Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:447771
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.03.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 51 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācijas    3
  Ievads    5
1.  Teorētiskais apskats par sociālpedagoģisko darbu pusaudžu mācību disciplīnas veicināšanā    7
1.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    7
1.2.  Aktuālākie disciplīnas jautājumi mācību procesā    12
1.2.1.  Disciplīnas teorētiskie aspekti    12
1.2.2.  Disciplīna mācību procesā    14
1.2.3.  Dažādas pieejas disciplīnas nodrošināšanai klasē    18
1.3.  Sociālpedagoģiskā darbība mācību disciplīnas uzlabošanai    24
1.3.1.  Sociālā pedagoga darba apraksts    24
1.3.2.  Sociālā pedagoga darbs ar pusaudžiem mācību disciplīnas veicināšanā    27
2.  Pētījums par pusaudžu disciplīnas jautājumiem Rugāju novada vidusskolā    30
2.1.  Pētījuma organizācija    30
2.2.  Pusaudžu anketēšanas rezultātu analīze    32
2.3.  Skolotāju intervēšanas rezultātu apkopojums    42
2.4.  Novērošanas rezultātu apraksts    42
2.5.  Secinājumi    43
3.  Sociālā pedagoga darbības plāns pusaudžu mācību disciplīnas veicināšanā    45
3.1.  Programma pusaudžu disciplīnas problēmas uzlabošanai    45
3.2.  Izglītojošs seminārs skolotājiem    54
  Nobeigums    57
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    59
Фрагмент работы

NOBEIGUMS
Darba autore pētot pusaudžu mācību disciplīnas jautājumus skolā, konstatēja, vēl joprojām ir aktuāla problēma skolā un skolotāji strādā ar sekām, lai gan vajadzētu pievērst uzmanību cēloņiem. Skolēni bieži cenšas pievērst sev uzmanību, izrādīt varu, atriebties un izskatīties bezpalīdzīgs, neadekvāts un dara to ar asociāliem paņēmieniem, tā sasniedzot mērķi.. Cilvēka uzvedība, pozitīva vai negatīva, bet pārsvarā ir mērķtiecīga, jo ar to viņš kaut ko vēlas panākt. Katrai uzvedībai ir savi iemesli. Ja netiek apmierinātas skolēna pamatvajadzības vai ja viņš ir pārpratis sava mērķa sasniegšanas veidu, pusaudzis uzvedīsies nepiemēroti.
Skolēni neapzinās arī savas personības stiprās un vājās puses, bieži vien ir nepārliecināti par sevi. Pētījumā atklājās, ka viņi ir ļoti neorganizēti un uz skolu iet lielākā daļa nevis tāpēc, lai iemācītos, bet gan, lai satiktu savus draugus. Tāpēc nav nekāds brīnums, ka tā vietā, lai aktīvi klausītos skolotāja stāstījumā, viņi labāk jautri sarunājas pēdējā skolā.
Diplomdarb pirmajā daļā tika analizēta pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūra par pusaudžu vecumposmu, kurā aktuāla ir pašnoteikšanās un iekļaušanās sabiedrībā, savas personības un identifikācijas apzināšanās. Apskatīti disciplīnas teorētiskie aspekti, disciplīna būtībā ir normu un likumu ievērošana skolā un sabiedrībā. Tas, kā skolā tiks nodrošināta disciplīna izriet no skolotāja vadības stila un pieejas – humānistiskās, demokrātiskās vai beheivioristikās. Aprakstīts sociālā pedagoga darbs pusaudžu mācību disciplīnas nodrošināšanai gan komandas darbs, gan preventīvais darbs, arī metodes un funkcijas kādas ir sociālā pedagoga darba pamatā.
Diplomdarba otrajā daļā tika pētīta un analizēta pusaudžu mācību disciplīna, kā arī intervēti skolotāji par to, kā viņi tiek galā ar pusaudžu disciplīnas problēmām, paralēli tika veikta arī novērošana. Skolotāji savā darbībā vairāk izmanto biheivioristisko pieeju, viņi strādā ar sekām nevis ar negatīvās uzvedības cēloņiem.
Trešajā daļā tika izstrādā preventīvā programma pusaudžu mācību disciplīnas veicināšanai, attīstot tādas prasmes kā – sadarbības, pašregulācijas, savas personības stipro un vājo pušu apzināšanos un dziļāku izpratni, prasmi sevi prezentēt, aktīvi diskutēt, analizēt un izteikt savu viedokli. Preventīvajā programmā ir ietverta komandas darbība un tajā strādā sociālais pedagogs, klašu audzinātāji, psihologs un sporta skolotājs.

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация