Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:499083
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.01.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 11 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Фрагмент работы

5) Izglītības pamatnostādnes kā pusaudža identitāti veidojošs faktors. Lai arī varētu likties, ka šī tēma ir salīdzinoši attālināta no katra konkrētā pusaudža identitātes veidošanos, jo saistīta ar birokrātisku instrumentu lietošanu kaut kādu mērķu sasniegšanai, tomēr tai ir visnotaļ cieša saistība ar to, kā veidojas skolēna identitāte. Pirmkārt, izglītībā jānosaka mērķi, kādi būtu jāsasniedz, jo kā jebkurā sfērā, arī izglītībā ir iespējams kultivēt kādu konkrētu uzstādījumu ieviešanu sabiedrībā, piemēram, uzstādījums varētu būt vidējās izglītības kvalitātes kritēriju izstrāde un ieviešana, kas līdz ar to veidotu nākamo soli – metodikas izstrādi. Otrkārt, atbilstoši mērķiem, skolotājs strādā, izmantodams attiecīgu metodiku, un veido komunikācijas procesu ar skolēnu.
UNESCO ziņojumā par izglītības perspektīvām 21. gadsimtā teikts, ka straujās pārmaiņas mūsdienu pasaulē pieprasa jaunu skatījumu uz izglītības būtību, kurā centrālo pozīciju ieņem tieši skolēni kā nākotnes sabiedriskās apziņas veidotāji. Tiek akcentēta jauniešu kritiskas un radošas domāšanas nozīme emancipētai dzīves pozīcijai multikulturālā sabiedrībā. Šajā sakarā tiek runāts par nepieciešamību veikt konceptuālas izmaiņas izglītības programmā, par inovācijām pedagoģijas un didaktikas jomā, kas veicinātu kritiskās spriestspējas attīstību. Šī mūsdienu izglītībai izvirzītā prasība, aktualizē plašu pētījumu problēmu loku, kas skar gan izglītības sistēmas reformu kopumā, gan jautājumus, kas saistīti ar novitātēm skolas didaktikā. Tikai pēc tam skola kā mācību vide, var uzturēt un realizēt izvirzītos mērķus un uzturēt sistēmu teoriju. Te jāatgriežas pie tēmas, ko jau aizskāru sākumā par kritiskās spriestspējas nepieciešamību multikulturālajā sabiedrībā, kas liek runāt par to, kā par vienu no mūsdienu cilvēka pamatkompetencēm, kuras veidošanās process ir radījis plašas zinātniski pedagoģiskas diskusijas. Pedagoģiskā objektīvā realitāte ietver darbību, saskarsmi, kultūru, starpkultūru attieksmes. Šo procesu tehnoloģizācija vērsta uz skolēna personības socializāciju monokultūras un daudzkultūru apstākļos.1 Lai saglabātu morāles, normas un vērtības, un tiektos sasniegt A.Maslova vajadzību piramīdas augšgalu, kā arī veidotu kulturālu, augsti attīstītu sabiedrību, nepieciešams valstiskā mērogā pārskatīt šī brīža izglītības standartus un izstrādāt jaunus, kas veicinātu konkurētspējīgas sabiedrības izaugsmi un attīstību.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,98 €
Комплект работ Nr. 1311514
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация