   
2.1.  6 – 7 gadus vecu bērnu fiziskā attīstība   
2.2.  Psihisko procesu raksturojums   
2.3.  Emocionālā attīstība   
3.  Kopveseluma pieeja lasīt mācīšanas apguvē pirmskolā   
3.1.  Lasītprasmes attīstības īpatnības pirmsskolā   
3.2.  Prasības lasītprasmes apguvē Latvijas izglītības normatīvajos nolikumos   
4.  Spēles pirmsskolas vecuma bērnu vadošā darbība   
4.1.  Spēles kā bērna personības attīstītājas   
4.2.  Spēles struktūra, mērķi un uzdevumi   
4.3.  Spēļu veidi – burtu un lasīt mācīšanas apguvei pirmskolā   
1.1.  Pētījuma organizācija   
1.2.  Pētījumā izmantotās metodes   
1.3.  Pētījuma datu analīze   
1.4.  Spēļu komplekta izmantošanas pedagoģoskais pamatojums   
1.5.  Spēļu komplekts lasītprasmes apguves veicināšanai   
1.6.  Metodiskais materiāls lasītprasmes attīstīšanas veicināsanai   
1.7.  Ieteikumi pirmsskolas pedagogiem   
  Secinājumi   
  Literatūras saraksts   
Фрагмент работы

IEVADS


Straujš kāpums bērna pirmsskolēna attīstības līdzekļu nodrošinājumā, tradicionālās pedagoģijas un mūsdienu pedagoģisko atziņu simbolizē ļauj jaunā pavērsienā izstrādāt pamatus pedagoģiskā procesa organizācijas mūsdienu pirmsskolas iestādē.
Izglītības Likuma 4.pantā, norādīts, ka 5 – 7 gadu vecu bērnu sagatavošana pamatizglītības apguvei ir obligāta. Tas nozīmē visu šī vecuma bērnu iesaisti pirmsskolas izglītošanā, kas akcentē izzinošās darbības attīstību, kā arī personības emociju un gribas sfēras attīstību aktīvajā darbībā, saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem, ievērojot pirmsskolnieka individuālās un vecuma, bērna īpatnības, bērna „ES” koncepcijas attīstības nosacījumus.
5 – 7 gadu vecu bērnu sagatavošana skolai rada daudz problēmu, kas saistītas ar bērnu iesaistīšanu pirmsskolas izglītības programmā, kā arī organizācijas formu un vietas izvēli, ar materiālās bāzes veidošanu, ar sagatavošanas skolai satura un tā apjoma jautājumiem. Ikdienas izpratnē būtiskais allaž ir saistīts ar lasīšanas un rēķināšanas prasmēm. Sabiedrībā valda uzskats, ka obligātuma prasība nozīmē bērnu iekļaušanu skolas atmosfērā un prasības. Tāda ir šodienas vecāku pieredze, jo tā skola sagatavoja pirms 20 gadiem, kad valdīja tendence bērnu pievērst skolas kārtībai jau pirmsskolas iestādē, šodien tas nav tā.
Obligātās agatavošanas skolai uzdevums ir ar spēļu palīdzību sagatavot bērnus pamatizglītības uzsākšanai. Arī šī nostādne, kurā rotaļai ir goda vieta, ne vienmēr rod vecāku izpratni. Dažkārt vecāki ar neizpratni jautā: „Vai tad skolai var sagatavot ar spēlēšanos?”
Sagatavošana – plānveidīga gatavošana, virzīšana uz kādu, lai panāktu noteiktu gatavības pakāpi. Tas parasti notiek pirms nozīmīga pasākuma, jauna dzīves mācību vai darba posma.
Pirmsskolas izglītības darbā par nozīmīgākajā uzskatāmas šādas pamatnostādnes. Personības veidošanās process norit vides un audzināšanas ietekmē. Bērns aktīvi apgūst apkārtējo pasauli (dabu, lietas, parādības), uzvedību tajā, attieksmi pret to, kā arī veido sākotnēju vērtību izpratni. Bērna attīstības būtība ir ietverta viņa attīstības veselumā, rūpes par veselību, fizisko un psihisko labklājību. Bērna attīstības ir determinēta ar pieaugušo pedagoģiskās darbības virzību (pareizi izvirzītiem uzdevumiem). Īstenojot pirmsskolas izglītības programmu jāsaglabā nacionālās kultūras vērtības (mākslu, valodu, darba un sadzīves kultūru), tradīcijas. Jāveido tautai raksturīgais klimats, radot bērnam intelektuālo, estētisko un ētisko labklājību. Jāapzinās, ka bērns, kurš nav bijis kolektīvā, vispirms jāapgūst prasme darboties tajā. Ir jānodrošina sociālā attīstība. Tā ietver sevī jūtīgumu pret apkārtējiem cilvēkiem, izpratni par slikto un labo, saudzīgu attieksmi pret lietām, spēju kontaktēties ar vienaudžiem un pieaugušajiem, spēju respektēt citu viedokli un piedāvāt savu viedokli patstāvīgi izvēlēties nodarbošanos, spēju iesaistīties rotaļās. Tas nozīmē, ka ar bērnu jāiet sabiedrībā un šīs prasmes jāveido. Te noder ģimenes svētki, brīvdabas sarīkojumi, kā arī tādas it kā ikdienišķas vietas kā transporta līdzekļi, iela, pasts, veikali, teātris, koncertzāle. Tā veidojas arī bērna pieredze, ka ikdienā mēs saucam par zināšanām. Pieredzes veidošana apkārtnes iepazīstināšanā ir cieši saistīta ar bērna sociālo attīstību. Tiek apgūtas pieklājības normas, spēja sarunāties, atbildēt uz jautājumiem, izteikt savas domas.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация