Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:162746
 
Оценка:
Опубликованно: 09.06.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Kas ir pašvērtējums?    4
  6 svarīgākās pazīmes, kas raksturo skolēna pašvērtējumu    5
  Pašnovērtējuma iedalījums    6
  Problēmas    6
  Kas jādara skolotājam?    7
  Pieredze. Mūzika – bērnu saskarsmes un pašvērtējuma veicinātāja    8
  Nobeigums    9
  Izmantoto resursu saraksts    10
Фрагмент работы

Kas jādara skolotājam?

Ar pašnovērtēšanu saprasts process, kurā skolēns pēc kopīgiem ar skolotāju izstrādātiem kritērijiem domā, analizē, plāno savu mācīšanos, rezultātā iegūstot rakstisku ziņojumu – pašnovērtējumu.
Pēc humānās pieejas pamatprincipiem nepieciešams novērtēt skolēnu progresu. Lai to varētu izdarīt, skolotājam svarīgi zināt kritērijus, uz kuriem jābalstās, vērtējot skolēnu zināšanas, prasmes un attieksmes. Pēc šiem kritērijiem arī skolēns veic pats savu novērtējumu, tāpēc kritērijiem jābūt skaidriem, saprotamiem un konstruktīviem.
Šobrīd skolotājiem galvenās funkcijas ir radīt mācībās tādus apstākļus, kuros skolēns mācītos mācīties, lai varētu sasniegt pašu izvirzītos mērķus un kopīgi apspriest sasniegtos rezultātus. Skolotājam jāatceras skolēna impulsivitāte, vērtīborientācija un jāpiedāvā pietiekami plašs darbības konteksts. Pašnovērtēšanās prasme ir saistīta ar pedagoģijas centrālo mērķi – sekmēt cilvēka gara pilnību.
Vissvarīgākais – pašnovērtēšanas prasmes veidošanā ir svarīgi palīdzēt skolēniem izprast: Kādēļ ir vajadzīgs pašnovērtējums?
Jāsecina, ka pašnovērtēšanas prasmi veicinošo pedagoģisko līdzekļu atlasē jāievēro noteikta pakāpenība un pēctecība. Lai to iemācītos, jāpalīdz skolēniem vingrināties mērķa izvēlē, tā sasniegšanā, rezultātu izvērtēšanā un nākamā mērķa izvirzīšanā. Un prasmes veicinošos pedagoģiskajos līdzekļos jāietver:
• Konkrētu pašnovērtēšanas kritēriju izstrāde katrai konkrētai darbībai;
• Vajadzīgā psiholoģiskā noskaņojuma radīšana, ievirzot skolēnus savu mācību rezultātu analīzei;
• Situācijas radīšana, kad skolēniem ir zināmi novērtēšanas kritēriji un viņi tos patstāvīgi salīdzina ar pašnovērtēšanas kritērijiem;
• Secinājumu izdarīšana par savas darbības efektivitāti;
• Pašnovērtēšanas būtiskākais uzdevums ir skolēnam veikt pašregulāciju, pašvbadību, pašrefleksiju un paškontroli
• Dominējošās pašvērtējuma funkcijas:
1. Konstatējošā – veikt sava darba paškontroli, skolēns konstatē, ko no mācību materiāla zina labi, ko vēl nezina pietiekami, salīdzina savu mērķi ar veikumu;
2. Mobilizējošā – skolēns noskaidro, kas vēl jāmācās, analizē savu darbību;
3. Projektējošā – izvirza mērķus, uzdevumus, plānos darbību secību.
Tie ir 3 metodiskie paņēmieni, kurus ir iespējams variēt, papildināt un piemērot konkrētam mācību mērķim, konkrētai situācijai. Skolēns pašizvērtēšanā var iesaistīties dažādos stundu posmos, dažādos kontekstos
(sk. zīm.).

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −6,98 €
Комплект работ Nr. 1230201
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация