-
Neformālā izglītība jauniešu organizācijās
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Neformālā izglītība | 7 |
1.1. | Neformālās izglītības definīcija | 7 |
1.2. | Neformālās izglītības izpratnes 3 perspektīvas | 8 |
1.3. | Konstruktīvisms izglītībā | 10 |
2. | Jauniešu organizācija | 12 |
3. | Neformālā izglītība jauniešu organizācijās | 15 |
3.1. | Neformālās izglītības mērķis un realizācija jauniešu organizācijās | 15 |
3.2. | Neformālās izglītības darbības metodes jauniešu organizācijās | 16 |
3.3. | Sociālais kapitāls neformālās izglītības kontekstā jauniešu organizācijās | 18 |
4. | Jauniešu viedoklis par neformālās izglītības aktivitātēm jauniešu organizācijās | 19 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 19 |
4.2. | Aktivitātes jauniešu organizācijās | 20 |
4.3. | Jauniešu organizāciju dalībnieku iegūtā sociālā kapitāla novērtējums | 23 |
4.4. | Nākotnes iespējas pēc dalības jauniešu organizācijā | 27 |
Secinājumi | 30 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 31 | |
Pielikumi | 33 | |
Anketa | 34 |
Secinājumi
• Neformālā izglītība būtu jāskata, kā formālās izglītības papildinājums, nevis drauds. Neformālās izglītības mērķis ir papildināt indivīdu jau esošās zināšanas, lai tās varētu tikt efektīvāk izmantotas darba un dzīves procesā.
• Jauniešu organizāciju galvenie mērķi ir izglītot jauniešus, lai tie pieņemtu dzīvē pārdomātus lēmumus un nenodarītu sev ļaunumu ar neveselīgām izvēlēm. Jauniešu organizācijas motivē jauniešus kļūt sabiedriski aktīviem, iesaistīties sabiedrībā notiekošajos procesos, darboties grupās un mijiedarboties ar citiem jauniešiem. Jauniešu organizācijās tiek attīstītas komunikāciju, vadības un citas spējas.
• Jaunieši, kas jauniešu organizācijās darbojas ilgāku laiku ir veikuši vairāk un atbildīgākus darbus, un viņi spēj paņemt no dalības vairāk, jo apzinās, kas viņiem tieši ir nepieciešams, bet nevar noliegt, ka arī jaunajiem dalībniekiem tiek dota iespēja ņemt dalību viņiem vēlamās un nozīmīgās aktivitātēs.
• Lielākas kontroles iespējas pār neformālās izglītības aktivitātēm ir tiem jauniešiem, kas organizācijas aktivitātēs iesaistās biežāk, ne tikai reizi gadā vai pusgadā, jo šie jaunieši jau savas spējas un lēmumu stabilitāti jau ir spējuši pierādīt. Šī pati tendence vērojama tiem jauniešiem, kas jauniešu organizācijās darbojas ilgāku laiku.
• Neformālās izglītības aktivitātes, ko piedāvā jauniešu organizācijas, ļauj jauniešiem konstruēt tieši sev nepieciešamās zināšanas, jo aktivitāšu klāsts ir plašs un jaunieši var izvēlēties, kas viņiem dotajā brīdī ir visvairāk nepieciešams un interesants.
…
Kursa projekts Neformālo izglītība Izglītības likumā ir formulēta kā „ārpus formālās izglītības organizēta interesēm un pieprasījumam atbilstoša izglītojoša darbība.” (Izglītības likums, sk.int. 20.11.2013.:1) Tie ir jebkādi kursi, grupu aktivitātes, spēles, lekcijas, aktivitātes utt. Šo darbību mērķis ir veicināt jaunietī komunikāciju, vadības, saskarsmes un citas prasmes. Jaunieši konstruē jaunas zināšanas, papildinot savas jau esošās zināšanas, lai kļūtu par sabiedrību papildinošu, nevis graujošu, locekli. Jauniešu organizācijās iesaistās jaunieši, kas vēlas iegūt jaunas zināšanas, ko nespēj viņiem dot formālās izglītības sistēma, taču ļoti labi pasniedz neformālās izglītības sistēma. Neformālās izglītības funkcijas ir nodrošināt izglītību tiem, kuriem nav iespējams to iegūt formālā ceļā, un dot iespēju ikvienam indivīdam iegūt jaunas zināšanas, prasmes un attieksmes, kas nepieciešamas sociālo pārmaiņu procesā.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Ieskats pieaugušo izglītībā Latvijā
- Neformālā izglītība jauniešu organizācijās
- Vispārējā vidējā izglītība Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Ieskats pieaugušo izglītībā Latvijā
Реферат для университета10
-
Vispārējā vidējā izglītība Latvijā
Реферат для университета23
-
Jauniešu izvēles motivācija, sēžot klasē priekšējās vai aizmugurējās solu rindās
Реферат для университета8
-
Bilingvālā izglītība
Реферат для университета23
-
Jauniešu estētiskās pieredzes veidošanās deju nodarbībās
Реферат для университета26
Оцененный!