Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:397438
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.12.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Kārlis Dēķens (1866-1942) – latviešu pedagogs un izglītības darbinieks.
1884-1887 mācījies Cimzes skolotāju seminārā, no 1887 Baltijas skolotāju seminārā. Jaunstrāvnieku ietekmē iestājies par skolas demokratizāciju. Labi pārzināja pedagoģijas vēsturi un sava laika teorijas. Praksē aizstāvēja vienotas darba skolas ideju. Par skolas uzdevumu uzskatīja ievadīt bērnu dzīvē. Visa pamatā ir personība-tā viņš apgalvoja. Skolotāja uzdevums attīstīt bērna personību. Šajā jomā pieslienas individuālpsiholoģijas virzienam, jo akcentēja vajadzību piemēroties skolēna spējām.. Audzinātājam jāprot saskatīt katra bērna potenciālu, viņa īpašās spējas un ievirzes, un jāvirza apmācība, pedagoģiskā iedarbība tā, lai šīs spējas attīstītu. To dēvē par attīstošo mācīšanu.
Ļoti lielu nozīmi piešķīra bērna patstāvības attīstībai. Mājās bērni mēdz būt dažādi audzināti, daudziem rodas veselības problēmas, pusaudžu vecuma krīzes un citas problēmas. Bērna individuālās problēmas skolotājam jāņem vērā. Darba rezultātā jāpanāk, lai bērns balstītos pats uz saviem spēkiem. Katrs skolēna panākums veicina pašapziņas līmeņa augsmi, rakstura stiprumu un tieksmi uzņemties tādu darbu, kas prasa piepūli.
Dēķens runājis par attīstošajām mācībām. Skolēnam nav jāpasaka priekšā tas, ko viņš pats var izdomāt, kā arī nav jāieliek rokās tas, ko viņš pats var atrast.
Dēķens nosodīja iekalšanu mācību laikā, jo tā nedod nekādu labumu. Viņš teicis: “Pats domā, runā saviem vārdiem, neatgremo , ko cits teicis. Patiesību ne gatavu sniegt, bet likt to skolēniem pašiem meklēt un pašiem atrast”.
Viņš runā par formālo didaktiku un materiālo izglītību. Skolēniem jāapgūst noteiktu formālo zināšanu daudzumu, jāiemācās spriest par visu, kas redzams apkārtnē un kas notiek, jāprot analizēt faktus un situācijas. Jārespektē mācību programma, bet jāņem vērā subjektīvie faktori (skolēna īpašības, problēmas, spējas).
Atkarībā no mācību disciplīnas un skolēnu sagatavotības jāizraugās mācību metodes. Par mācīšanos viņš runā kā par mācību vielas uztveri, apjēgšanu un praktisku izmantošanu.

Darbi: Rokas grāmata pedagoģijā (1919); Latviešu valodas metodika pamatskolām (l922)

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация