Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:475934
 
Оценка:
Опубликованно: 02.11.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Vērtējot savu un citu uzvedību un tās sekas, attīstās morālā domāšana- kas ir pareizi un kas nepareizi. L. Kolbergs ir izveidojis sešus morālās domāšanas attīstības posmus:
1) Pirmskonvenciālā domāšanas tipa pirmais posms- bērns ievēro likumus, lai nesaņemtu sodu to neizpildīšanas gadījumā.
2) Pirmskonvenciālā domāšanas tipa otrais posms- bērns ievēro likumus, ja viņam no tā ir kāds tūlītējs labums.
3) Konvenciālās morālās domāšanas pirmais posms- cenšas būt “labs bērns”, dara to, ko tuvākie uzskata par pareizu.
4) Konvenciālās morālās domāšanas otrais posms- ievēro likumus, jo tā ir jādara.
5) Postkonvencionālās morālās domāšanas pirmais posms- cilvēks apzinās atšķirības starp dažādām sociālkulturālajām vidēm. Morālā domāšana izmainās uz abstraktākiem jēdzieniem.
6) Postkonvencionālās morālās domāšanas otrais posms- cilvēks seo augstākām, universālām ētiskām un morļām vērtībām.
Jauniešu vecumā attīstās tie konvenciālā morālā domāšana, bet arī daudzi pieaugušie vēl joprojām domā šajā līmenī.
Jaunieši arī attīsta spēju pievērsties savai pašrealizācijai. A. Maslova piramīdas modelis ir priekšnosacījumi, kas nepieciešami, lai indivīds spētu atklāt, pilnveidot un realizēt savu sūtību un spējas. Maslovs īpasi uzsver pašcieņas attīstību, kas veicina pašvērības noteikšanu.

Kopumā ņemot, jaunība- posms no pubertātes sākšanās, līdz fiziski, emocionāli, garīgi, finansiāli nobriedušam indivīdam, ir ļoti daudzslāņaina un sarežģīta. Milzīga ietekme ir sociālkulturālaijai videi, pat dzimumu domāšanas attīstībā. Lai gan var vilkt aptuvenas vadlīnijas, pēc kurām izšķir pubertātes posmus, tomēr, katrs indivīds ir unikāls, un tā attīstību ietkemē neskaitāmi ārēji un iekšēji faktori, u kuriem katrs var reaģēt citādāk.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация